English Version
English

گفتگو با کمک راهنمای محترم آقای بهنام نوری

گفتگو با کمک راهنمای محترم آقای بهنام نوری

با عرض سلام و خداقوت لطفاً خودتان را معرفی کنید:

سلام بهنام هستم تجربه مصرف انواع آنتی ایکس‌ها را داشتم در نهایت با مصرف اپیوم وارد کنگره شدم با راهنمایی آقای مسعود ابراهیمی ۱۰ ماه و ۲۰ بیست روز سفر اول داشتم و الآن ۶ سال و ۴ ماه ست که به رهایی رسیدم.درمان سیگار رو هم با راهنمایی آقای احمد باغجری انجام دادم که حدود ۱۳ ماه سفرم اولم طول کشید و الآن ۳ سال و ۵ ماه هست که به رهایی رسیدم.درمان چاقی را در لژیون جونز با راهنمایی آقای مهدی سلطانی انجام دادم که با ۱۰۶/۵ کیلوگرم وزن شروع کردم و با کاهش ۲۲ کیلو کاهش وزن حدود یک سال ۱۰ ماه پیش به رهایی رسیدمدر حال حاضر در رشته‌های ایروبیک و دو مشغول فعالیت هستم و روزهای سه شنبه هم حتماً در کنار بقیه دوستان به کوه می روم.

مواد مخدر چه تخریب‌هایی را در صور آشکار و پنهان شما ایجاد کرده بود؟

اگر بخواهم به صورت یک تمثیل کامل  مواد مخدر و تخریب‌های آن را بگویم می‌توانم از کتاب۶۰ درجه کمک بگیرم و عنوان بمب اتمی را به کار ببرم.تخریب‌های مصرف را در صور آشکار همه دیدم ولی به جرات می‌توانم بگویم که با تخریب‌هایی که در صور پنهان به وجود میاورد اصلاً قابل‌مقایسه نیست.برای من تخریب در صور آشکار وجود داشت ولی در صور پنهان خیلی بیشتر بود. غول یخی مثال خوبی هست برای تعریف فرد مصرف‌کننده، انسانی که نمی‌تواند با اطراف خودش ارتباط برقرار کند و من در این شرایط بودم.
 

به نظر خودتان چند درصد از این تخریب‌ها در کنگره جبران شدند؟

اگر در مسئله جسم بخواهم بگویم تقریباً همه چیز قابل ترمیم و جبران هست. طبق صحبت های آقای مهندس تمام سلول های ما مرتب در حال جایگزینی هستند و سلول های جدید جای سلول های قدیمی را می‌گیرند  و با استفاده درست و کامل از متد دی اس تی و ضوابط آن قطعاً می‌شود تخریب‌ها را کاملاً جبران کرد بخشی را در سفر اول و بخشی را هم در سفر دوم‌‌.
 

درمان سیگار چه کمکی به این فرایند کرد؟

الآن سیگار به یک بخش جدانشدنی از درمان اعتیاد تبدیل‌شده. اینکه چقدر توانسته در بازسازی سیستم های جسم من به من کمک کند اندازه‌ای را نمی‌توانم بگویم فقط این را میدانم که از وقتی سیگارم را درمان کردم تازه به رهایی رسیدم شما در نظر بگیرید مثل این است که یکی یک چاله‌ای بکند و یکی هم سریع بعدش این چاله را پر کند من حدود ۲ سال از سفر دومم گذشته بود که وارد پروسه درمان شدم وقتی سیگار کنار رفت توانستم شروع به ورزش کنم و از خیلی آب‌میوه‌هایی که بود بهره ببرم.
 

چه جایگاه‌های خدمتی را تجربه کرده‌اید؟

من تا الآن هر جایگاه خدمتی که حضور در آن در اختیار خودم بوده حضور داشتم‌‌. از خدمت های آبدارخانه مهماندار نگهبان نظم شروع کردم بعد چند سال در وبلاگ نمایندگی اراک بودم. نگهبانی و دبیری در شعبه اراک و خمین در چند دوره تجربه کردم دو سال مرزبان نمایندگی اراک بودم و الآن سه سال و چند ماه هست در جایگاه کمک راهنمایی حضور دارم.
 

نقش خدمت در رسیدن به تعادل چیست؟

خیلی خلاصه بگویم تا جایی که من متوجه شدم در کنگره بدون خدمت اصولاً نمی‌شود به تعادل رسید.

 با توجه به حضور مستمر شما در پارک نقش پارک در رسیدن به حال خوش را چگونه ارزیابی می‌کنید ؟

پارک و ورزش جزئی از آموزش های ما هست تا جایی که من تجربه کردم کسانی که در پارک هستند و ورزش می‌کنند حالا در هر رشته فرقی ندارد ولی کلاً از حال بهتری برخوردارند چون حضور در طبیعت و انجام ورزش تأثیر مستقیمی  روی کارکرد سیستم شبه افیونی و در نهایت حال خوش انسان‌ها دارد.
 

با توجه به اینکه شما مسئول پارک نمایندگی اراک هستید بفرمایید اصولاً هدف کنگره از برپایی ورزش در پارک در بعد درونی و بیرونی چیست؟

در بعد بیرونی این هست که خیلی شفاف پیام رهایی را به همه جهان برسانیم. ورزش در کنگره ۶۰ یک نشانه بارز از درمان اعتیاد هست.شما در هیچ جای کره زمین نمی‌توانید یک سیستمی را پیدا کنید که افراد مصرف‌کننده را برای انجام ورزش مهیا کند.

تا قبل از کنگره و همین حالا هم وقتی یک فردی مصرف نمی‌کند حال حرف زدن هم ندارد ولی ما می‌بینیم که در کنگره بچه‌ها چه در سفر و چه در سفر دوم ورزش می‌کنند و هر مسافری و هر همسفری رشته ورزشی خاص خودش را دارد چون ما در کنگره در کنار اینکه سیستم شبه افیونی را بازسازی می‌کنیم سعی می‌کنیم تا جایی که امکان دارد هم در بعد جهان‌بینی و هم در بعد جسم کارکرد این سیستم را افزایش بدهیم ورزش برای ما یکی از  مهم‌ترین ابزارها هست.

تا چه حد در نمایندگی اراک به این اهداف دست پیداکرده‌ایم؟

در نمایندگی اراک امسال به صورت جدی‌تری مسابقات را برگزار کردیم و تقریباً همه لژیون‌ها هم در مسابقات حضور داشتند و این نشان می‌دهد که رشد کردیم و درمان به صورت اصولی در حال انجام هست و قطعاً بهتر هم می‌شویم.
 

چه برنامه‌هایی برای ارتقا و رشد ورزش نمایندگی اراک دارید و اعضا چه کمکی در این راستا می‌توانند انجام دهند؟

برنامه‌هایی که وجود داشته تقریباً اجراشده. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که وجود داشت بیشتر کردن رشته‌های ورزشی بود که اعضا با توانایی های مختلف بتوانند در ورزش حضورداشته باشند که با لطف دوستان هم در نمایندگی اراک و هم مسئولین ورزش کنگره۶۰ به ویژه آقای حکیمی و آقای نادر فراهانی این کار انجام شده و بقیه کار هم در حال انجام هست.

این بستر فراهم شده تا بهره ببریم‌ . قطعاً اگر ساکنین خوبی باشیم در سال های آتی می‌توانیم مقر ورزشی خودمان را ارتقا بدهیم و حتی آن را تبدیل به یک شعبه قدرتمند برای کنگره ۶۰ کنیم‌. همه اعضا هر کدام در جای خودشان می‌توانند توی این زمینه کمک کنند و مفید باشند.

 

 

عکاس:مسافر عباس
تهیه و تنظیم:مسافر اصغر 
منبع:وبلاگ نمایندگی پروین اعتصامی اراک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .