English Version
English

گزارش جلسات همسفران

گزارش جلسات همسفران

این جلسه چهارمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی هم‌سفران شعبه آزادی با استادی هم‌سفر مهناز و نگهبانی هم‌سفر فرشته و دبیری هم‌سفر زهرا با دستور جلسه کار، تحصیل و قدرت در روز دوشنبه مورخ 96/5/2 رأس ساعت 14 شروع به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

استاد محترم بعد از تشکر از خداوند به خاطر تجربه مجدد جایگاه استادی در مورد دستور جلسه فرمودند:

این دستور جلسه دقیقاً توصیف حال و ارتباط یک مصرف‌کننده در حال درمان است.

وقتی اعتیاد وارد زندگی یکسری افراد و اشخاص شد یکسری را از کار کردن انداخت و یکسری را از تحصیل به خاطر نداشتن آگاهی نسبت به مواد مخدر چون اوایل مصرف انرژی کاذب داشت و ابتدای مصرف شخص وقتی مواد مصرف می‌کرد اگر 5 ساعت می‌خواست کار کند شده بود 10 ساعت ولی بعد از یک مدت دیگر آن انرژی را نداشتند حتی یک ساعت هم نمی‌توانستند کار کنند؛ و یکسری از دانشجوها به خاطر سنگینی درس معتاد شدند که بتوانند بهتر درس بخوانند ولی بعد از مدتی درس نخواندند و تحصیلات خود را نصفه و نیمه رها کردند.

 شخص مصرف‌کننده با ورود به کنگره شروع به درمان خودش می‌کند. در کنگره همه‌چیز به‌صورت آرام و تدریجی انجام می‌شود و مرسوم نیست که کسی کار نکند ولی در مورد همه نیست بستگی به حال‌وروز شخص مصرف‌کننده دارد اولویت اول در کنگره 60 درمان است و اگر در جهتش حرکت کنیم نیروی مافوق کمک می‌کند.

 در این مرحله باید از حداقل امکانات بهترین استفاده را بکنیم. اگر راهنما گفت نباید کار کند به خاطر سنگینی کار ما هم‌سفران باید مراقب باشیم که اگر گفتند نباید کار کنند مقابل مسافرانمان نایستیم تا سفرشان تمام شود.

آقای مهندس از قناعت و صبر به هم‌سفران تأکیددارند اگر این دو مقوله را انجام دهند مسافرشان خوب سفر می‌کند و وقتی وارد سفر دوم شد جبران می‌کند. تحصیل فقط مدرسه رفتن نیست ممکن است تحصیل هنر باشد تحصیل قالی‌بافی باشد و یا آپارتمان‌سازی باشد. خواندن درس هم یک تحصیل است.

تحصیل مدرک نیست، تحصیل در کنگره 60؛ یعنی اینکه به دانایی برسیم. مقدمه تحصیل درمان است و اگر درمان نشویم از علم کنگره چیزی دریافت نمی‌کنیم جز حال خرابی. از نشریات استفاده کردن مقدمه‌ای برای ادامه تحصیل است. افراد زیادی در کنگره 60 بعد از درمان تحصیل می‌کنند و با تحصیل و کار قدرت پیدا می‌کنند. اول آموزش می‌بینند و بعد آموزش می‌دهند وقتی کار را بلد می‌شوند که تحصیل هم کرده باشند آن‌وقت قدرت هم پیدا می‌کنند و به شو شود نزدیک‌تر می‌شوند و آن چیزهایی را که می‌خواهند می‌توانند به انجام برسانند. تحصیل و علم برای انسان دانایی نمی‌آورد ولی مقداری آگاهی می آورد. شخصی که تحصیل می‌کند می‌تواند بهترین راه‌ها را در زندگی انتخاب کند.

پس وظیفه ما این است که اول آموزش بگیریم و بعد آموزش بدهیم، کارکنیم، تحصیل کنیم تا توانایی ما مرتب بالا برود و نباید برخلاف قوانین کنگره عمل کنیم اگر برخلاف قوانین کنگره حرکت کنیم محکوم‌به نابودی هستیم؛ و کسی که درست سفر می‌کند به سرانجام خوبی ختم می‌شود و به آرامش و آسایش نسبی می‌رسد.

تهیه‌ی گزارش: هم‌سفر فرشته

عکاس: هم‌سفر طاهره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .