English Version
English

ایجنت، اسیستانت و مرزبان

ایجنت، اسیستانت و مرزبان

به سال‌های دور زندگی‌ام که نگاه می‌کنم، باوجود داشتن زندگی خوب مالی، خانه بزرگ، ویلا و شغل خوب خودم و همسرم احساس شادی و رضایت نداشتم و همیشه دنبال گمشده‌ای بودم و دوست داشتم حقیقت و معنای زندگی را بفهمم و درک کنم و از رفت‌وآمدها و مهمانی‌ها با افرادی که حرفی مشترک برای گفتن با آن‌ها نداشتم روحم خسته می‌شد.

باخدای خودم صحبت می‌کردم و از او می‌خواستم طوری بشود که خودم و خانواده‌ام درجایی قرار بگیریم که خدمت کنیم و بتوانیم وجود مؤثری داشته باشیم. البته دچار سختی‌های زیادی شدم ولی وقتی پایم به کنگره 60 باز شد و با این مکان مقدس آشنا شدم هم خودم و هم مسافرم گویی قبله گمشده خودمان را پیداکرده‌ایم و همه‌چیز از خدمت‌های کوچک شروع شد؛ از چای ریختن، پذیرایی کردن، لیوان شستن، جارو و طی کشیدن، دبیری در لژیون و... . با این خدمت کردن‌ها انرژی‌های بد را به انرژی‌های مثبت تبدیل می‌کردیم. در حال حاضر به لطف خداوند و پس از تحویل دادن لژیونم و مراسم تودیع، توفیق خدمت در جایگاه مرزبانی را پیداکرده‌ام. خداوند را بسیار شاکر و سپاسگزارم که به من هم این فرصت داده شد تا در لباس مرزبانی خدمت کنم. همچنین از اعضای محترم گروه خانواده شعبه ارتش که من را لایق دانستند و اجازه خدمتگزاری به من را دادند، صمیمانه تشکر می‌کنم و این پیوند محبت دوطرفه را قدردانم.

در کنگره60 در هر جایگاهی که باشیم برای ما جنبه آموزشی دارد و همان‌طور که در کتاب شریف قرآن خوانده‌ایم و بارها جناب مهندس دژاکام فرمودند: زمین یک مهد است و انسان برای آموزش و خدمت پا به حیات گذاشته است و باید این نکته را بدانیم که برای خدمت کردن، ابتدا باید آموزش بگیریم. خدمت در مرزبانی بسیار شیرین و لذت‌بخش است زیرا به کسانی خدمت می‌کنیم که همدرد و هم حال خودمان هستند و این حس خوب، حال خوش به همراه دارد.

در وادی دهم می‌خوانیم که صفت گذشته در انسان صادق نیست چون انسان جاری است و این معجزه کنگره60 است، من در کنگره معنای واقعی محبت را درک کردم و طعم حقیقی خدمت و عشق ورزیدن را آموختم. فهمیدم که جایگاه‌ها باهم فرقی ندارند و همه این خدمت‌ها حواله‌ای است برای شناخت خود از طرف حضرت دوست؛ این‌که یادم نرود من سرور و بزرگ کسی نیستم و یادم باشد در کمال تواضع، فروتنی، عشق و روی باز در خدمت عزیزان و اعضای کنگره باشم و در هرچه باشکوه برگزار کردن کلیه مراسم‌ها، آنچه در توان دارم در طبق اخلاص بگزارم. پیوسته به خودم یادآوری کنم که کجا بوده‌ام و اکنون اگر در جایگاهی خدمت می‌کنم لطف خداوند و کنگره است و باعقل، عشق، ایمان، اجرای فرامین، حفظ حرمت‌ها و ایجاد نظم به بهترین شیوه ممکن رفتار کنم.

ما در کنگره مجموعه‌ای هستیم که با بودن در مسیر صراط مستقیم و گذر از سختی‌ها اکنون پیام‌آور علم و دانایی هستیم. طراحی سیستم مرزبانی یک شاهکار برای مدیریت بحران است و یکسری قوانین از طرف بنیان کنگره60 جناب آقای مهندس دژاکام و دیده‌بانان گرامی وضع می‌شود و در همه شعب توسط ایجنت های عزیز در قسمت مسافران و اسیستانت های محترم در قسمت خانم‌های همسفر با هدایت مرزبانان که متشکل از 7 نفر، 5 نفر مسافر آقا و 2 نفر همسفر خانم است به اجرا درمی‌آید. اگر جناب مهندس دژاکام می‌فرمایند: مرزبانی مانند راه رفتن بر روی گداخته‌های آتش است از حجم زیاد کار نیست بلکه از جایگاهی بس خطیر و مسئولیت بالایی است که به عهده مرزبانان است تا درد عشق در قلب تک‌تکشان نباشد نمی‌توانند انرژی مثبت را ساطع کنند.

امنیت، آرامش و صلح مهم‌ترین اصل زندگی است و اگر ما امروز شاهد این امنیت و آرامش در کنگره60 هستیم، مدیون طراحی شاهکارانه مهندس دژاکام در تدوین ساختار هوشمندانه و اجرای آن هستیم که این امکان را به افراد می‌دهد که در هر جایگاهی که هستند مورد آزمون‌وخطا قرار گیرند. وقتی این سیستم را در مقابل سازمان‌های دیگر و عملکرد آن‌ها قرار می‌دهیم، بیشتر این موضوع را حس می‌کنیم و پی می‌بریم شاهکاری در کنگره به وجود آمده است که در دل آن هزاران شاهکار دیگر خود را به‌خوبی نشان می‌دهند.

 امیدوارم قدردان لحظه‌به‌لحظه این جایگاه باشم و بتوانم مقام انسانی خود را ارتقا دهم. پیرو و تابع پیشگامانی باشم که در صراط مستقیم حرکت می‌کنند و قدم‌هایم را جای پای مقدس ایشان بگزارم. به سهم خودم این هفته را به بنیان کنگره60 جناب آقای مهندس دژاکام، سرکار خانم آنی بزرگوار، استاد امین، سرکار خانم آنی کماندار، سرکار خانم شانی و تمامی اعضای کنگره60 ایجنتها و اسیستانتهای تمام شعب به‌خصوص شعبه ارتش، جناب آقای تاجیک، سرکار خانم توکلی و تمام مرزبانان گرامی و زحمتکش تبریک عرض می‌کنم. تشکر و قدردانی ویژه دارم از جناب آقای سعید نمکی ایجنت دوره قبل و مرزبانان دوره گذشته و آرزوی سلامتی، طول عمر، شادی و برکت برای همه این عزیزان دارم.

 

نویسنده: همسفر فهیمه
منبع: کنگره 60، نمایندگی ارتش
تاریخ: 96/6/28

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .