English Version
English

مصاحبه با کمک راهنمای همسفران نمایندگی شیراز

مصاحبه با کمک راهنمای همسفران نمایندگی شیراز
باسلام و خداقوت خدمت شما,لطفا خودتان را معرفی کنید.
 
سلام دوستان معصومه هستم یک همسفر، مدت ۴سال است که به کنگره می آیم، آنتی ایکس مصرفی مسافرم هرویین، راهنمای خوب مسافرم در سفر ایکس آقای اصغر منصوری و در سفر نیکوتین آقای منصور ولی خانی، راهنمای گل خودم خانم فاطمه، مدت رهایی ۲سال.
 
 
 
نحوه ی آشنایی شما با کنگره به چه صورت بود؟ 
 
داستان آشنایی من با کنگره طولانی است.این آشنایی برای خود من شگفت آور بود. هر وقت به این موضوع فکر می کنم، جوابی جز لطف خداوند برایش پیدا نمی کنم، چیزی شبیه یک معجزه شاید...
من در شهرستانی بودم که کنگره هیچ شعبه ای در آن استان نداشت، فردی هم پیام کنگره را به من نداد که مثلا همچنین جای برای درمان وجود دارد. نمی خواهم برای خود منزلتی قایل شوم; ولی این موضوع برای من یک الهام یا تلقین بود.
سال ها قبل بدون این که متوجه مصرف مسافران خود باشم، یک روز اتفاقی تلویزیون را روشن کردم و دیدم یک آقای راجع به مواد مخدر و درمان آن صحبت می کند و صحبت هایش آنقدر برای من پذیرفتنی بود که بدون این که بدانم روزی به کنگره خواهم رفت و افرادی در کنار من هستند که به خدمات کنگره نیاز پیدا می کنند، آدرس سایتی که آن آقا اعلام کردند را در گوشه دفترچه تلفن یادداشت کردم. در آن زمان نمی دانستم که ایشان آقای مهندس دژاکام هستند تا این که بعد از گذشت ۷ یا ۸سال، مصرف مسافرانم مشخص شد و به فکر درمان افتادیم.
 
 
اولین چیزی که به فکر من می آمد همان آدرس سایتی بود که من یادداشت کرده بودم، این آدرس به صورت یک تیتر در ذهن من حک می شد. بدون این که به راه های دیگری مثل کمپ یا کلینیک های ترک که در محل زندگی من بودند، فکر کنم، فقط راه کنگره در مسیر من قرار گرفت. اولین کاری که کردم به سراغ دفترچه تلفن رفتم و خداروشکر آدرس سایت کنگره ۶۰ را پیدا کردم و وارد سایت شدم و مطالب و نحوه درمان را مطالعه کردم و این مطالب را در اختیار مسافرم قرار می دادم. در ابتدا برایش جالب نبود; ولی من مرتب مطالب را می گرفتم، مخصوصا مطالب و عکس های مربوط به ورزش های کنگره را، و به مسافرم می گفتم ببیند ،تا این که قبول کرد به کنگره بیاید.

به دنبال نزدیک ترین شعبه کنگره گشتیم که اصفهان و بوشهر بود. با بوشهر تماس گرفتم، آن وقت شعبه بوشهر تازه راه اندازی شده بود و هفته ای یک بار جلسات شان در یک کانکس برگزار می شد. سپس با اصفهان تماس گرفتم و تصمیم گرفتیم برای درمان به اصفهان برویم و در آن جا ساکن شویم. خداروشکر سفر مسافرم با همت و خدمات خوب راهنمایان شعبه سلمان خیلی خوب به انجام رسید و به خواست پرودگار زیبایی رهایی را دیدیم. جا دارد همین جا از گروه مرزبانی آن وقت شعبه سلمان به خصوص علی کاظمی که روز اول ورودمان با محبت زیاد ما را پذیرش و راهنمایی کردند تشکر کنم. همچنین از راهنمایان محترم آقایان اصغر منصوری، منصور ولی خانی و امید طاووسی و راهنمای خوب خودم خانم فاطمه.
 
 
اهمیت حضورراهنمایان و رهجویان درکارگاه های اموزشی چیست؟
 
همان گونه که می دانید تمام آموزش ها از طریق برگزاری همین کارگاه ها و لژیون ها صورت می گیرد. تا زمانی که رهجو در این کارگاه ها حضور نداشته باشد، موفق به دریافت آموزش ها و تجربیات دیگران نخواهد شد و مسلما به درمانی نخواهد رسید. در کارگاه های آموزشی و لژیون ها،با هر دستور جلسه درسی تازه می گیریم و وقتی این آموزش ها را کاربردی می کنیم و  آن ها را در وجودمان نهادینه می کنیم، شاهد تغییر زندگی خود در جهت مثبت خواهیم بود. همان قدر که حضور یک رهجو برای دریافت دانش های کنگره مهم است، وجود راهنما هم برای آموزش و انتقال این دانش ها ضرورت دارد. یک راهنما با تجربه و دانایی که در راه درمان دارد، دقیقا می داند یک رهجو در چه پله ای قرار دارد چه از لحاظ درونی و چه از لحاظ بیرونی و سفر; بنابراین خیلی خوب می تواند راه را به رهجو نشان دهد.
 
 
اگر بخواهید خیلی کوتاه تاثیر نقش همسفر را بیان کنید، چه مواردی را در اولویت قرارمی دهید؟
 
نقش همسفر در درمان مهم و کلیدی هست، وقتی یک همسفر با آگاهی از بیماری اعتیاد و تخریب های آن درکنار یک مسافر قرار می گیرد بالطبع سفر بهتری خواهند داشت.هم می تواند به خودش کمک کند و هم به مسافرش. بنابراین مهمترین ویژگی که یک همسفر باید به آن توجه کند بالا بردن دانایی خودش است، وقتی این دانایی کسب کرد، می داند چه رفتاری داشته باشد،در کنار مسافرش قرار می گیرد نه مقابلش!
پارامترهای زیادی هست که یک همسفر می تواند داشته باشد که مهمترین آن ها باور کردن مسافر و اعتماد به او، صبر داشتن و بالا بردن نقطه تحمل و همچنین حرکت کردن با تفکر سالم است تا بتواند ان شاالله به روشنایی و نور برسد.
 
 
درمان تدریجی به روش dst راکوتاه برای مان عنوان کنید؟
 
درمان تدریجی یا Dst روش ابداعی آقای مهندس دژاکام برای درمان اعتیاد است. در این روش، شخص مصرف کننده طی پله های ۲۱ روزه داروی خود را تیپر می کند که این کاهش مواد مصرفی ۱۰ الی ۱۱ماه زمان می برد و در این مدت سیستم شبه افیونی فرد فعال می گردد. در طی این مدت روی مولفه های جسم، روان و جهان بینی افراد کار می شود تا به تعادل برسند.
روش Dst در برگیرنده سه واژه است:
حرف D مخفف دژاکام درمان تدریجی.
حرف s مخفف steep (پله21روزه)
حرف t مخفف Time (زمان 11ماه).
 
 
ازحس و حال لژیون و شال کمک راهنمایی برای مان بگویید.
 
من زمانی که می خواستم شال بگیرم و پیمان ببندم، تمام دغدغه ام این بود که آیا می توانم به این تعهد پایبند باشم یا خیر! در ذهنم این بود که بعد از رهایی و برگشت به شهر خود چگونه می توانم این تعهد را اجرا کنم چون شیراز شعبه ای نداشت که خدا را شکر این امر محقق شد و توفیق خدمت را پیدا کردم که امیدوارم بتوانم خدمت شایسته ای داشته باشم. من از زمانی که جلسات آقایان در باغ جنت برگزار می شد به همراه مسافر می رفتم و همیشه دوست داشتم بتوانم خدمت کنم، الان هم که در خدمت همسفران محترم ، تنها لژیون همسفران را برگزار می کنیم، حس خیلی خوبی دارم و خوشحال هستم که در کنار تک تک اعضای شعبه تخت جمشید، همچنان آموزش می گیرم و سازندگی درونی خود را بالا می برم چون در کنگره هر خدمتی که وجود دارد، به دنبال آن آموزشی هم کسب می کنیم.
 
 
اداره لژیون شما برچه اساسی است؟
 
خط مشی اداره لژیون در کنگره کاملا مشخص شده است. در لژیون، ما مطالبی را عنوان می کنیم که به درد همسفران می خورد و می توانند آن ها را به کار ببرند. این آموزش ها شامل کتاب۶۰ درجه، وادی ها، جزوات جهان بینی و سی دی هاست که از قبل دستور جلسه لژیون اعلام می شود و همه اعضا با مطالعه و برداشت خود در لژیون حاضر می شوند و با شروع بحث توسط استاد هر یک از اعضا تجربیات و برداشت های خود را از این مبانی آموزشی بیان می کنند و نتیجه می گیرند. همه اعضا با پیوند محبتی که دارند، سعی می کنند انرژی مثبت را به یکدیگر انتقال دهند.
 
 
دلیل عشق به کنگره چیست؟
 
در کنگره باور عشق و محبت جاری است و همین باور باعث پیوند اعضا می شود. وقتی به کنگره آمدم و این محبت را از جانب افرادی که هیچ نسبتی با من نداشتند، دریافت نمودم، وجود من هم از این عشق و محبت غنی شد.  خیلی وقت ها با دیدن این پیوند زیبای محبت که بین افراد بود، بغض می کردم; بغضی که همراه با اشک شوق بود. کنگره این بند عشق را به من هدیه داد، پس چگونه می توان به جایی که  روشنایی را به من بخشید، عشق نورزید؟
 
 
از ورزش در کنگره و لازم بودن ورزش برای همسفران توضیح دهید.
 
هر چیز که در کنگره برای ما قرار داده شده، برای رسیدن به حال خوش است. ورش هم یکی از همین موارد است و مسلما همسفری که ورزش می کند نسبت به فردی که ورزش نمی کند، حال بهتری دارد. ورزش میزان انرژی بدن ما را تغییر می دهد و همان گونه که می دانید این جابجایی انرژی باعث ایجاد لذت و سرخوشی می شود و این یعنی داشتن روحیه بهتر و داشتن اعتماد به نفس بیشتر. همچنین ورزش صحیح باعث باسازی بهتر سیستم ایکس بدن می شود.  علاوه بر این موارد در کل ورزش یک نوع جهان بینی هم به ما یاد می دهد، خیلی از خصوصیات اخلاقی مثبت را در ما  پرورش می دهد. چون ورزش در کنگره فقط برای کسب نشان نیست. این  نکات مثبت همه نشان دهنده اهمیت ورزش برای همسفران می باشد; البته ما هنوز از لحاظ انجام ورزش به شیوه اصولی در ابتدای راه هستیم; ولی همین که همسفران خیلی خوب استقبال می کنند و به پارک می آیند جایی بسی خوشحالی است.
 
 
از همسفران لژیون چه انتظاری دارید؟
 
خدا را شکر همسفرانی که در شعبه تخت جمشید هستند، همسفرانی آموزش پذیر و تسلیم قوانین و حرمت ها هستند. از آن جایی که قسمت همسفران، مدت زمان زیادی نیست، راه اندازی شده، طبیعتا نیازمند تلاش و کوشش بیشتری هستیم تا بتوانیم گروه خانواده قوی و دانایی داشته باشیم. زیرا همیشه برداشتن اولین گام و استارت کار هم مهم و هم سخت است. در حال حاضر یک لژیون بیشتر نداریم و اگر این لژیون قوی و بار آموزشی خوب داشته باشد، لژیون های بعدی نیز پربار و قوی خواهند بود و به دنبال آن شعبه خوبی خواهیم داشت. همین که همسفران بتوانند یک شال سفید بپوشند خودش یک خدمت هست چه برسد به رسیدن به جایگاه های دیگر برای خدمت. خانم های همسفر بهتر است در همه امور کنگره فعالیت جدی داشته باشند، کما این که فعالیت دارند هم در وبلاگ، هم مشارکت ها و همین ‌طور لژیون مالی; ولی حضور همسفران باید پررنگ تر باشد.
 مورد دیگر این که خودشان را از همین الان برای آزمون کمک راهنمایی آماده کنند چون شعبهنیاز  به کمک راهنما در قسمت همسفران دارد. قوانین و حرمت ها را مطالعه کنند تا با آشنایی کامل به آن ها، ان شآلله هنگام برگزاری جلسات بسته در آینده، مشکلی نداشته باشیم.
 
 
سلسه مراتبی که در سفر دوم طی کردید را خیلی خلاصه بیان میکنید؟
 
در مدت حضور در شعبه سلمان فارسی اصفهان و در قسمت وبلاگ نویسی و نشریات توفیق داشتم، با خدمت کردن آموزش بهتری بگیرم و سپس در خردادماه ۹۴ شال مقدس کمک راهنمایی را دریافت کردم و در حال حاضر در این جایگاه در شعبه تخت جمشید در خدمت همسفران عزیز هستم.
 
 
 
 
تهیه کننده: خانم فاطمه( همسفر آقای احمدرضا)
ویرایش مطلب: مسافر محمد
http://takhtejamshid.congress60.org

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .