English Version
English

گزارش جلسات همسفران؛ نمایندگی آزادی

گزارش جلسات همسفران؛ نمایندگی آزادی

به نام قدرت مطلق الله

این جلسه هفتمین جلسه از دوره هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه هم‌سفران نمایندگی آزادی به استادی هم‌سفر سمیه و نگهبانی هم‌سفر زهرا و دبیری هم‌سفر مهناز با دستور جلسه سیستم ایکس در روز دوشنبه مورخ 96/5/30 رأس ساعت 14 شروع به کار نمود.

 
استاد در ابتدا فرمودند سیستم ایکس همان سیستم تولیدکننده مواد شبه افیونی بدن است که یکی از مهم‌ترین پارامترهای درمان اعتیاد در کنگره 60 است. سیستم ایکس به دلیل مجهول بودنش X نامیده می‌شود.

تعریفی که برای سیستم ایکس وجود دارد این است: مجموعه‌ای از سیستم تولیدکننده مخدرهای طبیعی بدن و نرو ترانسمیترها و واسطه‌های شیمیایی ناقل‌های عصبی در فضای بین سیناپسی جمع می‌شوند و هورمون‌ها و غدد درون‌ریز را کنار هم قرار می‌دهند که به آن سیستم ایکس میگویند.

سیستم شبه افیونی بدن انسان یکی از شاهکارهای خلقت خداوند است و همچنین یکی از پیچیده‌ترین بخش فیزیولوژی بدن که هنوز ناشناخته است و علم پزشکی هنوز موفق به کشف ماهیت آن نشده است که کجای بدن وجود دارد و عملکرد آن چگونه است.

فرضیه‌ی وجود سیستم ایکس توسط آقای مهندس برای اولین بار مطرح شد و تحقیقات زیادی روی این فرضیه صورت گرفت که امروزه به تئوری تبدیل‌شده و جای تأمل زیادی دارد که اگر به شناخت این سیستم دست پیدا کنند، می‌توانند بیماری‌های زیادی را درمان کنند، همان‌طور که بیماری اعتیاد را که همه دنیا می‌گفتند درمان ندارد، درمان شد و این جای بسی افتخار است.

سیستم شبه افیون بدن انسان مواد زیادی از قبیل آنکفالین، سروتونین، اَندورفین، دوپامین و ...ترشح می‌کند که اختلال در ترشح هرکدام از این‌ها باعث بروز مشکل و بیماری در جسم و روان انسان می‌شود که اعتیاد هم یکی از این بیماری‌هاست.

یک شخص مصرف‌کننده با مصرف مواد مخدر بیرونی باعث ازکارافتادن این سیستم می‌شود و به همین دلیل بعد از گذشت زمان، دیگر بدون مصرف مواد مخدر قادر به کنترل خود نیست و اگر بخواهد مواد را به‌یک‌باره کنار بگذارد امکان‌پذیر نیست و باید این اتفاق کم‌کم و به‌مرور صورت بگیرد تا این سیستم فرصت مناسب برای بازسازی داشته باشد. حالا این یک‌طرف قضیه است که مربوط به جسم است ولی علاوه بر مصرف مواد مخدر انجام اعمال ضد ارزشی و افکار منفی هم باعث تخریب این سیستم می‌شود و این برمی‌گردد به جهان بینی ما که در کنگره بسیار مهم است و رابطه مستقیم با این سیستم دارد و این قسمت در مورد هم‌سفرها بیشتر حائز اهمیت است.

من هم‌سفر هم به‌واسطه انجام ضد ارزش‌ها و حس‌های منفی و افکار منفی باعث تخریب این سیستم شده‌ام و حالا باید با گرفتن آموزش و قرار گرفتن در مسیر ارزش‌ها به بازسازی این سیستم کمک کنم.

اگر ما بدانیم که تعادل این سیستم چه تأثیری در زندگی و رفتار و همین‌طور آرامش ما دارد هیچ‌وقت باعث تخریب آن نمی‌شویم.

شناخت این سیستم نعمتی است که ما از آن برخورداریم، پس باید شاکر و قدردان باشیم.

نگارنده و تنظیم: هم‌سفر آرزو

عکاس: هم‌سفر فخری

نمایندگی آزادی - همسفران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .