English Version
English

تفکر، زمان، حرکت

تفکر، زمان، حرکت

در مورد درمان اعتیاد، مثلث جسم و روان و جهان‌بینی در بازسازی ساختار یک مصرف‌کننده اهمیت بالایی دارد، اصولا نقش این مثلث در متعادل بودن و آرامش اکثریت انسان‌ها و جوامع تأثیر زیادی دارد، قطعاً عدم توازن در این مثلث باعث ناهنجاری و بیماری‌های گوناگونی خواهد شد.

متخصصان زیادی در جهان بودند که هدفشان برقراری صلح و آرامش بود ولی نه‌تنها مشکلی را از جوامع بشری حل نکرده‌اند، بلکه انسان‌های بسیاری را هم به قعر جهنم فرستاده‌اند، دانستن و داشتن اطلاعات به‌تنهایی کافی نمی‌باشد در صورتی که انجام هر حرفه‌ای نیازمند اطلاعات و دانستنی‌های مربوط به خودش می‌باشد.

جهان‌بینی در امورات به‌تنهایی کافی نمی‌باشد و باید با فیزیولوژی همراه باشد تا تأثیر آن بر روی خلق‌وخوی انسان مؤثر واقع گردد به دلیل اینکه جهان‌بینی و سلامتی جسم باهم روان انسان را پرورش می‌دهند، بنابراین اگر ما فقط روی جهان‌بینی تأکید کنیم باز به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید، جهان‌بینی باید یک سری اطلاعات و دانستنی‌های صادقانه‌ای را برای ما بیان نماید ولی اگر این اطلاعات بر پایه‌ی غلط و خرافی بنا شده باشند چیز خاصی دستگیرمان نخواهد شد و از آرامش و آسایش خبری نیست.

در گذشته‌های دور مکاتبی آمدند که می‌خواستند از نظر جهان‌بینی مدینه‌ی فاضله به وجود بیاورند و مردم را به صراط الهی نزدیک کنند ولی نتیجه‌ی آن‌همه تلاش و زحمات چیزی جز رسیدن به ضد ارزش‌ها نبود، اکثر انسان‌ها تفکر می‌کنند ولی در تفکرشان حرکتی وجود ندارد‌، خود را آگاه و هوشیار می‌دانند ولی به‌راحتی فریب می‌خورند.

انسان‌ها به دلیل عدم تفکر هیچ‌گونه مصونیتی در برابر وعده‌ و وعیدها ندارند چون معمولاً از نوشتارها و گفتارها جلوتر حرکت نمی‌کند، به‌وضوح شاهد تبلیغات سودجویان زیادی هستیم که کارشان سرکیسه کردن دیگران می‌باشد، در مورد ترک اعتیاد هم تبلیغ زیادی می‌کنند و انسان‌های ساده‌لوح هم به‌آسانی فریب این‌گونه تبلیغات را می‌خورند.

باید بگویم که مصرف مواد مخدر و تأثیر نامیمون آن بر روی جسم و روان به‌اندازه‌ای تخریب زننده است که مدت زیادی را باید سپری کرد تا جسم و روان و جهان‌بینی فرد به تعادل برسد و حداقل دو سفر را باید پشت سر بگذراند تا موفق به درمان و تعادل در جسم و روان شود، حال چگونه است که در عرض یک الی دو هفته بدون هیچ عوارض جانبی با یک سری قرص درمان روی مصرف‌کننده انجام می‌گیرد!

هر زمان که اطلاعاتی به ما داده می‌شود باید روی آن تفکر و تعقل داشته باشیم، با دیگران مشورت کنیم و سپس به مرحله عمل دربیاوریم، تبلیغات به نحو احسنت کار خودش را دارد، ماییم که باید نسبت به این قضایا تفکرمان بیدار باشد.

هر انسانی برای نوسازی افکار و اندیشه باید دو کار انجام دهد، مصرف‌کننده‌ای که سال‌ها تفکرش فقط پیدا کردن و مصرف مواد مخدر بوده است و لحظه‌ها را در نشئگی و یا خماری بسر می‌برده حال با ورود به کنگره وارد پروسه‌ی درمان شده و می‌خواهد مواد افیونی را کنار بگذارد، البته این مسئله شامل افراد غیر مصرف‌کننده هم می‌شود، آنانی که درمان شده و باید برای بازسازی خود تلاش کرده و به فکر کارهای عقب‌مانده‌ی خویش باشند، کارهایی که از سال‌های گذشته تا اینک ناتمام مانده و باید تمام کند.

از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین مسئله را به‌نوبت باید حل کند زیرا زمان منتظر هیچ فردی نمی‌ماند و بداند که عمر مفید او از لحظه‌ای آغاز می‌شود که به درجه‌ای از فهم و آگاهی رسیده باشد، در‌ این مرحله دیگر جایی برای سکون و رکود نیست و باید حرکت کند تا عمر باقی‌مانده را در کمال آرامش و آسایش به سر ببرد، زیرا هر مصرف‌کننده‌ای که به عقب برگردد متوجه حالات و روحیات قبل از اعتیاد خود می‌شود که چه اوضاع و احوالی داشته است، پس باید نهایت تفکر و تلاش خود را در مسیر ارزش‌های الهی بکار ببرد.

تلاش و کوشش انسان‌ها هیچ‌گونه ربطی به سن و سال آن‌ها ندارد، انسان در هر مقطع از گروه سنی که باشد به تغذیه‌ای صحیح و تحرک کافی و تفکری درست برای خوب زندگی کردن نیاز دارد و باید به فکر ساختار جسم خود باشد و از مصرف هرگونه تغذیه‌ی نامناسب اجتناب نماید، چون ساختار جسم گوهری است که باید در حفظ آن کوشا باشیم و با انواع مواد مخدر، مشروبات و دیگر ضد ارزش‌ها به آن تخریب وارد نکنیم، تعرض به ساختار جسم نوعی بی‌احترامی و ناسپاسی در برابر نعمت‌های خداوند است.

وقتی‌که خداوند فرموده انسان را از خاک آفریدم یعنی تمام امکانات او را از خاک تأمین کرده است، البته به‌طور غیرمستقیم از طریق گیاهان و جانوران این مواد تهیه می‌شوند که باید در مصرف بجای آن‌ها دقت کنیم به دلیل اینکه اکثر بیماری‌های بشر از تغذیه نامناسب و عدم تحرک و همچنین مصرف مخدرات می‌باشد.

مصرف‌کننده شاید در اول به خاطر سرخوشی مواد مصرف کند ولی به‌مرور جسم خود را مبتلا و درگیر مواد می‌کند که رهایی از آن خیلی سخت می‌باشد، زیرا سیستم از تعادل خارج شده است و برای پایداری مجدد نیاز به مصرف دارد.

مصرف‌کننده بعد از درمان باید بداند که از چه طریقی نیازهای جسمی و روحی خود را برطرف کند و در هر وضعیتی که قرار دارد از تلاش و فعالیت خود دست برندارد، فعالیت می‌تواند در گذر زمان تأثیر داشته باشد.
 
رهجویی که وارد پروسه‌ی درمان می‌شود دائماً باید در لژیون فعال باشد، همین مسئله باعث پر شدن وقت او شده و پس از مدتی متوجه رهایی خود در سفر می‌شود، رهجو‌ در مدت سفر خود هرگز نباید تحت تأثیر افکار خرافی و منفی بقیه قرار بگیرد به دلیل اینکه هرگز نمی‌شود ظاهر دیگران را با باطن زندگی خودمان مقایسه کنیم، در خواسته‌ی خود تا رهایی و به تعادل رسیدن تمرکز داشته باشیم تا در رهایی موفق و پیروز شویم.
 
 
برگرفته از سی دی نوسازی
فاطمه همسفر عبدالحسین و علی
ویراستاری و ثبت: مسافر محمد بیشکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .