English Version
English

رعایت حرمت مساوی با رسیدن به هدف

رعایت حرمت مساوی با رسیدن به هدف

هر مکانی حرمت خاص خودش را دارد و رعایت حرمت بر افرادی که با آن مکان سروکار دارند امری ضروری می‌باشد. حرمت هم‌خانواده "حریم" است و ما کلمه "حریم" را برای مکان‌های خاصی مثل خانه خدا و زیارتگاه‌ها به کار می‌بریم و شخصی که وارد یکی از این مکان‌ها می‌شود خود را در حریم امنی می‌بیند و از هر لحاظ احساس آرامش و امنیت می‌کند.

کنگره 60 نیز مکانی است که هر شخصی با ورود در آن احساس امنیت به او دست می‌دهد. به‌راستی این احساس امنیت برگرفته از چه چیزی است که هر مسافر و هم‌سفری بااینکه برای بار اول قدم به این مکان می‌گذارند، این‌قدر احساس امنیت می‌کنند، انگار که سالیان سال در آن مکان آمدوشد دارند. با اطلاعاتی که همه‌ی اعضای کنگره از قوانین موجود در آن دارند، پرواضح است که این آسایش و آرامش موجود میان مسافران وهم سفران به دلیل وجود حرمت‌هایی است که رعایت آن بر تمام اعضا لازم و ضروری می‌باشد.

بنیان کنگره 60 با قرار دادن حرمت‌ها و قوانین در کنگره 60، در ابتدا باعث تثبیت و حفظ کنگره و سپس رشد و توسعه آن شد، ایشان می‌دانست که افرادی که روزی مصرف‌کننده انواع مواد مخدر بوده و به دلیل مصرف مواد از حالت تعادل خارج‌شده‌اند، ممکن است دست به اعمالی بزنند که امنیت خود و افراد دیگر را به خطر بی اندازند، به همین منظور حرمت را جزء نوشتارهای کنگره قراردادند تا با خواندن آن در ابتدا و انتهای جلسات، اهمیت آن را یادآور شوند.

اگر من هم‌سفر با خیالی آسوده در کنار مسافرم قدم به کنگره می‌گذارم و در میان افرادی که روزی مصرف‌کننده بودند و باعث سلب آسایش افراد اطراف خود می‌شدند، قرار می‌گیرم و به‌راحتی از کنگره و آموزش‌های ناب آن استفاده می‌کنم، فقط به دلیل وجود حرمت کنگره می‌باشد، اگر حرمت کنگره نبود، آیا من هم‌سفر می‌توانستم چون امروز از امکانات موجود در این مکان بهره‌مند شوم و به خودشناسی برسم و آرامش را میان اعضای خانواده جاری سازم؟

پس از رهایی مسافرم و ورود به سفر دوم، با لطف راهنمای عزیزم، اولین جلسه استادی را تجربه کردم که مقارن با این دستور جلسه یعنی حرمت کنگره 60 بود. شاید در ظاهر امر یک اتفاق معمولی به نظر می‌رسید ولی وقتی موشکافانه به این موضوع بنگریم، متوجه می‌شویم که از کنار چنین اتفاق و ماجرایی نباید به‌سادگی عبور کرد. این دستور جلسه به من یادآور شد تا توجه و دقت بیشتری به حرمت داشته باشم و در هر امری آن را سرلوحه خود قرار دهم؛ اینکه دروغ نگویم، علیه شخصی سرزنش نکنم، بدون اجازه در جلسات صحبت نکنم، بدون اجازه و اذن راهنما به هیچ‌یک از افراد حاضر در کنگره شماره تلفن ندهم و شماره تلفن از کسی نگیرم و نسبت به پوشش خود دقت لازم را مبذول دارم و بدانم که من مسافر یا هم‌سفر در بیرون از درب کنگره از هر نوع پوششی که بخواهم، می‌توانم استفاده کنم ولی وقتی وارد حریم کنگره می‌شوم، باید پوشش خود را موافق با حرمت کنگره رعایت کنم و آگاه باشم که کنگره 60 نسبت به پوشش من حساسیت نشان داده و آن را جزء حرمت قرار داده است.

تازه‌واردی که وارد کنگره می‌شود و در لژیون تازه‌واردین قرار می‌گیرد، از همان بدو ورود به او یادآور می‌شوند که دو فرد که باهم رابطه فامیلی دارند یا دوست هستند، نمی‌توانند وارد یک لژیون شوند، شاید در ابتدا افراد لب به اعتراض بگشایند ولی وقتی به آن‌ها دلیل این کار را به آن‌ها توضیح دهند که این قانون برای این است که شما از آسیب‌ها دورباشید و با آرامش خاطر به سفر خود بپردازید به اهمیت موضوع پی برده و خود را تسلیم حرمت و قوانین کنگره می‌کنند و با شروع سفر متوجه می‌شوند، آنچه تجربه‌شده ، سندی بدون نقص است که  پیروی از آن،  آن‌ها را به صراط مستقیم و رسیدن به رهایی رهنمون می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که در حرمت کنگره روی آن بسیار تأکید شده، این است که رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع می‌باشد. به‌راستی چرا؟ چرا نباید در کنگره میان اعضا رابطه کاری و مالی برقرار باشد؟ این سؤالی است که افراد تازه‌وارد علت آن را جویا می‌شوند. در پاسخ به سؤال این افراد باید گفت: مشاهده‌شده که برقراری رابطه مالی و کاری بین مسافران، خصوصاً مسافران سفر اول باعث گردیده که آن‌ها از مسیر درمان خارج‌شده و با دور شدن از کنگره دوباره به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند و عنان و اختیار خود را به دست اهریمن اعتیاد بسپارند.

وقتی حرمت را با دقت موردمطالعه قرار دهیم و در جلسات به‌خوبی به آن گوش بسپاریم، متوجه می‌شویم که همه‌ی موارد ذکرشده در آن، برای این است که ما مسافران و هم‌سفران به‌راحتی و بدون دغدغه فکری در مکان امن و مقدس کنگره مسیر درمان و آموزش‌ها را ادامه بدهیم و با آرامش به هدف موردنظر که درمان و رسیدن به رهایی و تعادل می‌باشد، برسیم و به یاد داشته باشیم که عدول و سرپیچی از حرمت کنگره نه‌تنها ما را از مسیر درمان منحرف می‌کند، بلکه رهایی را نیز به تعویق می‌اندازد و ما از هدف اصلی دور می‌شویم ولی رعایت حرمت باعث می‌شود، ما با خاطری آسوده به سفر خود بپردازیم و هیچ خرده‌حسابی با دیگر اعضا نداشته باشیم، آن‌وقت است که در کنگره صلح برقرار است و بنا به فرمایش جناب مهندس، در میان اعضا چیزی نیست، الّا سلامأ سلاما.

نویسنده: همسفر ظریفه نیکروش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .