English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ مراسم تجلیل از کمک راهنما خانم طاهره

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ مراسم تجلیل از کمک راهنما خانم طاهره

یازدهمیین جلسه از دور بیست و هشتم سری کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی کرج به استادی خانم نرگس، نگهبانی خانم منا و دبیری خانم فریبا با دستور جلسه الهام از رمضان مورخ 96/3/1 راس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد :

در ماه رمضان سال 75 آقای مهندس تصمیم می‌گیرند که روزه بگیرند، و در کنار آن موادش را نیز مصرف کند البته به عنوان دارو، و این برایشان یک الهام شد، چیزی که باید از آن دریافت کنیم. ماه رمضان ماهی است که می‌گوید نباید بخوریم از لحاظ بعد مادی از این ساعت تا این ساعت نخورید و خود دار باشید ولی باطن قضیه چیز دیگر را به ما می‌خواهد بگوید. نخوردن و نیاشامیدن برای چه است؟ ما یکسال این بدن را به زحمت می‌اندازیم و خبر هم نداریم که چه بلایی سر آن می‌آوریم.

ماه رمضان فرصتی است که با نخوردن و نیاشامیدن به مشکلات درونی خود پی می‌بریم؛ اما این ظاهر قضیه است. از لحاظ معنوی خوددار بودن در مقابل یکسری اعمال ضدارزشی و انجام دادن یکسری اعمال ارزشی است؛ اعمال ضد ارزشی را ما نباید در طول دوازده ماه انجام دهیم ولی در ماه رمضان تاکید می‌کنند که نباید انجام دهیم مانند دروغ گفتن، غیبت کردن و...

در ماه رمضان خیلی از کارهای ضدارزشی کاسته می‌شود و این ماه خودداری نمودن را به ما می‌آموزد و این امر نباید متعلق به یک ماه باشد و آموزشی است برای یازده ماه بعدی؛ در ماه رمضان سال 75 فرصتی که برای آقای مهندس پیدا شد باعث شد این آموزش‌ها تا به اکنون ادامه داشته باشد. شاید آن موقع روش تیپر کردن مهندس خیلی ابتدایی بود ولی در حال حاضر این روش خیلی علمی شده و دکترها با ایشان تبادل اطلاعات می‌کنند.

ما باید از این بستری که فراهم شده و از ریز ریز کارهایشان درس بگیریم و به حواشی کار، کاری نداشته باشیم بلکه به اصل آن توجه نماییم. خیلی از ما وارد کنگره شدیم به درمان رسیدیم، خیلی راحت میگوییم مسافر من درمان شد و زندگی‌ام روبه راه شد، پس خداحافظ، دیگران خدمت می‌کنند، نه اینطور نیست آنچیزی را که آموزش گرفتم باید انتقالش بدهم به دیگران، ما باید از این مکان و فرصتی که در اختیار داریم استفاده کنیم.

از جلسه بعد بیاموزیم یک ربع قبل از شروع جلسه در سالن حضور داشته باشیم، فکر کنید می‌خواهید روزه بگیرید برای روزه گرفتن رأس ساعت بلند نمی‌شوید؟ کنگره هم همین است باید یک ربع قبل شروع جلسه سفره خود را پهن کنم یعنی حضور داشته باشم. کسی که دیر به ایستگاه برسد اتوبوس خواهد رفت، این قانون کنگره است، زمانی که دیر می‌رسید یکسری اطلاعات و آگاهی را نمی‌گیرید. من باید نظم و انضباط را یاد بگیرم، اگر سرموقع در کنگره حضور داشته باشید 100% جواب می‌گیرید ولی اگر دیر کنید دیر جواب می‌گیرید. عمل سالم را انجام دهید عمل به ظاهر نیک را نمی‌خواهیم. کمک راهنماها سر ساعت در جلسه حضور داشته باشند چون رهجوها به شما نگاه میکنند و از شما درس می‌گیرند. من راهنما باید برای کنگره ارزش قائل باشم و آموزش‌هایی را که می‌گیرم حتماً کاربردی کنم وگرنه لطمه می‌خورم.

در مرحله بعد امروز مراسم تجلیل از خانم طاهره عزیز است. ایشان برای من خیلی عزیز هستند، ایشان در سال 87 که تازه کنگره افتتاح شده بود به اینجا آمدند و وارد لژیون خانم فرنوش شدند؛ من به خانم فرنوش عزیز این روز را تبریک میگویم. برای خانم طاهره آرزوی جایگاه‌های بالاتر را دارم، ایشان باز در کنگره حضور خواهند داشت، امیدوارم همیشه موفق و موید باشند.

 

در این جلسه مراسم تجلیل و قدر دانی از خانم طاهره کمک راهنمای محترم برگذار گردید...

 

 

نگارش: همسفر لیلا 
عکس: همسفر مژگان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .