English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی همسفران؛ كار، تحصيل و قدرت

کارگاه آموزشی مجازی همسفران؛ كار، تحصيل و قدرت

سیزدهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه‌های آموزشی مجازی ویژه همسفران خانم کنگره 60 شعبه آکادمی با استادی "همسفر خانم ندا"  با دستور جلسه "كار، تحصیل و قدرت" برگزار شد

سخنان استاد:

نظم و چیدمان و ضرورت وجود دستور جلسات کنگره 60، برای خارج شدن از تاریکی جهل و نادانی و رسیدن به نور و روشنایی، تدبیر و درأیت و مهربانی بنیان کنگره را، برای ما به اثبات می‌رساند.

آموزش‌های جهان‌بینی کنگره 60، علوم انسان‌شناسی، روانشناسی، فیزیولوژی، فلسفه، عرفان، دین‌داری و هنر را یکجا به ما تفهیم می‌کند. استاد امین در ماه مبارک رمضان امسال، روی آموزش هنر تأکید داشتند و هنر را این‌گونه تعریف نمودند؛ هنر صوت یا تصویر و یا ترکیبی از صوت و تصویر که بتواند در کوتاه‌ترین ساختار حقیقتی را بیان نماید که آن حقیقت، باعث احیاء و سازندگی شود و در ادامه تعالی و کمال انسان را تضمین نماید، هنر است. پس تیتر وادی‌های کنگره 60 هم شاهکارهای هنری هستند. کتاب 14 وادی عشق نیز حقیقتی است که بوده و هست و خواهد بود. پس برای آیندگانی که سال‌های بعد نیز قدم به این مکان می‌گذارند، معجزهٔ درمان و خروج از تاریکی‌ها، رُخ خواهد داد.

همان‌گونه که در وادی اول، وادی تفکر آموزش گرفتیم؛ چند لحظه تفکر سالم و درست، باعث می‌شود که قدم‌های سالمی را برداریم؛ و در وادی دهم نیز به چرخهٔ سالم وارد شویم؛ یعنی از تفکر سالم به ایمان سالم برسیم و با ایمان سالم، قدرتمندانه عمل سالم را انجام بدهیم که با انجام عمل سالم، حس سالم در ما بیدار شده و از درون و برون ما و از کل کائنات، پیام‌های سالم و خوب را دریافت کرده و به ما می‌رساند و آنگاه فرماندهی عقل سالم بر تمام شهر وجودی‌مان حاکم شده؛ و عشق سالم را به تمام معنا به ما هدیه می‌دهد.

پس با تفکر سالم در برابر هر موضوع و مطلبی، ابتدا سؤالات سازنده‌ای را از خود می‌پرسیم و سپس جواب‌های سازنده‌تری را برای آن‌ها در ذهنمان تصویرسازی می‌کنیم. ابتدا در رابطه با تحصیل، این سؤال در ذهنمان شکل می‌گیرد. چرا می‌خواهیم تحصیل کنیم؟ در چه رشته‌ای می‌خواهیم تحصیل کنیم؟ هدفمان از تحصیل چه می‌باشد؟ و...؟ چرا می‌خواهیم کار کنیم؟ در چه زمینه‌ای به دنبال کار می‌گردیم؟ هدفمان از کار کردن چه هست؟ و...؟ تعریف ما از قدرت چیست؟ چرا می‌خواهیم قدرت داشته باشیم؟ چگونه و در چه راهی می‌خواهیم از این قدرت استفاده کنیم؟ هدفمان از داشتن قدرت چه می‌باشد؟ و...؟

پس با داشتن تفکر سالم و جهان‌بینی سالم، مسیر حرکتمان را به‌درستی تعیین می‌کنیم؛ و از مبدأ مشخص حرکتمان را آغاز نموده و در طول این مسیر پرفرازونشیب، هیچ‌گاه ناامیدی و ترس را به خود راه نمی‌دهیم؛ و سعی و تلاشمان را کم‌کم افزایش داده و در طی این مسیر زمانی که در اوج هستیم، به‌گونه‌ای عمل نمی‌کنیم که شورمان، شعورمان را زیر سؤال ببرد؛ یا منیّت و تکبر، سد راهمان شوند؛ و از حرکت درست و سالم ما را باز دارند. پس حرکتمان آرام و پیوسته و به سمت جلو خواهد بود؛ زیرا سیر تکامل نفس در انسان صعودی است نه نزولی؛ یعنی باید هر روزمان از روز قبل پربارتر باشد.

پس در طول سفر پرفرازونشیب زندگی، ما به تحصیل علم جهان‌بینی سالم نیازمندیم و با کاربردی کردن جهان‌بینی در لحظه‌لحظه زندگی‌مان به معرفت و آگاهی می‌رسیم. کار و خدمت کردن به در راه ماندگان و هم‌دردهایمان، حال خوشی را برایمان به ارمغان می‌آورد. با جهان‌بینی سالم، هیچ‌گاه کار، تحصیل و قدرت تبدیل به گره نمی‌شوند؛ زیرا این علم پایانی ندارد و این راه تا ابد ادامه دارد.

به امید آن‌که در این مسیر، همه مسافران و همسفران دنباله‌روی بنیان کنگره باشند.

تنظیم و ارسال همسفر زری لژیون خانم عزت (لژیون چهارم)

همسفران نمایندگی آكادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .