English Version
English

رحمت الهی، لژیون درمان سیگار

رحمت الهی، لژیون درمان سیگار

جلسه چهارم از دور دوم سری لژیون های آموزشی درمان وابستگی به نیکوتین ویلیام وایت به استادی کمک راهنما آقای محمدرضا رحمت الهی با دستور جلسه الهام از رمضان روز یک‌شنبه مورخ 1396/02/31 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا ببینیم چه تفاوتی بین الهام و وحی وجود دارد. به‌عنوان‌مثال از طرف خداوند و توسط جبرئیل به پیامبر وحی نازل می‌شد. اما الهام فقط به انسان صورت می‌گیرد. به فرشتگان الهام نمی‌شود. الهام از طرف خداوند همیشه انجام می‌شود و توسط انسان فقط قابل دریافت است. مثل اکسیژنی که در فضا وجود دارد و ماهی در بیرون از  آب قادر به دریافت آن نیست.

وقتی صحبت از الهام از رمضان به میان می‌آید منظور این است که ما از رمضان چه چیزی درک و دریافت می‌کنیم. رمضان هم دارای صور آشکار و هم دارای صور پنهان است. مناسبت‌هایی مثل تاسوعا و عاشورا باعث می‌شوند که ما بیشتر به دنبال صور آشکار آن باشیم. صور آشکار رمضان مثل نذری دادن و کمک به ایتام در حال گذر است. اما این کارها را در کل سال می‌توان انجام داد و ما عادت داریم آن را فقط به‌روزهای ماه رمضان موکول کنیم.

اما در صور پنهان الهاماتی صورت می‌گیرد و کسانی که موفق به تزکیه و پالایش خود شده باشند. قادر به دریافت این الهامات می‌شوند. در صور پنهان  اتفاقاتی می‌افتد که سال‌ها  اثر آن باقی خواهد ماند و هیچ‌چیزی نمی‌تواند آنها را از میان ببرد اکثر کتب آسمانی در رمضان آمده‌اند  و تا ابد ماندگار هستند. در همه ادیان به اشکال متفاوت روزه گرفتن وجود دارد. در سی دی بستن دهان هم آقای مهندس به این موضوع اشاره دارند که با تزکیه و پالایش و بستن دهان می‌توانی مطلب را بگیری. وقتی درجایی زباله انبارشده و بوی بدی بدهد آیا کسی اطراف آن جمع می‌شود؟ وقتی من درگیر ضد ارزش‌هایی مثل غیبت و دروغ‌گویی و حرص و طمع باشم قادر به دیدن با چشم دل نخواهم بود.

شاید شنیده باشید که گفته می‌شود در ماه رمضان  میزان تخلفات کم‌تر می‌شود. چون با بستن دهان میزان حرص و طمع و با بستن چشم میزان حسادت به مال مردم و قضاوت در مورد دیگران کم‌تر می‌شود وقتی برای خودت ارزش قائل شوی توانایی دریافت الهام را هم پیدا خواهی کرد. در شب قدر که گفته می‌شود درهای آسمانی بیشتر به روی بندگان باز می‌شود می‌خواهد اهمیت شب‌زنده‌داری را به ما تفهیم کند. اکثر بزرگان با شب‌زنده‌داری به این مقام رسیده‌اند چون در شب الهامات بیشتری صورت می‌گیرد.

حال می‌خواهیم بدانیم چه ارتباطی بین کنگره 60 و ماه رمضان وجود دارد؟  الهام در رمضان و پیدایش روش dst   هم جزء صور پنهان ماه مبارک رمضان است که تا هستی هست باقی و گره گشای مشگلات و بیماریها خواهد بود. آقای مهندس هم به‌توسط یک سری الهامات و ارتباط با اساتید موفق به کشف این روش درمانی می‌شود. آقای مهندس هیچ‌وقت قصد ترک کردن نداشت. اما با تزکیه و پالایشی که در وجود خودشان انجام دادند، موفق به درمان خود شده و مسیر درمان را برای ما نیز مهیا نمودند. ما نباید دست‌خالی به کنگره بیاییم چون موردحمایت قرار نخواهم گرفت.

وقتی نمی‌دانی کاری خطاست برای تو مشکل‌ساز نخواهد بود اما وقتی بدانی و انجام دهی چندین برابر ضرر به خودت خواهی رساند. ما درگذشته ترک‌ها و گریزهای متعددی انجام می‌دادیم. اما وقتی به کنگره آمدیم و عنوان مسافر به ما اطلاق شد اگر یک‌بار گریز بزنیم به میزان سه پله هم ازنظر جسمی و هم ازلحاظ روحی باید جوابگو باشیم. در صور پنهان عبور از این خط قرمز به میزان قابل‌توجهی به ما آسیب وارد می‌کند.

یک بچه کنگره‌ای در بیرون از این مکان باید خیلی مواظب رفتار و کردارش باشد اگر نفعی به حال کنگره نداریم لااقل به آن آسیب وارد نکنیم. یکی از تفاوت‌های عمده ایران با دیگر کشورها جمع شدن اعضای خانواده سر یک سفره و در کنار هم بودن است که باعث ایجاد مهر و محبت می‌شود و این سفره‌ای هم که توسط آقای مهندس برای همه ما پهن‌شده است. باعث ایجاد صمیمیت در بین ما خواهد شد.

برای آوردن کسی به کنگره لازم نیست خیلی تلاش کنید. بلکه یک روزی هزاران نفر دنبال شما خواهند گشت. رمضان فقط صرف روزه گرفتن و رفتن به بهشت و جهنم ساخته نشده است. بهشت آن چیزی است که ما را به حال خوش برساند و آن چیزی که ما را از حال خوب دور کرده و به سمت بدی سوق می‌دهد جهنم است. رمضان بهترین موقعیت است برای خارج شدن از جهنم اعتیاد به سیگار، قدر این نعمتی را که خداوند در اختیار ما قرار داده است را بدانیم و نهایت بهره را از این ماه ببریم.

 

تایپ: مسافر علی اصلانی 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .