English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی سهروردی با حضور اعضای شورای شهر محمدیه

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی سهروردی با حضور اعضای شورای شهر محمدیه
پنج شنبه27 مهر ماه 1396 جلسه دوم از دوره ششم کارگاه های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی سهروردی به نگهبانیمسافر پیام و استادی مسافر اصغر  و دبیری مسافر علی   با دستور جلسه "  ازدواج " راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.
 
ما عشق ورزیدن در خانه را هنوز فرا نگرفته ایم.........
خلاصه سخنان استاد محترم:

دلایل متعددی باعث بالا رفتن سن ازدواج در جامعه گردیده است، یکی از این دلایل این است که ما عشق ورزیدن در خانه را هنوز فرا نگرفته ایم.ما ایرانی ها دعواهایمان در جمع و محبت ورزی مان در خلوت صورت می پذیرد.در کشورهای دیگر در هنگام دعوا بین پدر ومادر بچه ها را از صحنه دور می کنند.تا متوجه ناراحتی بین پدر ومادر نشوند.ولی ما عادت داریم در حضور بچه ها تمام مشکلات و کمبود های خانه و خانواده را مطرح نماییم.بچه های امروزی ترس از مسئولیت دارند و عامل به وجود آوردن این ترس پدر ومادر هستند چرا که ما عادت داریم تمام کارهای فرزندانمان را خودمان انجام بدهیم غذایی که دوست دارد را بپزیم و کاری که او می پسندد انجام دهیم .و او را زیاده خواه بار می آوریم.به قول آقای مهندس بیست رقم غذا سر سفره می گذاریم اما باز هم مدام از کمبود ها و کاستی ها و نداشتن ها می گوییم.

بچه ها هم رفتار ما را ضبط می کنند.و هیچ احترامی برای ما قائل نخواهند بود.و هیچ وقت احساس رضایت از زندگی نخواهند داشت.وقتی می خواهیم دخترمان را روانه خانه بخت کنیم تا مدت شش ماه یخچال او را پر از مواد غذایی می کنیم.و با این کار اجازه حرکت کردن را از بچه های خود گرفته ایم و انتظار داریم حرف های ما را گوش بدهند.

بچه ها مثل یک دوربین تمام رفتار ما را کپی برداری می کنند. وقتی که آرامش و احترامی در خانواده ما نمی بینند.و الفاظ ناشایستی از زبان ما می شنوند و سفره ای در خانه ما پخش نمی شود تا خانواده را دور هم جمع کند.بنابراین عشق و  لذتی در این نوع زندگی وجود نخواهد داشت.ما در گذشته یک ساختار منفی از اعتیاد و بدی و دروغ تشکیل دادیم که اکنون باید با الهام از روش دی اس تی به صورت معکوس عمل کنیم. باید به همسر خودم احترام  بگذاریم تا او نیز احترام گذاشتن به ما  را یاد بگیرد.باید با خانواده به پارک وسینما برویم و وقت هایی را که قبلا به تنهایی دنبال خوشگذرانی بودیم .اکنون باید در کنار خانواده باشیم تا فرزند ما هم این لذت ها را احساس کند.باید یاد بگیریم که به همسرمان با زبان خودمان بگوییم که دوستش داریم.چهره ای که از ازدواج برای فرزندان خود درست کرده ایم فقط دعوا و بی احترامی است . همین کارها باعث شده که فرزندان تمایلی به ازدواج نداشته باشند. توقعات بیجای ما از همسر خود باعث بد آموزی شده و بچه ها نیز همین روش را در پیش خواهند گرفت. یا بعضی خانواده ها اجازه نمی دهند که فرزندانشان کاری یاد بگیرند و مدام درس ومدرسه را بهانه کرده و مانع کار کردنشان می شوند.

خداوند هستی را خلق کرده است. وانسان را اشرف مخلوقات قرار داد.و با دادن قدرت اختیار به من اجازه اشتباه کردن را داد.و من می توانم اشتباه کنم .اما من به بچه خود اجازه اشتباه نمی دهم.و فرصت تجربه کردن را از او می گیرم از ترس اینکه بیرون برایش اتفاقی نیفتداجازه نمی دهم از خانه بیرون برود.اما غافل از اینکه در داخل خانه صدها اتفاق دیگر می افتد که به مراتب ضررش بیشتر است. ما باید بچه ها را در برخی از کارها سهیم کنیم و اجازه بدهیم تا تجربه کند حتی اگر ضرری از لحاظ مالی متوجه ما باشد.از ضرر کردن نترسیم.تا یاد بگیرد و وارد جامعه شود ونباید از ضررهای کم بترسیم.باید در کنگره آموزش بگیریم  مطالعه کنیم.تا بتوانیم به فرزندان خود نیز انتقال بدهیم.و بیشتر به فکر خودمان باشیم در حال زندگی کنیم.سالی یک بار را حتما با خانواده به مسافرت برویم.

استاد در پایان فرمودند:

با توجه به اینکه در آستانه هفته گلریزان قرارداریم.و این مکان را نیز یک مکان مقدسی می دانیم.باید کمک کنیم و این کار هم وقت مشخصی دارد که باید مشارکت خوبی در این زمینه از خود به نمایش بگذاریم. آقای مهندس در یکی از جلسات فرمودند که این جمعیت برای من نیامده است.بلکه به خاطر حال خوش خودشان امده اند.درمان در کنگره زکات دارد برای هر صندلی یازده میلیون هزینه می شود تا یک مسافر به درمان برسد. و تا زکاتش را پرداخت نکنیم حال خوبی پیدا نمی کنیم.

حضور اعضای شورای محمدیه در نمایندگی سهروردی

نویسنده: مسافر علی

عکس: مسافر ابولفضل

وب نمایندگی سهروردی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .