English Version
English

آموزش و خدمت، دو بال برای استحکام پایه های مالی و علمی کنگره

آموزش و خدمت، دو بال برای استحکام پایه های مالی و علمی کنگره

دوست من آیا دوران سیاه و تاریک اسارت یادت هست؟ روزگاری که همچون پرنده‌ای زخمی در چنگال غول اعتیاد در صحرای سوزانی که ابرهای تیره‌وتار همه جای آن را پوشانده بود، اسیر بودی و هر چه تلاش می‌کردی، راه نجات و رهایی نمی‌یافتی تا این‌که به اذن قدرت مطلق و خواست خودت، رعدی غریدن گرفت و باران الهی بر زمین خشک و سوزان صحرای وجودت شروع به باریدن گرفت و تو گر چه زخم‌های عمیقی بر بدن داشتی ولی با کمک الله جانی تازه یافتی و آن باران رحمت چیزی نبود، جز مکان امن کنگره 60 که تو با ورود به آن مهر تأیید رهایی را بر دفتر سرنوشت خود نهادی، مهری که با حرکت تو در مسیر ارزش‌ها رنگ و بوی تازه‌ای به زندگی‌ات بخشید و باعث رهایی تو از چنگال غول زشت و کریه اعتیاد شد و تو توانستی شاخ آن را بشکنی و خودت را از بند اسارت رها و آزاد کنی.

آمدی و برخوردار شدی از نعمت‌های کنگره که بی‌شمارند؛ نعمتی همچون کمک راهنمایان که نیروهای متخصص هستند و چراغ هدایت در دست گرفته و راه را به تو می‌نمایانند و خود را وقف تو می‌کنند، نعمت مکانی امن که به‌رایگان در اختیار تو قرار داده‌شده تا آموزش‌های ناب آن را دریافت کنی، نعمت استفاده از منابع آموزشی که تو را از نادانی و جهالت خارج و به سمت دانایی و نور رهنمون می‌شود، نعمت آزمونی که از تو گرفته می‌شود تا سطح علمی تو روزبه‌روز افزون‌تر شود، پس شکرگزار باش، چون شکر نعمت، نعمتت را افزون می‌کند.

دوست خوبم! می‌دانی اگر کنگره علمی نداشت، چگونه می‌توانست رهایی تو را میسر کند؟ اگر از منابع مالی برخوردار نبود، تو اکنون در کدام بیغوله‌ها سرگردان بودی؟ پس باید ارج نَهی، این مکان را که به‌رایگان در اختیار تو قرارگرفته است و تو از تمامی آن‌ها بهره‌مند‌ می‌شوی. تو نیز خودت را تافته‌ی جدا بافته از دیگران ندان و بدان که هدف خداوند از آفرینش انسان در ابتدا آموزش و سپس خدمت است، پس آمدی تا آموزش بگیری و با علم خود پایه‌های علمی کنگره را قوی و مستحکم کنی و بعد خدمت کنی، خدمتی که با عشق و لذت همراه باشد و آگاه باشی که هر عملی را عکس‌العملی است و بازخورد خدمتی که انجام می‌دهی به خودت بازمی‌گردد، زیرا «این جهان کوه است و فعل ما ندا، سوی ما آید نداها را صدا».

ای عزیز حال که طعم شیرین رهایی را چشیدی، تو هم برای استحکام مالی و علمی کنگره گام بردار، هرچند گام تو کوچک باشد ولی بدان که همان گام کوچک تو، یاری‌رسان کنگره خواهد بود. حمایت‌هایی که داوطلبانه به قانون یازدهم می‌کنی، کمک‌هایی که برای خرید زمین می‌کنی، همه در استحکام پایه‌های مالی کنگره مؤثر و پرفایده است. هدف مهمی که مدنظر بنیان کنگره است؛ ساخت آکادمی برای ارائه دانش اعتیاد و جهانی‌شدن کنگره می‌باشد و این میسر نمی‌شود مگر کمک‌های تک‌تک اعضا، پس بدان که با ساختن امروزت، مطمئناً فردای بهتری در انتظارت خواهد بود.

جای بسی خوشحالی است که کنگره 60 توانسته با علمی که داشته، خود را به جهانیان بشناساند و این باعث افتخار است که انسانی منتخب توانسته با ارائه صورت‌مسئله اعتیاد که برای همگان مجهول بود، کنگره را جهانی کند، به‌طوری‌که در این زمینه مقالات علمی بسیاری در کشورهایی چون اِمریکا و انگلستان به چاپ رسیده است، پس آموزش‌ها را جدی بگیر و در فراگیری آن‌ها کوشا باش تا کنگره را در پیشبرد اهدافش یاری کنی.

امیدوارم همه‌ی ما هم‌سفران و مسافران قدرشناس کنگره و بنیان آن باشیم و هر یک برای پیشبرد اهداف کنگره، کنگره را یاری‌رسانیم تا روزبه‌روز پایه‌های علمی و مالی آن مستحکم‌تر شود و آگاه باشیم که اگر کنگره‌ای نبود، معلوم نبود سرنوشت ما چگونه رقم می‌خورد.

نگارنده: همسفر ظریفه 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .