English Version
English

گزارش لژیون درمان اعتیاد به مصرف سیگار( لژیون ویلیام ال وایت )

گزارش لژیون درمان اعتیاد به مصرف سیگار( لژیون ویلیام ال وایت )

دهمین جلسه از دور پانزدهم جلسات ویلیام وایت درمان اعتیاد به مصرف سیگار به روش DST به نگهبانی آقای امیر ، استادی دیده بان محترم آقای " علی خدامی" و دبیری مسافر احسان  با دستور جلسه " کار ، تحصیل و  قدرت" راس ساعت 8:30 مورخ 30/4/96 در پارک طالقانی شروع به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

اغلب دستور جلسات هفتگی کنگره 60 مستقیماً به موضوع اعتیاد اشاره نمی کند. علت این است که در کنگره هدف ترک نیست و حتی هدفی بالاتر از درمان اعتیاد را ما در کنگره دنبال می کنیم.  ما در کنگره به دنبال تعادل در کلیه جنبه های زندگی هستیم. بخشی از این تعادل مربوط به کار و تحصیلات است که باعث می شود ما انسان قدرتمند و توانایی باشیم. قدرت مهم است. نمی توان اثر گذار بود، وقتی قدرت نداشته باشیم. اگر وضعیت مالی مناسبی نداشته باشیم و کسی نیاز به کمک داشته باشد، چگونه باید به او کمک کنیم . وقتی مثلا خود وضعیت مالی مناسبی نداریم چگونه به دیگران کمک کنیم. وقتی نان نداریم چگونه گرسنه ای را سیر کنیم.

 در کنگره بعضی اوقات شنیده می شد که راهنما ها به رهجوها می گویند کار نکنید. خوب اگر کار نکنند چگونه زندگی کنند. بحث در مورد کار نکردن نیست، بلکه موضوع این است که در سفر اول درمان الویت اول ماست و اگر در حال کار کردن هستید باید به نوعی برنامه ریزی کنید که بتوانید الویت اولتان درمان و حضور در جلسات باشد و وقت کافی برای گرفتن آموزشها داشته باشید و اگر امکان پذیر نبود آنگاه بحث دیگری است . یا اگر در سفر اول هستید و بیکار بودید بهتر است مدتی دیگر هم صبر کنید تا سفر تمام شود و بعد فرصت کافی برای کار کردن دارید. به عبارتی ما اولویت را سفر قرار می دهیم تا از موضع ضعف خارج شده و بعد بتوانیم به کار و تحصیل و سایر جنبه های زندگی هم پرداخته و به انسان قدرتمندی تبدیل شویم.

 آمار کنگره نشان می دهد بالای 96 درصد اعضای کنگره شاغلند و بالای 50 درصد دیپلم و 15 درصد لیسانس و 7-8 درصد فوق لیسانس به بالا هستند. قبلاً کسی روی ما حسابی باز نمی کرد، ولی در حال حاضر بچه های کنگره در تمامی زمینه ها بسیار قوی ظاهر می شوند  و این به سبب همین آموزشهاست.

موضوع دوم تولد یکسال رهایی آقا محسن کیوانی است. سیگار کشیدن در کنگره تبدیل به یک کار ضد ارزشی شده است. مخصوصا برای کسانی که به سفر دوم می رسند و از آن بدتر کسانی که خدمتگزارند. این افراد مجبور به پنهانکاری هستند و این بسیار قدرت  و انرژی آنها را می گیرد و در نهایت کار را آنقدر سخت می کند که باعث دور شدن و حتی جدا شدن آنها از کنگره می شود. محسن استاندارد خوبی در سفر داشت و موقعی سفر را شروع کرد که ایجنت و کمک راهنما بود و مهندس هم دستور داده بودند که از این به بعد کسانی می توانند خددمت کنند که سیگار نکشند و او هم حرکت کرد و در حال حاضر تولد اولین سال رهایی او را جشن می گیریم . به او تبریک می گویم و امیدوارم تولد سال های بسیاری را برای او جشن بگیریم.

سلام دوستان محسن هستم مسافر سیگار .

پیام(محسن) : امیدوارم کسانی که درمان را شروع نکرده اند بر ترس خود غلبه کنند و بدانند که راه پیدا شده و مسیر هموار است، پس آنها هم شروع به حرکت در این مسیر کنند.

همیشه تدابیر آقای مهندس سازنده بوده و این بار هم به افراد بالای دو ماه (سفر) اجازه می دهند و حتی بسیار توصیه می کنند ؛ درمان وابستگی به سیگار را درمان کنند. من خود 5 سال رهایی ، کمک راهنما و ایجنت شعبه بودم . این باعث شده بود که ساختاری بسیار قوی در من شکل گرفته باشد و شروع حرکت را برای من بسیار سخت کرده بود. من توصیه می کنم حتما همه سفر خود را هر چه زودتر شروع کنند تا درمان مشکل تر نشود.

من زمانی سفر را شروع کردم که مهندس دستور داده بودند برای خدمت کردن ، سیگار باید کنار رفته باشد. من شروع کردم ، گاهی هم می کشیدم . کار برایم خیلی سخت بود و حتی به خاطر ناسازگاری با آدامس با وضعیت مزاجی، فشارم به شدت افت می کرد و کارم به بیمارستان و سرم زدن می کشید. ولی ادامه دادم.

یادم هست که به اردوی بلده رفته بودیم و من به خاطر حادثه ای که برای ماشینم افتاده بود ، ناراحت بودم به خودم مجوز دادم که دوباره چند نخی سیگار بکشم. بعد به نزد آقای خدامی رفتم و اعتراف کردم . آقای خدامی این بار دفترچه من را گرفتند و فرمودند اگر می خوای دوباره سیگار بکشی ، دیگه سراغ من هم نیا. این جمله در من اثر کرد و من تا الان که نزد شما هستم سیگار نکشیدم.

یکی از ساختارهای نیروی منفی این است که تو را از بقیه متفاوت نشان دهند و من بر این موضوع غلبه کردم و سفر خوبی را ادامه داده و در حال حاضر در خدمت شما هستم. نترسید و به راه خود ادامه دهید.

تو  پای در راه بنه و هیچ مپرس                       خود راه بگویدت که چون باید کرد

با تشکر از آقای مهندس به خاطر ابداع این روش و از همه دوستان که حضور دارند بسیار سپاسگذارم و از آقای خدامی که بسیار برای من زحمت کشیدند ممنونم. خیلی ممنونم که به صحبت های من گوش کردید.

جمعه؛ پارک طالقانی؛ 30 تیر ماه 1396

 با آرزوی موفقیت برای همه شما.

نگارنده : احسان "مسافر سیگار"

رهجوی آقای حامد شمس از شعبه آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .