English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی؛ DST و تجربه من از سایر روش ها

کارگاه آموزشی مجازی؛ DST و تجربه من از سایر روش ها

جلسه دهم از دوره دوم کارگاه‌های آموزشی مجازی کنگره 60، نمایندگی صالحی با استادی مسافر حامد با دستور جلسه DST و تجربه من از سایر روش ها برگزار شد.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حامد هستم یک مسافر

با عرض ادب و احترام خدمت همه مسافران و همسفران کنگره 60؛ من مدت 10 سال به صورت مدام قرص و ترامادول مصرف میکردم و در طول این 10 سال چندین بار تجربه ترک داشتم به اندازه ای که تعدادش دیگر از حسابم خارج شده بود.

دچار حمله عصبی، تشنج، مسائل روحی و روانی شده بودم. حال این تشنج یا پشت فرمان ماشین یا در محل کارم بود. همین مسئله باعث ایجاد تخریب های خیلی زیادی از نظر جسمی، روانی و هم از نظر مالی شده بود.

تا جایی که از خودم بیزار شده بودم و بعضی از این تخریب ها جبران ناپذیر بود. این تخریب ها به قدری بود که حافظه ام و اعصاب و روانم به مشکل خورده بود به طوری که هیچ خاطره ایی از گذشته خودم در ذهم نبود و تبدیل به کسی شده بودم که هیچ چیز راجع به گذشته دور و نزدیک خودش نمیدانست.

به مرحله ایی رسیده بودم که خودم را نمیشناختم و مدام با این مسائل و درد روحی و روانی درگیر و سخت در عذاب بودم. با اینکه میداستم اگر بخواهم دوباره قرص مصرف کنم باز هم تشنج خواهم کرد؛ با علم بر این دوباره این کار را تکرار کردم و دلیل این کارم هم این بود که در همه طول این مدت 10 سال فقط 2 مرتبه آن هم کوتاه مدت مصرف قرص را قطع کرده بودم ولی به چنان حال بد و عذابی دچار شده بودم که حاظر بودم تشنج کنم اما آن حال رو دوباره تجربه نکنم.

تمام این قضایا گذشت تا اینکه بعد ار 10 سال  یکی از دوستانم مصرف تریاک را به جای قرص پیشنهاد کرد. یعنی تریاک سنتی را جایگزین قرص صنعتی کنم؛ اما متاسفانه جایگزین که نشد هیچ و بعد از یک ماه به صورت همزمان تبدیل به یک مصرف کننده هم قرص و هم تریاک  شده بودم وبجای اینکه مسائلم حل شود، به مشکلاتم نیز اضافه شد و من برای مدت 2سال دو مواده شد بودم.

این مدت گذشت تا جایی که به لطف پروردگار با کنگره 60 آشنا شدم و بعد از مشاوره وارد سفر اول شدم و با توجه به صحبت های راهنمای بزرگوارم متوجه شدم که روش DST، یکی از اصول مهم درمان اعتیاد در کنگره60 است. برای همین تصمیم گرفتم این روش را با تمام تلاشم به نحوه درست و طبق حرف های راهنمایم انجام دهم تا به هدفم که در ابتدا فقط قطع مواد بود برسم.

چون در ابتدای سفر از موضوع درمان(رهایی) و رسیدن به حال خوب آگاهی نداشتم؛ اما با گذشت زمان و همان ابتدای سفر تلاش میکردم تمام حرف ها و نکته های راهنمایم بزگوارم را در ارتباط با مصرف داروی OT به درستی اجرا کنم مانند ساعت و میزان مصرف دارو و همچنین رعایت اصول تغذیه و...

در ابتدا فکر میکرم که هر لحظه ممکن است حالم خراب شود و حالت های عذاب آور خماری به سراغم بیاید، اما بعد از رد کردن 2 پله متوجه شدم که در سفرم هیچ مشکل قابل لمس و غیر قابل تحملی برایم اتفاق نخواهد افتاد و خیلی راحت میتوانم به تمام کارهای روزانه و امور زندگی خود برسم.

اما نکته مهم و جالبی که باعث شوق بیشتر من برای انجام هر چه بهتر سفرم میشد این بود که از ابتدا شروع سفرم دیگر تشنج نکردم و یک سری از عادات بدی که هم خودم و هم اطرافیانم را بر سطوح آورده بود، به صورت خود به خودی درست شد و این تغییرات برای خودم  و برای اطرافیان قابل لمس بود.

همین اتفاقات و تغییرات، برای یک مصرف کننده ای مثل من، باعث اشتیاق برای تلاش بیشتر برای انجام این سفر پر محتوا میشد.

خداوند را شاکرم بخاطر این لطفی و اذنی که به من داده تا جایی که اکنون در پله های آخر سفرم با روش DST هستم؛ بدونه اینکه هیچ نیازی به مصرف قرص و یا ترک داشته باشم.

یکی از دلایل اصلی برای اینکه تا اینجای سفرم تونستم برسم این بود که به شربت OT به چشم یک دارو نگاه کردم و هیچ وقت دنبال نئشگی شربت OT نبودم.

نکته جالب و مهمی که در طول این 10 ما سفرم همیشه من حامد با خودم فکر میکردم؛ اینکه از نظر فیزیکی چقدر راحت و بدون مسئله خاصی توانستم میزان شربتم رو به 4/0 سی سی برسانم و این سوال که منه حامد چطور توانستم مصرف روزی 35 عدد قرص ترامادول و 5 گرم تریاک خوراکی رو بدون  اینکه حتی زحمت زیادی از نظر فیزیکی به خودم دهم، آن را به این میزان برسانم! که به نظرم یکی از معجزات روش DST است.

اکنون اگر در این مرحله از سفرم هستم و چون با پوست و استخوان خودم، این حاله نسبتا خوب را تجربه و درک کردم؛ تمام تلاش رو روی رسیدن به رهایی و آگاهی و جایگاهای بالا قرار دادم و این حال خوب را مدیون کنگره 60 و تمام اعضایش هستم.

من آدمی بودم که ساعت بیولوژیکی بدنم به خاطر مصرف مواد به طور کل بر عکس شده بود. یعنی 6 صبح که همه بیدار میشدند من تازه میخوابیدم و دیدن طلوع خورشید برایم یک آرزوی بزرگ و دست نیافتی بود.

اما اکنون با این روش درمان به حال طبیعی برگشتم و 6 صبح از خواب بیدار میشوم و به کارم میروم و حالم به لطف خدا خوب است و هر چقدر که فکر میکنم نمیتوانم به ارزش این حال خوب که برایم باعث یک تحول بزرگی در زندگی شده برسم.

البته نکته مهمی را باید بگویم که تنها روش DST باعث بوجود آمدن این حال خوب در من نبوده چرا که شرکت در جلسات و بالا رفتن سطح آگاهی و فرمانبرداری تاثیر زیادی در رسیدن به این حال خوب داشت است؛ همچنین اصول و قوانین و راه کارهای کنگره باید بصورت همزمان و موازی انجام شود تا به نتیجه مطلوب که همان رهایی است دست پیدا کند.

در آخر آرزوی سلامتی و بهترین ها رو برای تمامی انسانها و رسیدن به جایگاه های بالاتر و برای تمامی اعضای با عشق و محبت کنگره 60 را از خداوند متعال دارم.

 

عکس و تهیه گزارش: مسافر سپهر
منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .