English Version
English

لژیون درمان سیگار سهروردی

لژیون درمان سیگار  سهروردی

روز یکشنبه مورخ 96/06/26  لژیون  درمان وابستگی به سیگار (ویلیام وایت) به  استادی کمک راهنما مسافر محمدرضا با دستور جلسه هفته ایجنت, اسیستانت و مرزبان {جشن } رأس ساعت 15:45 دقیقه در نمایندگی سهروردی آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

 در کنگره تصمیمات توسط بنیان کنگره جناب مهندس و دیده‌بانان محترم انجام می‌گیرد و مرزبانان مجری این قوانین و تصمیمات هستند یعنی مرزبانی نمی‌تواند از خود قانونی بگذارد و هر پیام و دستوری که می‌دهند این تصمیماتی است که بنیان کنگره و دیده‌بانان در نظر گرفته‌اند. به‌رسم  احترام از مرزبان محترم مسافر محمد خواهشمندم در مورد دستور جلسه حس و حال و تجربیات خود را بیان نمایند.

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر

خیلی خوشحال هستم که امروز توانستم بار دیگر در جلسه ویلیام شرکت کنم و سپاسگزارم از استاد بابت وقت مشارکت. در مورد دستور جلسه امروز, این هفتهٔ زیبا را در رأس به جناب مهندس و خانوادهٔ محترم ایشان تبریک عرض می‌نمایم و همچنین از ایجنت قبلی شعبه آقای عباس عابدینی که زحمات زیادی را برای این شعبه کشیدند و تبریک ویژه خدمت آقا کامران ایجنت فعلی نمایندگی سهروردی که واقعاً به تمام امورات شعبه توجه ویژه‌ای دارند و قطعاً در مورد ایشان اگر بخواهم مطلبی بیان کنم ایشان خیلی در مسیر کنگره موفق بوده‌اند و موفق خواهند بود و ایشان یکی از دیده‌بانان کنگره 60 نیز می‌باشند که یک شخص متفکر و ریزبینی هستند.

همچنین تبریک خدمت اسیستانت و مرزبانان گروه خانواده و مرزبانان گروه مسافر

بنده در کنگره سعی کردم در هر موقع از سفر بتوانم خدمتی انجام بدهم و از آموزش و خدمتها نیز استفاده کنم و تا جایی که امکان داشت دران جایگاه قرار می‌گرفتم و سعی می‌کردم به نحو احسنت خدمت کنم. در جایگاه خدمت قرار گرفتن دقیقاً مانند در فتح قله قرار گرفتن هست ولی نکته مهم دران جایگاه انجام دادنان خدمت هست. یکی از بهترین خدمتها و آموزش‌ها در کنگره برای من قرار گرفتن در جایگاه شیرین مرزبانی است و یکی از آرزوهای بنده هم همین بود و خواستم و به آن جایگاه هم رسیدم. انتخاب مرزبان توسط انتخاب مستقیم اعضاء نمایندگی انجام می‌گیرد و مرزبان مجری تمام دستورات و قوانین کنگره دیده‌بانان در چهارچوب قوانین هست و مرزبانان با عمل سالمی که انجام می‌دهند در کارهای اجرایی شعبه و رعایت حرمت‌ها می‌توانند اموزشهای لازم را فرابگیرند و در اهداف خود پیشرفتهای خواهند داشت.

طبق بیان بنیان کنگره یکی از شاهکارهای کنگره ایجاد ساختار لژیون مرزبانان در کنگره هست و جناب مهندس از این بابت خیلی خرسند می‌باشند و تا چند سال پیش جایگاه ایجنت هم در کنگره نبود و مرزبانان با دیده‌بانان رابط در ارتباط بودند و با شروع خدمت ایجنت ها در شعب کنگره خیلی موفق‌تر نشان داده شد. خیلی ممنون که به صحبتهای بنده گوش کردید.

ادامه سخنان استاد:

کمی می‌خواهم در مورد سمینار دانش اعتیاد صحبت کنم که در سالن همایشهای رازی تهران برگزار شد و جناب مهندس هم درآن صحبتهای مهمی را در مورد اعتیاد بیان نمودند و دلیل اینکه کنگره به این سمینار دعوت شد این است که کنگره حرفی در مقوله درمان اعتیاد برای گفتن دارد و از بین اینهمه NGO  ها در مقوله درمان و مبارزه با مواد مخدر که فعالیت دارند به جناب آقای مهندس بنیان کنگره 60 وقت سخنرانی دادند و این به دلیل موفقیت کنگره در درمان اعتیاد و همچنین روش و متد اصولی و صحیح درمان در کنگره 60 هست. نظر کنگره در مورد اعتیاد این است که اعتیاد یک بیماری است و این مطلب را به زبان ساده به جامعه آموخت و بیان نمود اعتیاد جرم نیست.

شاید در سازمانهای دیگر هم گفتند که اعتیاد بیماری است ولی بیان کردند که اعتیاد یک بیماری لاعلاج, پیش‌رونده و مزمن است؛ ولی کنگره 60 اثبات نمود و به پایلوت گذاشت و به نتیجه رسید که این بیماری مزمن و لاعلاج نیست و جهت درمان به موضوعاتی دیگر در مورد شناخت انسان و شناخت مواد مخدر و تخریبهای آن را مورد تجزیه‌وتحلیل قرارداد و همچنین صور آشکار و صور پنهان انسان را مورد تحلیل قرارداد و در کنگره به سه مقوله جسم, روان و جهان‌بینی در مورد درمان اعتیاد پرداخت.

یکی از دلایل موفقیت کنگره شناخت انسان و مواد مخدر و تأثیرات این دو را بر هم مورد برسی قرارداد که براثر تأثیر مصرف مواد مخدر بر انسان اعتیاد به‌عنوان یک جایگزینی به وجود می‌آید و تخریب  در بردارد و تا زمانی که این معضلات را نشناسیم صد در صد به نتیجه و درمان نمی‌رسیم.

در مرحله بعد روش DST  توسط جناب مهندس کشف گردید و در مرحله بعدی جناب مهندس مسئله روان و خلق‌وخوی را بیان نمودند, که روان و خلق‌وخوی همان رفتار, اعمال و عملکرد انسان هست, که در اینجا چه اتفاقاتی رخ می‌دهد که یک نفر مصرف‌کننده مواد مخدر می‌شود و دیگر فعل و اعمالش و رفتار و روابط قبلی خود را ندارد و اینجا چه اتفاقی می‌افتد و چرا اینگونه می‌شود و کنگره بیان کرد که این جسم و نوع نگرش انسان است که روان انسان را تشکیل می‌دهد؛ یعنی سیستم ایکس ما که تولید و روال عادی خود را طی می‌کرد و چطور می‌شود که از چرخه و تعادل خارج می‌شود. و بعد در ادامه آن تفکرات و اندیشهٔ انسان است که تأثیر روی روان ما می‌گذارد و آن تفکرات منفی انسان است که نمی‌گذارد شخص به مسیر زندگی عادی خود ادامه دهد. شاید عده‌ای معتقد هستند که فقط مواد مخدر است که روان انسان را بر هم میزند و جسم را مورد تخریب قرار می‌دهد درصورتی‌که که تفکرات انسان هم در این مورد خیلی مهم و کارساز است. من مسافر در مسیر درمان در کنگره باید بدانم فقط داروی OT  یا نیکوتین به‌تنهایی کارساز نیست و باید روان و جهان‌بینی من هم موردتوجه قرار بگیرد.

حتی کسی که بعد از چند سال مصرف مواد مخدر را درمان کرده است ولی هنوز مصرف نیکوتین دارد می‌شود اینگونه بیان کرد که او هنوز کاملاً به درمان نرسیده است و هنوز خود متوجه این مطلب مهم نیست. سیگار هم سیستم ایکس و جسم و روان انسان را مورد تخریب قرار می‌دهد؛ اگر شخص هنوز در مسئلهٔ خواب یا مسائل جنسی به تعادلی که مدنظر کنگره است نرسیده باشد به دلیل همین تخریب در سیستم ایکس و مصرف سیگار هست و شخص هنوز به آن تفکر نرسیده که سیگار خود را درمان و ورزش را مکمل زندگی خود کند و یا هنوز به آن تفکر نرسیده که یک برنامهٔ غذائی خوب و مفید داشته باشد. یک شخص در کنگره باید همهٔ افکار و اعمالش تغییر کند و تبدیل به یک مسافر شده باشد و باید من مسافر اعمال و رفتار درون کنگره‌ام با بیرون یکی باشد و روش صحیح زندگی کردن را بیاموزم تا به تعادل برسم. مطلب دیگر اینکه ما باید جهان‌بینی خود را تغییر دهیم و اینکه باید انسان را بشناسیم و به درون خودمان پی ببریم, برای همین است که کنگره می‌گوید ما همیشه باید تحت آموزش باشیم و هرروز باید دانش و دانائی خود را بالا ببریم.

 

نگارش و ارسال: به قلم مسافر هادی لژیون یکم
وب نمایندگی سهروردی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .