English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی صالحی

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی صالحی

جلسه ششم از دوره هفدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه مسافران کنگره 60، نمایندگی صالحی به استادی مسافر راهنما اردلان و نگهبانی  مسافر حسین و دبیری مسافر یوسف با دستور جلسه وادی سوم باید دانست، هیچ موجودی به میزان خود انسان به خویشتن خویش فکر نمیکند روز پنجشنبه مورخ 96/08/25 رأس ساعت 17 آغاز به كار نمود.

 

 

خلاصه سخنان استاد:

این وادی قوانین اصولی کائنات را بیان می کند و آن قانون این است که من در هر وضعیت که هستم، باعث آن خودم بودم؛ یعنی اگر در هر سختی یا مشکلاتی هستیم و یا حتی زندگی خوبی داریم، مسئول اصلی آن خود ما هستیم. این وادی برای کسانی گفته شده است که می خواهند پا به دنیای جدید بگذارند و این را باید خود فرد بسازد و خشت ها را بنا به آن خواسته و آن تلاشی که می کند، شکل دهد.

بنده در زمان مصرف جزو کسانی بودم که همیشه مشکلاتی که برایم رخ می داد به گردن دیگران می انداختم، زیرا ساده ترین کار ممکن بود، بی پولی را بر گردن پدر و مادر، سطح پایین زندگی را بر گردن جامعه و هیچ مشکلی را از خودم نمی دیدم؛ اما این وادی یک خط بطلان روی همه این مسائل می کشد. اگر می خواهیم سطح زندگی ما تغییر کند و دنیای جدیدی بسازیم، باید مسئولیت تمام کارهایی را که انجام می دهیم، بپذیریم. این وادی می گوید در هر جایگاهی که هستیم، آن را خودمان مهیا کرده ایم و اگر از آن ناراضی هستیم؛ باز هم باید آن را خودمان عوض کنیم.

من همیشه دنبال مکان یا اشخاصی بودم که اعتیاد مرا درمان کند برای مثال با یک ماه رفتن به کمپ ترک اعتیاد یک انسان جدید شده باشم، اما در کنگره به واسطه شناخت این وادی یاد گرفتم برای تغییر هر چیز باید از خودم شروع کنم. همچنین یکی از مشکلات زمان مصرف من و حتی تازه واردین که به کنگره می آیند؛ این بود که چرا خانواده ما را به عنوان یک عضو مفید و تأثیرگذار تحویل نمی گیرند که باید گفت؛ که به واسطه عملکرد خودمان بوده و با گذر زمان، سعی و تلاش می توانیم آن را تغییر دهیم. 

در این وادی یکی از مسائلی که من یاد گرفتم؛ این بود که ما در هر شرایطی که وارد کنگره شدیم، آن بهترین شرایط بوده برای آغاز ما سفر ما بوده است. قبل از آن که سفر را شروع کنیم، بهانه هایی زیادی را برای خود می تراشیدم که باید تمام این بهانه ها را کنار بگذاریم و نباید منتظر باشیم که شرایط فراهم شودکه ما کاری را انجام دهیم و باید در همان شرایط آن کار را انجام دهیم.

در انتهای وادی نیز مسئله ایی که بیان می‌شود این است که از مشورت انسان‌های صالح استفاده کنیم اما این انسان‌های صالح چه کسانی هستند؟ انسان صالح انسانی است که در آن رشته  و یا کاریی که می‌خواهیم، انجام دهیم، تجربه کافی را دارد و در کار خود انسان راستینی است و در صراط مستقیم قدم گذاشته و در حرکت است. در کنگره 60 نیزکه بحث درمان اعتیاد مطرح است؛ انسان های راستین راهنماها، دیده بانان و در رأس جناب مهندس می‌باشند. بنابراین در رشته درمان اعتیاد می‌توانیم از تجربیات این اشخاص استفاده کنیم و نمی‌توانیم از تجربیات شخصی که در حال مصرف است؛ برای درمان مشورت بگیریم و این مسئله در مسائل دیگر هم صدق می‌کند. در بحث درمان اعتیاد، موفق‌ترین اشخاص کسانی هستند که در کنگره 60 سفر کردند.

البته باید  گفت ما از نظر مشورتی انسان های صالح بهره می گیریم اما تصمیم نهایی برای انجام دادن یا ندادن کار بر عهده خود ماست. 

 

تهیه گزارش، ویرایش، عکس و نگارنده: مسافر مجید
منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .