English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی؛ وادی یازدهم و تاثیر آن روی من

کارگاه آموزشی جهان بینی؛ وادی یازدهم و تاثیر آن روی من

بنام خدا

این جلسه دهمین جلسه از دوره پنجاه و نهم از سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰، با دستور جلسه وادی یازدهم و تأثیر آن روی من "رودهای خروشان و چشمه‌های جوشان همه به بحر و اقیانوس می‌رسند "، در روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۶/۴/۲۱ به استادی و نگهبانی مهندس و دبیری خانم زهرا رأس ساعت ۱۱ آغاز به کار نمود.

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.

امیدوارم حال همه شما خوب باشد، حال من هم بحمدالله خوب است.

دستور جلسه این هفته، چشمه‌های جوشان و رودهای خروشان به بحر و اقیانوس می‌رسند. انسان هر خواسته‌ای دارد و به هر چیزی می‌خواهد برسد و یا می‌خواهد به دست بیاورد، باید به‌صورت چشمه جوشان و یا رود خروشان عمل کند. چشمه‌ای که جوشان شد، اتوماتیک و خودکار تبدیل به رود خروشان خواهد شد.

برای اینکه رود خروشان شویم، اول باید چشمه جوشان شویم. چشمه جوشان با تفکر و اندیشه به وجود می‌آید. کسی که تفکر داشته باشد، با تفکر و اندیشه‌کارهایش را انجام دهد، هیچ‌وقت در جهان مادی متضرر نمی‌شود، نه از جهت مادی و نه از جهت معنوی. امکان ندارد، انسانی که با تفکر حرکت می‌کند و به‌قدر کافی در زندگی‌اش تفکر انجام داده است، امکان ندارد با مشکلات مادی و معنوی برخورد کند. چون با همان تفکر، زندگی خودش را می‌سازد و منابع مادی را به‌طرف خودش جذب می‌کند. آیا جذب منابع مادی تفکر می‌خواهد؟ بله تفکر، جهان‌بینی، کسب اعتبار، انسانیت می‌خواهد. تجارت به‌تنهایی مقدور نیست، در تجارت بایستی با افراد مختلف برخورد داشته باشید، این چگونگی نحوه برخورد تعیین می‌کند که شما موفق باشید. این افراد می‌توانند که به شما اعتبار بدهند.

انسان گاهی تصور می‌کند که خودش زرنگ است. زمانی که ما مصرف می‌کردیم، تصور می‌کردیم که مردم خبر ندارند، بعداً فهمیدیم که همه خبردارند، ولی ما خودمان خبر نداریم.

چشمه جوشان شدن، با تفکر و اندیشه و جهان‌بینی است. اگر جهان‌بینی را از کنگره ۶۰ بگیریم، دیگر کنگره ۶۰ این پویایی را نخواهد داشت.

ما در جهان‌بینی آموخته‌ایم که کمترین اصطکاک را داشته باشیم.

بعضی مسائل به‌گونه‌ای است که انسان باید با آن‌ها بگونه ای رفتار کند که هیچ‌گونه کنش (برخورد) ایجاد نشود. اگر یک راهنما با یک ایجنت بلند و سخت صحبت کند، آنجا متوجه می‌شویم که آن شخص هنوز به آگاهی نرسیده است، چون در کنگره همه‌چیز بر مبنای آرامش، تفکر و عقل سلیم انجام می‌گیرد.

چشمه جوشان به این معنی نیست که عصبانی شوید و اصطکاک به وجود بیاید، چشمه‌ای جوشان شوید که بر اثر عقل و تفکر و جهان‌بینی باشد.

اول جلسه می‌گوییم که خدایا ما را از دست نیرومندترین دشمن خودمان که جهل و ناآگاهی خودمان است، نجات بده. بزرگ‌ترین دشمن ما در درون خودمان است. اگر ما بر اثر عقل سالم و اندیشه سالم، تبدیل به چشمه جوشان شویم، می‌توانیم تبدیل به رود خروشان شویم و بعدازآن می‌توانیم به بحر و اقیانوس برسیم و درنهایت به خواسته خودمان می‌رسیم.

تفکر و اندیشه حتماً بایستی تبدیل به عمل شود، در مسیر هدفمان به سمت بحر و اقیانوس باید حرکت کنیم، وقتی به مقصد رسیدیم، می‌بینیم که از چه دشواری‌هایی عبور کرده‌ایم.

صحرا همیشه ثابت نیست، طوفان در آن وجود دارد، اقیانوس هم همیشه آرام نیست، انسان هم دقیقاً مثل اقیانوس و صحرا می‌ماند، چون همیشه در حال تغییرات است.

زمین، مثل یک توپ است که در هوا معلق است، بدون اینکه به چیزی وصل باشد، از آن‌طرف اشعه‌های مضر و شهاب‌سنگ‌ها هستند که لایه ازن مانع از برخورد این‌ها به زمین می‌شود، پس این زمین که ما روی آن سکونت داریم، آرام نیست و هرلحظه در حال حرکت و تکاپو است. خود ما هم دائماً در حال حرکت هستیم. ما هم مثل شن‌های صحرا و اقیانوس هستیم، یک موقع آرام هستیم، یک موقع کم‌حوصله، یک موقع ناآرام و ... اگر چنین شرایطی پیش آمد، فوری تصور نکنیم که مشکل جدی داریم و به دنبال قرص برویم. مثل بچه‌هایی که الآن تا یک مقدار شلوغ می‌کند، به پزشک می‌برند و عنوان بیش‌فعال به او می‌دهند. ما در بچگی از درخت بالا می‌رفتیم، دست در لانه پرندگان می‌بردیم و مار هم حتی ما را نیش می‌زد، هیچ‌کس به ما نگفت که بیش‌فعال هستیم.

اگر ما مشکلی داریم و حالمان گاهی خراب می‌شود، تصور نکنیم که این فقط مال ماست، این جزو ذات ماست. ما یک سیکل داریم، شادابی ما، افسردگی ما، خواب ما، یک سیکل دارد. مثلاً افسردگی شاید یک سیکل ۵۰ روزه داشته باشد، این ۵۰ روز هرچه رو به اتمام می‌رود، حال ما بهتر می‌شود و این بستگی به مواد شبه افیونی دارد تا آنجا که به‌جایی می‌رسیم که به تولید موادشبه افیونی به حد بالای خودش می‌رسد.

بنابراین اگر مشکلی برایتان پیش می‌آید، فوری نگویید که چرا حال ما خراب است. ذات انسان به این‌گونه است که اخلاق، خصوصیات و رفتارش در حال تغییرات است، ثابت نیست. اگر کسی کج‌خلق بود و به خانه آمد، نگویید که چی شده است.

مشکلات جزو بافت زندگی است، همانند دریا، اقیانوس و صحرا ما هم متغیر هستیم و در حال تغییرات گوناگون.

مطلب بعدی؛

اردوی تابستانی را در پیش داریم، ثبت‌نام این اردو یک هفته است شروع‌شده است. در کل اردو فقط ۳۰۰ نفر می‌توانند حضورداشته باشند.

امسال کسانی می‌توانند در اردو شرکت کنند که یا سیگاری نباشند یا نشان ویلیام داشته باشند. چون سال گذشته افرادی که در لژیون ویلیام وایت و در حال سفر بودند به اردو آمدند و ما مشاهده کردیم که حدود ۷۰ نفر از افراد در اردو سیگار می‌کشند.

ـ تیم کشتی ما به ارمنستان رفت، این حرکت بزرگی است و ما و مسئولین متوجه عظمت این حرکت نخواهیم بود. درختی که بزرگ شود، از دیوار باغ بیرون می‌زند. این‌ها مسائل بسیار جدی و باارزشی هستند، همه‌ی این‌ها با کمک راهنمایان، ایجنت ها و تمام شماها اتفاق افتاد. در دنیا سابقه ندارد که یک نفر به درمان اعتیاد برسد و بعد در مسابقات کشتی ارمنستان شرکت کند. ارمنستان، تاجیکستان، گرجستان و ... این‌ها کشتی گیران قدرتمندی دارند و همین‌که بچه‌های ما در این مسابقات شرکت کرده‌اند، بسیار عالی است. ما با استفاده از این مسابقات، پیام رهایی و درمان اعتیاد را به سایر کشورها می‌رسانیم.

مطالب بعدی؛

در جلسات قبل هم گفتم که افراد سه دسته هستند؛

۱ ـ افرادی که به کنگره کمک می‌کنند.

۲ ـ افرادی که خنثی هستند.

۳ ـ افرادی که باعث تخریب می‌شوند.

افرادی که در هنگام قانون یازدهم، از جلسه خارج می‌شوند، باعث به هم خوردن جلسه می‌شوند. اگر پول پرداخت نمی‌کنید، ایرادی ندارد، حداقل جلسه را به هم نزنید.

 

در انتهای جلسه آقایان احمد شریفیان و جلال امینی به عنوان دستیاران آقای رضا ترابخانی، دیده بان راهنمایان معرفی گردیدند.

نام فایل تاریخ لینک
فایل صوتی سخنان مهندس 96/4/21 دانلود

نگارنده: مسافر احمد شریفیان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .