English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی کرج + تقدیر از ایجنت و مرزبانان

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی کرج + تقدیر از ایجنت و مرزبانان

ششمین جلسه از دور سی ام سری کارگاه هایآموزشی کنگره ۶۰ شعبه کرج به استادی ایجنت شعبه کرج آقای اکبر و نگهبانی آقای مصطفی و دبیری آقای مرتضی با دستور جلسه: هفته ایجنت، اسیستانت و مرزبان روز سه شنبه مورخ 28/ 06/ 1396 راس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان اکبر هستم مسافر. دستور جلسه این هفته ما ایجنت، اسیستانت و مرزبان می‌باشد. ما در طول سال چهارفصل داریم و چهار جشن هم در کنگره ۶۰ برپا می‌کنیم. جشن کمک راهنمایی، همسفر، دیده‌بان و ایجنت، اسیستانت، مرزبان؛ این‌ها چهار جشنی هستند که در هفته مختص خودشان باید به بهترین شکل ممکن از ایشان قدردانی کنیم.

به نظر من دلیل وجود این جشن‌ها که در پیام آقای مهندس هم آمده این است که این افراد در به رهایی رسیدن یک مسافر نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و همین‌طور اگر کنگره ۶۰ به سازوکار خودش همچنان ادامه می‌دهد به خاطر وجود این جایگاه‌ها و خدمتگزاران این جایگاه‌هاست. کنگره ۶۰ یک جامعه کوچکی است که ما تشکیل داده‌ایم و سعی می‌کنیم که در آن جامعه کوچک مهر و محبت کردن، عشق ورزیدن، طرز صحیح زندگی کردن و لذت بردن از زندگی را یاد بگیریم. من که به‌شخصه تابه‌حال سیستم و یا NGO دیگری را ندیده‌ام که به این شکل اداره بشود و این بازدهی مثبت و بالا را داشته باشد. مجموعه‌ای که چند نفر را قرار داده برای اجرای قوانین و برای آن چند نفر یک مسئول قرار داده و آن مسئول در مقابل کل سیستم باید جوابگو باشد؛ یعنی ما برای اجرای قوانین و فرمان‌ها یک سری افراد را به اسم مرزبان داریم.

ایجنت در قسمت مسافران و اسیستانت در قسمت همسفران ناظر بر اعمال و رفتار مرزبانان هستند. دو علت باعث شده که کنگره ۶۰ خوب اداره شود. یکی اینکه در پشت هر ساختاری یک تفکری هست؛ یعنی فکر کرده‌اند برای اینکه بتوانند درست به جلو حرکت نمایند، چه‌کار باید کرد. افرادی که وارد این مجموعه شده‌اند، بدون تعارف بخواهم بگویم افرادی هستند که معاشرت بلدند. فقط به‌زور عشق و محبت می‌توان این کارها را انجام داد. در این اوضاع وانفسا که به قول آقای مهندس دژاکام عصا از کور می‌دزدند؛ نمی‌توانی کسی را پیدا کنی که در هفته ۴، ۵ روز از کار وزندگی و خانواده‌اش بزند و بیاید اینجا با تمام وجود خدمت کند. ولی در کنگره ۶۰ این افراد بسیارند.

شاید شما از اتفاقات و مسائل پیرامون فرهنگسرا خبر نداشته باشید. در این جایگاه گاهی اوقات مجبوری کاری را انجام دهی که دوست نداری؛ ولی ازآنجایی‌که باید در چهارچوب قانون عمل کنی مجبوری این کار را انجام دهی. در کنگره ۶۰ به افرادی که از سوی کنگره دیده‌بانان به‌عنوان نمایندگی C14 به نمایندگی‌ها معرفی می‌شوند و رابط آن نمایندگی با کنگره ۱۴ نفرِ است، ایجنت گفته می‌شود. ایجنت پاسخگوی تمامی مسائلی هست که در شعبه اتفاق می‌افتد؛ و بقیه مطالب که می‌توانید شرح کامل وظایف ایجنت و همین‌طور مرزبان را از نشریات و یا سایت کنگره ۶۰ قسمت جزوه شرح وظایف تهیه و مطالعه نمایید.

این وظایف و مسئولیت‌ها در ۴۲ بند عنوان‌شده‌اند؛ یعنی مرزبان باید در چهارچوب این 42 بند با عشق و محبت انجام‌وظیفه نماید، بدون هیچ چشم‌داشتی و بدون هیچ حقوقی. من از طرف خودم از تک‌تک شما عذرخواهی می‌کنم، اگر گاهی حواسم نبوده و یا بنا به دلایلی توجه لازم را نسبت به شما نداشته معذرت می‌خواهم. یک ماه است که با سازمان فرهنگی شهرداری کرج درگیرم. نزدیک به ۹ ماه است که دنبال جواز زمین شعبه هستم و... مجموعه ‌این درگیری‌ها باعث این مسائل شده است.

ما هم این توقع را از شما داریم که به بزرگی خودتان ما را ببخشید؛ و این قول را از طرف خودم و گروه مرزبانی به شما می‌دهیم که تا جایی که توان داریم در انجام امورات محوله کوتاهی از ما سر نزند. من در پایان صحبت‌هایم خدا قوت عرض می‌کنم به همه خدمتگزاران مخلص کنگره ۶۰ به‌ویژه شعبه کرج. در دو دوره گذشته و این دوره یکی از بهترین گروه‌های مرزبانی را داشته‌ایم. دست این افراد را صمیمانه می‌بوسم. اگر جشن‌ها به‌خوبی برگزار می‌شوند، اگر تدارکات جشن‌ها به‌خوبی انجام می‌گیرد همه و همه به خاطر وجود این افراد است. صمیمانه از زحمات این افراد سپاسگزارم. ممنونم که به صحبت‌های من گوش دادید.

 

و در ادامه جلسه مراسم تقدیر از ایجنت و مرزبانان محترم شعبه برگزار گردید...

 

نمایندگی کرج

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .