English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی ارتش+ مراسم افطار

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی ارتش+ مراسم افطار

اولین جلسه از دوره بیستم کارگاه‌های آموزشی جهان‌بینی کنگره 60 نمایندگی ارتش روز یکشنبه در تاریخ ۱۳۹۶/۴/۴ با دستور جلسه: ظرفیت و مسئولیت (قبله گم کردن) با دبیری مسافر صادق و نگهبانی مسافر محمد و استادی مسافر فرهاد رأس ساعت 17:30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خداوند را شاکر هستم که مجدداً توانستم این جایگاه را تجربه نمایم و از دبیر و نگهبان تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قراردادند تا خدمت کنم.

در مورد قبله گم کردن خیلی حرف‌ها می‌توان گفت؛ دلیل اینکه در کنگره 60 نظم و انضباط داریم و هر کس در جایگاه خودش خدمت می‌کند و بدون اینکه هیچ مشکلی پیش بیاید به دیگران خدمت می‌کند به نظر من این است که در سفر اول فقط می‌توان یک سری خدمت‌های محدود مثل خواندن نوشتار، نگهبان نظم و یا مسئول پذیرایی انجام داد و نمی‌توان مهماندار یا نگهبان شد و با این کار ظرفیت در فرد بالا می‌رود و آمادگی برای مسئولیت‌های بالاتر را پیدا می‌کند پس من مسافر سفر اولی باید بدانم چرا نمی‌توانم در سفر اول دبیر یا نگهبان بشوم.

به نظر من  در انجیو های دیگر بعد از مدتی قطع مصرف شخص می‌تواند به‌عنوان استاد جلسه و یا راهنما انتخاب می‌شود؛ اما در کنگره 60 مانند کنکور پزشکی باید از یک سری مراحل گذشت و در آزمون شرکت کرد تا به مرحلهٔ کمک راهنمایی دست پیدا کنند. پشت همه این مسائل تفکری است که باعث آن آقای مهندس دژاکام و 14 نفر دیده‌بانان هستند که ساعت‌ها و روزها روی این قوانین کار کرده‌اند تا یک قانون خوب و منطقی ایجاد شود. به‌طور مثال در همین ماه مبارک رمضان ما شاهد نظم و انضباط بسیار خوبی در برگزاری مراسم افطاری بودیم که نشان از همین آموزش‌ها و قوانین کنگره 60 داشت.

دریکی از سی‌دی‌ها آقای امین دژاکام می‌گفتند که من یک‌زمانی می‌خواستم گواهینامه بگیرم و برای تمرین رانندگی توقع داشتم که اطرافیانم به من ماشین بدهند ولی کسی حاضر نمی‌شد اتومبیلش را در اختیار من بگذارد و حال من خیلی خراب می‌شد ولی وقتی با خودم فکر کردم متوجه شدم که کار اطرافیانم منطقی بوده و من توقع بیجایی می‌کردم. نداشتن یک‌چیز باعث می‌شود که ظرفیت من در مورد آن چیز بالا برود و نداشتن ماشین باعث شد که ظرفیت من در مورد ماشین بالا برود و زمان سوارشدن ماشین قبله‌ام را گم نکنم و باید به اینکه اگر من چیزی را ندارم حتماً حکمتی دارد باید توجه کنم و باید ظرفیتم را نسبت به آن بالا ببرم.

بعضی وقت‌ها من یک‌چیزی را به‌زور می‌خواهم داشته باشم که این مسئله برای خود من پیش آمد که به هر قیمتی می‌خواستم به مرادم برسم که نتیجهٔ آن از دست دادن ده سال از عمرم به بیهودگی بود که درنهایت هم به مقصود نرسیدم و نتیجه‌ای نگرفتم. جای شکر دارد برای کسانی که به کنگره 60 می‌آیند و مطالب را درک می‌کنند، در این صورت دیگر به پوچی و ناراحتی فکر نمی‌کنند.

مراسم افطاری:
 

عکس: مسافر دانیال
تهیه و تنظیم: مسافر روزبه
منبع: کنگره 60، نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .