English Version
English

لژیون درمان وابستگی به دخانیات؛ نمایندگی ارتش

لژیون درمان وابستگی به دخانیات؛ نمایندگی ارتش

لژیون درمان وابستگی به دخانیات (ویلیام.ال.وایت)؛ نمایندگی ارتش در روز سه‌شنبه به تاریخ 96/9/07

خلاصه سخنان استاد:

آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است، دوستان تنها پیوند محبت ما را به یکدیگر متصل نگاه خواهد داشت. سلام دوستان رضا هستم مسافر سیگار.

دستور جلسه امروز موضوع سی‌دی‌های آموزشی است که در کنگره داریم، ما در طول هفته اصولاً دستور جلسات را تجربه می‌کنیم، اگر سی‌دی‌ها نبود چه اتفاقی رخ می‌داد؟ در کنگره60 فقط به‌صورت تئوری گفته نمی‌شود که مثلاً فلان کار، ضد ارزشی است بلکه کاملاً موضوع شکافته می‌شود و به من آموزش داده می‌شود که اگر آگاهی و دانایی‌ام را بالا نبرم چه اتفاقی رخ می‌دهد. شعر گهواره تاگور دانش بجوی را بارها در طول زندگی شنیده‌ایم، اگر در کنگره60 با علوم آن پیش نرویم، نه‌تنها در طول سفر خود بلکه در مسیر زندگی نیز کم خواهیم آورد؛ این‌ها آموزش‌هایی است که نه‌تنها برای درمان اعتیاد و سیگار کارساز است بلکه در مواجهه با مشکلات زندگی هم کاربرد دارند.

درمان در کنگره60 سه وجه دارد: جسم، روان و جهان‌بینی. یک روانشناس به‌تنهایی نمی‌تواند بیماری اعتیاد را درمان کند زیرا یکسری عوارض آشکار جسمی مثل دل‌پیچه و ... در او ظاهر می‌شود و همین‌طور بالعکس، بیماری که اعتیاد خود را به‌صورت سقوط آزاد کنار می‌گذارد نیز یکسری عوارض پنهان مثل افسردگی، ناامیدی و ... به سراغ او می‌آید و درمان باید به‌صورت همه‌جانبه صورت بگیرد. برآیند جسم و جهان‌بینی نیز روان را پدید می‌آورد.

هم داروی OT و هم آدامس نیکوتین در بیرون وجود دارد ولی چند نفر توانستند به‌تنهایی به درمان برسند؟ خیلی راه دشواری است البته من منکر نمی‌شوم که شاید عده‌ای هم در بیرون از کنگره60 با آدامس نیکوتین به‌تنهایی به درمان برسند ولی نکته‌ای که مهم است این است که در کنگره60 درمان با کمترین خطا و باراندمان بالا صورت می‌گیرد.

پس یک وجه درمان ما همین مباحث آموزشی است که جناب آقای مهندس دژاکام در قالب سی‌دی‌های هفتگی به ما ارائه می‌دهند، وقتی این سی‌دی‌ها در زمان مشخص به سراسر شعب در کل ایران می‌رسد یک هماهنگی خاصی به وجود می‌آید، کمک راهنمایی در بوشهر با کمک راهنمایی دیگر در تهران، هر دو یک آموزش را به رهجوهای خود ارائه می‌دهند.

راهنمای بنده آقا مجتبی در سفر اول همیشه به ما توصیه می‌کردند که یک سی دی گوش دهیم اما پس از مدتی روی منابع دیگر کارکردند و از سی‌دی‌ها دور شدیم و یک جورایی خماری سی دی گوش ندادن را پس می‌دادیم، من به خود می‌گفتم چرا آقا مجتبی به ما نمی‌گویند که دوباره سی دی گوش دهیم؟ یک روز جرقه‌ای به ذهنم خطور کرد، فهمیدم که راهنمایم به من مسیر را نشان داده و طعم سی دی گوش دادن را به من چشانده است.

 در کنگره60 هیچ‌چیز اجباری نیست، من باید خودم برای آموزش و درمان خودم ممارست کنم. من همیشه گفتم کسانی که به‌اجبار به خاطر کسان دیگری به کنگره60 می‌آیند هیچ‌گاه به درمان نمی‌رسند. اگر در سفر اول داروی من OT بود، الآن در سفر دوم داروی من همین سی‌دی‌های آموزشی است. من تشکر می‌کنم از همه‌کسانی که در این مسیر خدمت می‌کنند و این منابع را برای ما به‌عنوان یک خوراک برای درمان و زندگی شخصی‌مان مهیا می‌کنند و جدا مبالغی هم که برای سی‌دی‌ها پرداخت می‌کنیم بسیار ناچیز است.

مشارکت مسافر ایمان:

دستور جلسه امروز نقش سی‌دی‌ها در آموزش است، من اول باید ببینم چرا این آموزش‌ها وجود دارد و برای چه موضوعی است. یکی از ابزار آموزش در کنگره60 سی‌دی‌ها می‌باشد. من فکر می‌کنم در دوره‌ای که ما زندگی می‌کنیم کم‌هزینه‌ترین آموزش همین سی‌دی‌ها است.

 آن زمانی که ما در آکادمی بودیم گاهی خود جناب آقای مهندس دژاکام در جلسه حضور پیداکرده و مشارکت می‌کردند ولی الآن که تعداد شعب در سراسر ایران زیاد شده است اهمیت سی‌دی‌ها مشخص می‌شود و همه در کنگره60 هم‌فکر و هم‌جهت هستیم. در جهان‌بینی کاربردی که استاد امین درباره تشکیل ساختارها صحبت می‌کنند، اجزای ساختار باید تحت آموزش قرار بگیرند و بهترین راه انتقال همین سی‌دی‌ها است. تمام اعضای کنگره60 این هفته درباره این موضوع صحبت کردند این یعنی هم‌فکر و هم‌جهت بودن و این امر قدرت کنگره60 را بالا می‌برد و درمان به‌راحتی صورت می‌گیرد وگرنه درمان اعتیاد کار بسیار مشکل و عظیمی است.

 چرا در این مکان درمان اعتیاد به‌راحتی انجام می‌گیرد؟ چون شخص در مسیر آموزش قرار می‌گیرد و به‌موقع در جلسات شرکت کرده و مطیع و فرمان‌بردار راهنمای خود می‌باشد و به سی‌دی‌ها نیز گوش می‌دهد و مراقب است که وارد حاشیه نشود.

 

تهیه و تنظیم گزارش: مسافر روزبه
تایپ: مسافر محمدحسین
منبع: کنگره60، نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .