English Version
English

گزارش لژیون درمان اعتیاد به مصرف سیگار( لژیون ویلیام ال وایت )

گزارش لژیون درمان اعتیاد به مصرف سیگار( لژیون ویلیام ال وایت )

سیزدهمین جلسه از دور چهاردهم جلسات ویلیام وایت (درمان وابستگی به مصرف سیگار به روش DST) به نگهبانی هاشم ، استادی " مسافر کامران رک " و دبیری محسن  با دستور جلسه " هفته راهنما " راس ساعت 8:30 مورخ 96/2/8 در پارک طالقانی شروع به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان کامران هستم مسافر سیگار؛ امیدوارم حالتون خوب باشه و صبح خیلی خوبی داشته باشید و از این فرصت و لیاقتی که در اختیارمان قرار داده شده تا در کنگره ۶۰ زندگی کنیم نهایت استفاده را ببریم. پر دغدغه ترین اتفاق و مشکلی که در کنگره وجود دارد و بیشترین تلاشی که صرف می شود؛ مربوط به برگزاری و شروع جلسات در زمان تعیین شده می باشد. جلسات ‌و کارگاههای آموزشی مهمترین رکنی است که در کنگره مورد توجه و استفاده است. اگر در مورد درمان اعتیاد، رسیدن به تعادل، اصلاح رفتار و کردار خود، تزکیه، تصفیه، پالایش و ... بحث میکنیم، همه اینها به بستری نیاز دارد که باید توسط خود اعضای کنگره فراهم و آماده شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوبی برسیم.

 قطعا در درجه اول ایراد از منِ کمک راهنما است که نتوانسته ام به رهجو این مسئله را تفهیم کنم که اهمیت کارگاه آموزشی کنگره اگر از اهمیت لژیون بیشتر نباشد، کمتر نیست! ولی شاهد هستیم برخی جلسات با سه نفر شروع میشوند و بعدا کم کم افراد به جلسه اضافه می شوند؛ و این حرکت جالبی نیست، این یعنی بی اهمیت بودن به اولین نکته ای که جناب آقای مهندس به ما یاد دادند و آن اینکه نظم را یاد بگیریم و اجراء کنیم. من از همه دوستان خواهش میکنم که این مسئله را بیشتر رعایت کنید و قبل از اینکه جلسه شروع بشه در محل حاضر باشید. جلسات آموزشی مثل سفره غذا هستند اگر کسی در زمان درست و قبل از اینکه سفره پهن نشده باشه حاضر باشه میتونه برنامه ریزی کنه کجا بشینه و از غذای مورد علاقه اش میتونه استفاده کنه اما اگه کسی بعد از پهن شدن و سرو غذا برسه مجبور است از هرچه هست و نیست، غذای ته مانده و دست خورده و ... استفاده کنه!

دستور جلسه این هفته همان طور که میدانید 《هفته راهنما》 است.

 در ابتدا به آقای مهندس و سپس به تمام راهنمایان کنگره ۶۰ اعم از راهنمایان درمان اعتیاد، سیگار و لژیون لیدی جونز این هفته را تبریک می گویم و تاکید دارم که فقط به راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک می گویم به این دلیل که در سایر NGOهایی که اساس کارشان مصرف نکردن یا قطع مصرف مواد مخدر است، شخص با قطع مصرف مواد و ۹۰ جلسه حضور مداوم در جلسات آموزشی می تواند راهنما شود! حال باید توجه کرد که فرق راهنما در کنگره با چنین راهنمایی در چیست؟ در کنگره راهنمای درمان مواد مخدر داریم ولی بیرون از کنگره راهنمای مصرف نکردن مواد داریم در حالی که در کنگره راهنمایی داریم که به ما می گوید چگونه مصرف کنیم تا به درمان برسیم! راهنمایی که تا چند وقت پیش خودش مواد مصرف می کرده و الان در حال کلنجار رفتن با خودش است؛ بعد از ده سال هنوز خواب مواد می بینه؛ تا اسم مواد مخدر به میان بیاید دست و پایش می لرزد و ... چگونه می تواند دیگری را راهنمایی کند؟! در کنگره اگر رهجو به راهنمای خود زنگ بزند و بگوید من می خواهم مواد مصرف کنم، راهنما برای مصرف نکردن مواد به او اصراری نمی کند! و برای منصرف کردن او اقدامی نمی کند. چراکه در کنگره ما دانایی و آگاهی خود را افزایش می دهیم. ما در کنگره یاد می گیریم که نمی توانیم کسی بجز خودمان را تغییر بدهیم و برای تغییر دادن خودمان به افرادی نیاز داریم که در کنگره همان راهنماها هستند.

خداوند لیاقتی را در اختیار راهنما قرار داده که این عنوانِ دارای بار معنایی سنگین را بر دوش خود یدک بکشند. امیدوارم کسانی که در حال آماده شدن برای آزمون کمک راهنمایی هستند هفته آینده با لبان خندان در لژیون ویلیام وایت حاضر شوند و امتحان خود را به خوبی پشت سر بگذارند. امیدوارم همه بتوانند لذت خدمت کردن بدون پس گرفتن را در کنگره ۶۰ تجربه کنند و از این تجربه بهره مند شوند.

وقتی برای اولین بار وارد کنگره می شویم، جذب کسی می شویم که به عنوان اولین نفر با ما صحبت می کند و به نا مشاوره می دهد. اگر گذشته را مرور کنیم متوجه می شویم که شاید خیلی از ما علاقه داشتیم که مرزبان نمایندگی یا مشاور تازه واردین خود را به عنوان راهنما انتخاب کنیم. نکته مهم آن است که ما برای هدف خاصی وارد کنگره شده ایم که به تعادل رسیدن جسم، روان و جهان بینی ماست و خدا رو شکر که در کنگره چنین امکانی برای ما فراهم می شود که بدون مشکل و دغدغه در سیستمی که توسط جناب مهندس در اختیار ما قرار گرفته است به درمان، رهایی و تعادل می رسیم. جسم توسط برنامه و متدی که راهنما برای آن حدود ۱۲۰۰ ساعت در کارگاههای آموزشی و لژیون و در آزمونی شرکت کرده که انصافا

اگر بیشتر از کنکور سختی و استرس نداشته باشد قطعا کمتر نیست! چراکه تعداد بسیار کمی در این آزمون پذیرفته می شوند و به همین دلیل حجم استرس و فشار بروی شرکت کنندگان بسیار بالاست. راهنما در سیستم آموزش دیده و خودش مصرف کننده بوده و این راه را به پایان رسانیده و در نهایت به درمان رسیده است.

راهنما کسی است که از عصاره جان خودش بدون منت، آن طوری که در وادی ۱۴ آمده است که خوشا به حال آن کسی که می دهد و منتظر پاداش نیست و منتظر جواب نیست، همچون قدرت مطلق. راهنما کسی است که در دنیایی که عصا را از دست کور می دزدند، پدری که بچه خودش را بزرگ می کند که در زمان پیری کمک حالش باشه، راهنما در چنین دنیا و فضایی از وقت، کار، زندگی و خانواده خودش میزند و به افرادی مثل ما سرویس می دهد تا به درمان و رهایی برسیم. هفته راهنما هفته ای است که باید از این عزیزان تقدیر کنیم. هفته ای است که باید به بهترین شکل ممکن از راهنمای خود تشکر کنیم. این نکته بسیار مهمی است که ما کاری را از روی خواست قلبی و درک و آگاهی خود انجام بدهیم یا فقط صرف رفع تکلیف چنین کاری را انجام بدهیم. توجه کنیم که با حال بد و از روی رفع تکلیف از راهنمای خود تشکر نکنیم. همان طوری که آقای مهندس هم گفتند هیچ توجیهی برای تشکر نکردن و پاکت ندادن به راهنمای خود مورد قبول و پذیرفته شده نیست. ما باید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام بدهیم. راهنمای جونز، چه راهنمای سیگار و چه راهنمای مواد مخدر هم فرقی ندارد و هر راهنمایی که داریم باید به بهترین شکل ممکن مراتب تقدیر و تشکر خود را بجا بیاوریم. توجه کنیم که این فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته است بینظیر می باشد و وقتی از آن فاصله بگیریم یا خدای ناکرده راهنمایمان از کنگره برود یا لژیون خودش را تحویل بدهد تازه متوجه خواهیم شد که از چه نعمت با ارزش و بی نظیری محروم شده ایم.

امیدوارم سایه آقای مهندس و راهنمایان کنگره ۶۰ همواره بروی سر ما باشد. درپایان بار دیگر هفته راهنما را به همه عزیزان تبریک عرض می کنم.

لطفا موارد زیر را را رعایت نمایید
 

۱) از بکار بردن نام تجاری آدامس یا سیگار خود خودداری کنیم و تنها از واژه های آدامس نیکوتین دار یا نیکوتین خوراکی و سیگار در اعلام سفر و مشارکتهای خود استفاده کنیم.

۲) در زمان معرفی، مشارکت و اعلام سفر در لژیون سیگار و ویلیام وایت ما خودمان را تنها 《 مسافر سیگار》معرفی می کنیم .

 

جمعه؛ پارک طالقانی؛ 8 اردیبهشت 96 مصادف با هفته راهنما

نگارنده : مهرسام "مسافر سیگار"

رهجوی آقای حامد شمس ازآکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .