English Version
English

برداشتی آزاد از سی دی رادیو

برداشتی آزاد از سی دی رادیو

برداشتی آزاد از سی دی رادیو؛

تاکنون مصاحبه‌های زیادی گوش‌داده‌ام ، ولی هرگز هیچ مصاحبه ایی را آن‌قدر صادقانه و دل‌نشین نیافتم. چراکه کلمه، کلمه از حرفهای ایشان بوی صداقت، صافی، پاکی و بی‌منتی می‌دهد. وقتی سی دی رادیو را گوش دادم، این جمله به ذهنم خطور کرد، اگر واقعاً جناب آقای مهندس حسین دژاکام را بشناسید، تمام کلمات ایشان را در لوحی ثبت کرده و قاب می‌گرفتید.

در این چند سالی که در کنگره 60 هستم بیشتر می‌فهمم، هرگز نتوانستم وجود گوهربار جناب مهندس حسین دژاکام را قدر بدانم، بیشتر می‌فهمم چقدر عمرم را بیهوده و خالی از مفاهیم واقعی زندگی گذرانده‌ام، بیشتر می‌فهمم که نمی‌دانم و خودم را تشنه دانستن می‌یابم. ایشان با زبانی ساده و دل‌نشین صحبت می‌کنند، تمام گفته‌هایشان چراغی در گذرگاه تاریکی، به دست راه‌گم‌کردگان می‌دهد، دیدگان را باز می‌کند و حس‌های خفته را بیدار می‌کند. عشق او، محبت او قلب‌های تشنه را سیراب کرد بدین‌جهت عقیده دارم که هرگز نتوانستند او را بشناسند. نمی‌دانم خدا چگونه به من حقیر، شایستگی داد تا بتوانم در کنار این استاد بزرگ بیاموزم و از قبر نادانی خارج شوم؛ توانستم دنیای خودم، خالق خودم، مخلوقین او را واقعاً ببینم، محبت واقعی را بشناسم و بدانم که زندگی تنها در قالب این محبت معنا دارد و جایی برای نفرت و کینه وجود ندارد. زمان را درک کردم و برایش ارزش قائل شدم، به خودم گفتم وقتی برای تلف کردن زمان نداری بلکه باید از تمام ثانیه‌هایش برای زمین، فهمیدن، دانستن، یاری‌رساندن، زندگی کردن، محبت کردن و ... استفاده کنی و هرگز زمان به این باارزشی را به ضد ارزش‌ها نده، که درآمد آن را باید خرج ضربه‌هایی که از طرف همان‌ها می‌خوری بکنی، باید خسارت‌هایی را که وارد می‌کنند ترمیم کنی.

گاهی استاد جملاتی را می‌گویند که شاید بارها آن‌ها را تکرار کرده‌اند؛ ابتدا به خود می‌گفتم این مطالب را ایشان قبلاً هم گفته‌اند، ولی به این جهالتم خندیدم، زیرا تکرارهایشان نیز حکمتی دارد. گذر این سال‌ها، این را به من فهماند که هر کلامی از جانب استادت، این بزرگ‌مرد تاریخ، ناجی انسانیت و بشریت می‌شنوی قدر بدان، تفکر کن، نکته‌اش را پیدا کن و در مسیر زندگی‌ات کاربردی کن .

در آخر از خداوند بزرگ یک خواسته دارم که ایشان را به تمام خواسته‌هایشان برساند و عمر طولانی همراه با سلامت کامل به ایشان و خانواده محترمشان عنایت فرماید و ما را نیز قدرشناس تمام زحماتی که ایشان شبانه‌روز در جهت نجات انسان‌ها می‌کشند قرار بدهد. آمین یا رب‌العالمین.

 

نویسنده: کمک راهنما خانم فریبا
منبع: کنگره 60، نمایندگی ارتش
نگارنده: همسفر زینب

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .