English Version
English

كارگاه آموزشی مجازی همسفران؛ ظرفیت، مسئولیت و قبله گم كردن

كارگاه آموزشی مجازی همسفران؛ ظرفیت، مسئولیت و قبله گم كردن

نهمین جلسه از دور هفتم سری کارگاه‌های آموزشی مجازی ویژه همسفران خانم کنگره 60 شعبه آکادمی با استادی "كمك راهنماي محترم سركار خانم فروغ نيازي" با دستور جلسه "ظرفيت، مسئوليت و قبله گم كردن" برگزار شد.

این دستور جلسه از سه بخش ظرفیت مسئولیت و قبله گم کردن تشکیل شده است.

در ابتدا ظرفیت:

هر جزئی از هستی دارای ساختار منحصربه‌فرد خودش است که هم در صور پنهان و هم در صور آشکار آن می‌توان به ویژگی‌های فراوانی پی برد. یکی از این ویژگی‌های منحصر به فرد در انسان ظرفیت است که در شرایط مختلف تغییر خواهد کرد و این ظرفیت در هرکس بنا بر دانایی‌اش تغییر می‌کند و نیز دانایی در رابطه با مثلث تفکر، تجربه و آموزش شکل می‌گیرد و هرقدر ظرفیت در جهت ارزش‌ها بالا رود دانایی رشد کرده و هرقدر ظرفیت در جهت ضدارزشها بالا رود جهالت رشد می‌کند.

قسمت بعد مسئولیت:

چون انسان اختیار دارد پس مسئول اندیشه و گفتار و کردار خودش است و وظایف و مسئولیت‌های زیادی دارد که اهم مسئولیتش عبارت است از:

1- مسئولیت نسبت به خود (یعنی مراقبت و نگهداری از جسم و روان خود)

2- مسئولیت نسبت به خانواده (یعنی برقراری پیوند عاطفی در خانواده)

3- مسئولیت نسبت به جامعه و هستی (یعنی رعایت قوانین و خدمت به همنوع چه مادی و چه معنوی)

البته بسیار باید دقت شود چون مسئولیت باقدرت همراه است اگر درست درک نشود باعث ایجاد گره قدرت شده و در ادامه در شخص باعث کبر و طمع و منیّت و خیلی ضدارزش‌های دیگر خواهد شد.

و در انتها وقتی به من مسئولیتی داده شود که هنوز ظرفیتش در من ایجاد نشده باشد نتیجه کار قبله گم کردن شده و من خود و قبله‌ام را گم خواهم کرد و صد البته که تخریب‌هایی نیز وارد خواهم کرد هم به خود و هم به دیگران.

 

تايپ همسفر زيبا لژيون خانم فروغ نيازي (لژيون دوازدهم)
تنظيم و ارسال همسفر زري لژيون خانم عزت (لژيون چهارم)
همسفران نمايندگي آكادمي

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .