English Version
English

کارگاه آموزشی عمومی کنگره 60

کارگاه آموزشی عمومی کنگره 60

جلسه دهم از دوره پانزدهم کارگاه‌های آموزشی عمومی ویژه مسافران و همسفران کنگره 60، نمایندگی صالحی به استادی کمک راهنما آقای ابراهیم محمدی، نگهبانی مسافر جمال و دبیری مسافر هادی با دستور جلسه در استحکام پایه‌های مالی و علمی کنگره، من چه کرده‌ام؟ روز پنج‌شنبه مورخ 96/03/04 رأس ساعت 17:00 آغاز به كار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

پایه‌های مالی یک سیستم بسیار حیاتی و مهم است و بقای ساختار را حفظ می‌نمایند. پایه‌های مالی کنگره 60 از کسانی تأمین می‌شود که سفر اول خود را به پایان رسانیده‌اند. همچنین بسیار مهم است که فرد مسافر در این مسیر میزان دانایی خود را ارتقا دهد. کنگره برای پیش‌روی نیاز به همگام بودن تمام اعضا دارد؛ اگر ازنظر مالی نمی‌توانم همگام باشم؛ حداقل آسیب نرسانم.

نکته‌ای دیگر فرصت 11 ماه است تا مسافر به درمان برسد و اگر با دقت بیشتری به موضوع نگاه کنیم؛ می‌توان مشاهده نمود که هزینه درمان یک نفر تا 16 میلیون خواهد رسید. افراد در خارج از کنگره هزینه‌های بسیار زیادی برای درمان خود می‌پردازند تا بتوانند مسئله اعتیاد خود را حل نمایند؛ اما در آخر با شکست مواجه می‌شوند و تخریب‌های بیشتری به خود می‌رسانند ولی در کنگره فرد به‌صورت رایگان به درمان می‌رسند و روزبه‌روز به حال خوش نزدیک‌تر می‌شود.

بحث مالی کنگره از گردش سبد داخل جلسه شروع می‌شود؛ بسیاری از شعب ماهیانه اجاره می‌دهند و با گردش سبد نصف آن‌هم تأمین نمی‌شود. باید سؤال کرد کمبود هزینه را چه کسانی جبران می‌کند؟ بله افرادی در کنگره هستند که کمک می‌نمایند. کنگره از ابتدا هیچ‌گاه از خارج کمک مالی را نمی‌پذیرد و این حاصل تفکر آقای مهندس است که بهترین بستر برای یک سفر اولی محیا باشد. نباید به این صورت باشد که بعد از گذشت 2 ماه از کنگره برود و ناشکر باشد.

درنتیجه باید قدر موقعیت خود را بدانیم و از لحظه‌ها استفاده نماییم. من اگر به سفر اول برگردم هیچ‌چیز نمی‌توانست مانع حرکت من شود؛ اما مصرف مواد مخدر به علت تخریبی که دارد، بسیار نقطه تحمل را در جهت منفی افزایش می‌دهد و صبر را در مقابل رویدادهای زندگی کم می‌کند. حال که وارد کنگره شدم و به حال خوش نزدیک شدم؛ باید قدردان باشم و در این راه ثابت‌قدم باشم و خدمت کنم؛ چراکه بتوانم به افراد دیگری که درگیر اعتیاد هستند کمک نمایم.

 

خدمتگزاران این جلسه:

 
 
عکاس: مسافر محمد صالح
تهیه گزارش: مسافر سپهر

منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .