English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره60؛ نمایندگی حر

کارگاه آموزشی کنگره60؛ نمایندگی حر

جلسه چهاردهم از دوره بیستم و سوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60، نمایندگی حر با نگهبانی "آقای محمد اشکشی" ، دبیری "آقای علی محمدی" و استادی "دیده بان محترم سرکار خانم آنی کماندار" با دستور جلسه "کار، تحصیل، قدرتروز پنجشنبه مورخ 1396/04/29 رأس ساعت 17  آغاز به کار نمود. 

 
 

خلاصه سخنان استاد:

نمی‌خواهم زیاد وقت جلسه را بگیرم و صحبت‌های کامل جناب مهندس در این سی دی موجود هست. اجزاء هستی هر یک وظیفه‌ای دارند. مایعات، جامدات، گازها، گیاهان، حیوانات و انسان‌ها همه و همه در هستی نقشی دارند. ما فکر می‌کنیم گل فقط برای زیبایی و بوئیدن است درحالی‌که این‌طور نیست. شاید گرده‌افشانی و تولیدمثل وظیفه‌اش باشد. ما هم در هستی به‌عنوان یک انسان در نقش همسر، پدر، مادر، فرزند و ... وظیفه‌ای داریم. 
 
 
باید این وظیفه را پیدا کنیم. همه ما در زندگی خود مسافر هستیم و آمدن و رفتن ما بی‌دلیل نیست. برای ادامه حیات باید قوی باشیم و برای ادامه حیات توانایی کسب کنیم و قدرتمند باشیم. منظور از تحصیل فقط درس خواندن نیست بلکه منظور این است که باید تخصصی کسب کنیم. این تخصص در هر زمینه‌ای می‌تواند باشد. پس از فراگیری تخصص حتماً باید بتوانیم شروع به کارکنیم و درآمدزایی کنیم. کار، علم و ثروت مکمل هم هستند و برای رشد کردن به همدیگر نیاز دارند. این قسمت مثبت این قضیه است. در سفر اول تمرکز مسافر و هم‌سفر فقط درمان است. 
 
 
این مسئله می‌تواند بخش منفی هم داشته باشد. ممکن است شخص پس از رهایی به خاطر بازپس‌گیری یک سری از قدرت‌های خود، متوجه شود چه چیزهایی ازدست‌داده است. در این حالت با تمام وجود می‌خواهد که این تخریب‌ها را جبران کند و به انسان‌های دیگر خود را ثابت کند. این قضیه در مسافران و هم‌سفران مشترک است.
 وقتی این حس منفی باعث حرکت شود، اصلاً خوب نیست. ممکن است با این حس شخص به خواسته‌هایش برسد اما از خوشبختی دورتر و دورتر می‌شود و تبدیل به سیاهچاله می‌شود. در این حالت هیچ‌چیز برایش کافی نیست. انسان باید برای تمام چیزهایی به دست می‌آورد ارزش قائل شود. نباید خود را با دیگران قیاس کند. هدف مشترک همه ما در کنگره درمان اعتیاد و رسیدن به تعادل است. خوب یا بد بودن ما در کل هستی اثرگذار نیست. تنها چیز این است که خوب بودن من باعث تکامل و بد بودن من باعث سقوط من می‌شود.
 
 
 

 

 

مرزبان کشیک: آقای مهدی پارسی

عکاس: مسافر سعید نعیمی  از لژیون هفتم

نگارنده: مسافر هاشم از لژیون هفتم

نمایندگی حر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .