English Version
English

راه درست؛ گفتگو با اسیستانت نمایندگی تخت جمشید شیراز

راه درست؛ گفتگو با اسیستانت نمایندگی تخت جمشید شیراز

خیرمقدم می‌گویم حضورتان را در شعبه شیراز، امیدوارم که با حمایت‌ها و کمک‌های شما شاهد پیشرفت این شعبه باشیم.

لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چه جایگاهی در کنگره‌دارید؟

من زهرا هستم همسفرسعید،با ۱۴ سال تخریب وارد کنگره شدیم مواد مصرفی مسافرم تریاک، شیره و کراک، راهنمای مسافرم آقای رضاترابخانی و راهنمای خودم خانم آذر آذرپور و الان هم ۱۱ سال هست که رها هستیم.

از لطف خدا و اعتماد آقای مهندس و سرکار خانم آنی بعد از شرکت در آزمون کمک راهنمایی و قبولی به مدت ۶ سال کمک راهنما بودم و لژیون اداره کردم خوشبختانه از پارسال نزدیک به دو سال هست که در جایگاه اسیستنت مشغول به خدمت هستم آن شاالله که بتونم در این جایگاه هم خدمت خوب و صادقانه‌ای داشته باشم و اعضای کنگره و آقای مهندس و سرکار خانم آنی از من راضی باشند.

شما علاوه بر این‌که اسیستنت شعبه شیراز هستید گویا در بوشهر هم این جایگاه رادارید این خدمت برای شما دشوار نیست با توجه به اقامت شما در تهران؟ رفت‌وآمد شما چطور صورت می‌گیرد؟ چه انگیزه‌ای برای این کاردارید؟

من از یک سال قبل اسیستنت شعبه بوشهر هستم شعبه شیراز هم تازه به من محول شده است. برای رفت‌وآمد هزینه‌ای که پرداخت می‌شود از حمایت خود کنگره است.

ازلحاظ وقت هم من که از خدا می‌خواهم، برای من خدمت کردن باارزش هست همان‌طور که آقای مهندس فرمودند این سعادتی هست که خداوند به انسان‌ها می‌دهد تا بتوانند به مخلوقات خدمت کنند.

می دانم که این جایگاه خدمت خیلی باارزش هست و برای من جا و مکانش اصلاً فرق نمی‌کند هرجایی که باشد مخصوصاً جایی که کمبود نیرو هست و نیاز باشد دوست دارم داوطلبانه خدمت کنم.

جاهای دیگر مثل تهران شعب و نیرو زیاد هست ولی شهرستان‌ها محروم واقع‌شده‌اند و نیرو نیاز دارند به همین خاطر دوست دارم شهرستان‌ها را اگر به شود برایش وقت بگذارم و برنامه‌ریزی کنم تا بتوانم خدمت کنم.

خوشبختانه شیراز و بوشهر را توانستم با برنامه‌ریزی خدمت کنم، انشا الله در آینده نیز بتوانم.

 

بابت این انرژی و انگیزه عالی به شما تبریک می‌گویم، پس انگیزه اصلی شما خدمت هست؟

یکی خدمت کردن و دیگری آموزش گرفتن، چون فهمیدم واقعاً برای آموزش گرفتن باید خدمت کنم در کنار خدمت کردن اون آموزش گرفتن واقعاً برایم لذت‌بخش بود و از اول کنگره، هرگاه از من می‌پرسیدند که نیتت چیست دلیلش را یادگیری و آموزش می‌گفتم چون این آموزش واقعاً برایم باارزش بوده است.

 

در مورد جایگاه اسیستنت نیز لطفاً توضیح دهید این‌که چگونه به وجود آمد و چه وظایفی دارد؟

اسیستنت یکی از جایگاه‌های جدید هست که آقای مهندس از دو سال قبل تعیین کردند و گفتند که نیاز است همان‌طور که در قسمت آقایان ایجنت هست در قسمت خانم‌ها نیز اسیستنت باشد. در اصل اسیستنت، دستیار سرکار خانم آنی که دیده بان گروه خانواده‌اند، می‌باشد. ایشان به خاطر این‌که شعب زیاد هست و نمی‌توانند به تمام شعب رسیدگی کنند آقای مهندس و خانم آنی صلاح دانستند که یک سری دستیار پرورش دهند و آموزش دهند که بتوانند به شعب سر بزنند.

وظیفه آن‌ها نظارت هست تا اگر کمبودی هست رسیدگی کنند، معایب را برطرف کنند. اگر مزایایی هست انتقال دهند و تشویق کنند.

همه این موارد را به مرکز انتقال دهند تا شعب را قوی کنیم مخصوصاً در قسمت خانم‌ها و بخش خانواده.

وظیفه دیگر اسیستنت ها نظارت بر کار مرزبان‌های گروه خانواده هست. آقای مهندس گفته‌اند که اسیستنت برای یک مرزبان مانند یک راهنما هست درواقع مرزبان‌ها رهجوهای اسیستنت ها می‌باشند، این‌ها در کنار هم همکاری می‌کنند و شعب را مدیریت می‌کنند. این‌که ببیند قانون‌ها و حرمت‌ها به نحو احسن در شعب انجام شود.

مسائل دیگر هم اگر صلاح بدانند می‌توانند گزارش دهند تا با اجازه خانم آنی قوانینی جاری شود اگر لازم باشد مثلاً جایی نیاز به کمک راهنما دارند ما درخواست می‌دهیم و از میان قبول‌شدگان در آزمون کمک راهنما فرستاده می‌شود. به‌طورکلی کار اسیستنت ها یک‌جور همکاری و نظارت است.

نظر شما در مورد نمایندگی تخت جمشید شیراز چیست؟

 من اولین جلسه است که در این نمایندگی حضور پیدا کردم. به نظرم خیلی عالی و خوب است، قسمت همسفران هم خوب است; باید بیشتر تقویت شود، تعداد همسفران بیشتر شود.

این‌که یک همسفر بال پروازی است برای مسافر، خیلی نیاز هست برای خود همسفر هم مفید است. یک همسفر باید اول به خاطر خودش قدم بردارد چون تخریب یک همسفر هم زیاد است.

بهتر است قسمت همسفران تقویت شود الان هم خیلی خوب است با توجه به این‌که زمان اندکی است که راه افتاده است.

کم و کسری‌های دارد، کمک راهنما و مرزبان نیاز دارند که انشا الله بعد از قبولی برایشان لژیون و جلسات بسته تشکیل می‌دهیم. انشا الله که قسمت همسفران هم پربار، پر از رهایی و تربیت کمک راهنما باشد.

 در پایان اگر به نظرتان صحبتی ناگفته مانده است بفرمایید.

 اول از صمیم قلب خدا را شاکرم که این سعادت را به من داد که بتوانم به کنگره بیایم و خدمت کنم به‌عنوان یک عضو کوچک در این کار گروهی شرکت کنم چون واقعاً کار، کار باارزشی هست، بیرون آوردن یک فرد از تاریکی واقعاً کار باشکوهی است هرچند نقش کوچکی داشته باشد.

از سرکار خانم آنی و آقای مهندس تشکر می‌کنم که این بستر خدمت کردن را برای من فراهم نمودند که بتوانم با خدمت کردن آموزش بگیرم.

از شما و اعضای کنگره شیراز تشکر می‌کنم و برایتان آرزوی موفقیت دارم امیدوارم که این شعبه یکی از بهترین و قوی‌ترین شعب باشد و به قول آقای مهندس تولید بالایی داشته باشد.

 

سرکار خانم زهرا از اینکه وقت گذاشتید و به نمایندگی شیراز آمدید از شما بی‌نهایت ممنونم و برای شما در تمامی جایگاه‌ها آرزوی موفقیت دارم.

 

تهیه مطلب و ویرایش:  همسفر معصومه

عکس: همسفر فاطمه.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .