English Version
English

در باب دستور جلسه هفتگی؛ ازدواج

در باب دستور جلسه هفتگی؛ ازدواج

در آیین و مسلک دین مبین اسلام ازدواج یا همان پیوند زناشویی یک سنت دیرینه پیامبری است که تمام اقوام به گرفتن همسر یا زوج و تشکیل خانواده دعوت‌شده‌اند. ازدواج مکمل و پایه گذار زندگانی انسان هست و به‌نوعی می‌توان گفت که زن و شوهر لازم و ملزوم یکدیگر می‌باشند.

در پیدایش خلقت خداوند یک‌ بار برای هر موجودی جفت آن را خلق کرده تا بتوان خود را ارتقا بخشیده و به تکامل برساند مانند آدم و حوا که بنیان گذار نسل بشریت هستند. انسان‌ها همواره برای پایبند بودن به حسن اجرای تعهدات خودشان در مسیر حرکت زندگی‌ به درگاه ایزد بی‌همتا پیمان می‌بندند و این پیمان یا عهد می‌تواند در هر موردی صادق باشد که پیمان ازدواج هم یکی‌ از همین موارد می‌باشد . ازدواج و انتخاب همسر یعنی‌ انتخاب شریک زندگی‌ و حرکت در جهت ایجاد آرامش و آسایش ،انتخاب همسر یعنی‌ رشد نسل و بقا در جهت ساختن آیندگان و در یک کلام انتخاب همسر اصلح یعنی‌ تشکیل یک خانواده در جامعه .

مشارکت مکتوب: ازدواج

از مهم‌ترین ویژگی‌ ازدواج یکی‌ انتخاب زوج صالح و دیگری ازدواج در سنین جوانی حدوداً بین ۲۰ تا ۲۵ سالگی می‌باشد زیرا هر دو مورد ذکرشده دارای حسن‌های خاص خودشان می‌باشد چون باعث می‌شود که ضمن عدم حرکت به‌طرف ضد ارزش‌ها هیچ‌وقت در مسیر زندگانی به‌طرف راه‌های انحرافی کشیده نشویم و از سوی دیگر چون دارای انرژی جوانی می‌باشیم و خود این امر باعث تشکیل یک خانواده و فرزندان سالمی‌ خواهد شد. انتخاب یک همسر خوب باید از روی علاقه و حس درونی شخص باشد نه از روی ترحم یا تحمیل ،البته در این خصوص مشورت با بزرگان فامیل و سایرین نیکوست ولی‌ درنهایت تصمیم‌گیرنده خود شخص است چون وادی ۴ به ما آموخت که در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به دیگری یعنی سلب مسئولیت از خویشتن می‌باشد.

ازدواج و انتخاب یک همسر نمونه می‌تواند جنبه‌های مثبت بسیاری ازجمله اقتصادی در خانواده و تربیت و آموزش صحیح به فرزندان را دارا باشد و نقطه مقابل آن‌هم داشتن یک همسر بی‌فکر و بی‌مسئولیت می‌باشد که باعث تخریب و آسیب‌های اجتماعی فراوانی‌ می‌شود.

در خاتمه اشاره‌ای هم داشته باشم به وادی چهاردهم یعنی‌ وادی عشق و محبت ،می‌دانیم که جاذبه یکی‌ از اضلاع مثلث عشق می‌باشد و به همین دلیل جذبه عشق باعث می‌شود که انسان‌ها در پی‌ هم روان و دل‌ها به هم نزدیک شده و یکدیگر را دریابند . دوستان در زندگی‌ زناشویی صداقت و راستی‌ گفتار ،نجابت،کردار نیک و تفاهم اخلاقی‌ حرف اول را می زند و اگر خدای ناخواسته از این واژه‌ها فاصله بگیریم و تحت فرامین شیطانی قرار بگیریم روزگار بر ما سخت و گذر روزگار عذاب‌آور خواهد شد.

زن خوب و فرمان‌بر و پارسا            کند مرد درویش را پادشاه

 

به قلم مسافر محترم آقای جعفر
لژیون چهارم  لژیون آقای فرشید تفرشی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .