English Version
English

گزارش مراسم افتتاحیه نمایندگی عطار نیشابور

گزارش مراسم افتتاحیه نمایندگی عطار نیشابور

روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه، نمایندگی عطار نیشابوری کنگره 60 واقع در شهرستان نیشابور یکی از توابع استان خراسان رضوی، میزبان جمعی از مقامات و مسئولین حوزه ستاد مباره با مواد مخدر حوزه مربوطه و همچنین جمعی از اعضای دفتر مرکزی کنگره 60 بود. این مراسم به مناسبت افتتاحیه رسمی نمایندگی عطارنیشابوری با حضور جمع کثیری از مسافران و همسفران کنگره 60 برگزار گردید.

در ادامه شما به مطالعه و مشاهده گزارش مبسوط این رویداد دعوت می‌نماییم.






















جلسه دیدبانان محترم کنگره 60 با مسئولین محترم شهرستان نیشابور و مدیران و مسئولین محترم استانداری خراسان رضوی و مدیران و مسئولین محترم شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان نیشابور.















در ادامه؛ بعد از قرائت آیات قران مجید، نمایندگی عطار نیشابور به دستتان فرماندار محترم شهرستان نیشابور و معاون فرماندار محترم شهرستان نیشابور و مدیرکل محترم دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی افتتاح گردید.



















 

سخنان دیده‌بان کنگره 60 آقای احمد حکیمی

سلام دوستان احمد هستم یک مسافر؛ پیام آقای مهندس دژاکام را برای افتتاح شعبه عطار نیشابور قرائت می‌نمایم.
 

بسم‌الله الرحمن الرحیم
"قسم به قلم و آنچه می‌نویسد و از قلم ات که گام‌های بلندش در سراسر گیتی روان و جاری می‌شود،گویی جویبارها به هم می‌پیوندد تا رود یا رودهای خروشان را تشکیل دهد و آن محتوا را به انسان‌ها برساند، این‌ها مجموعه‌ای هستند،که خواست‌های بشری را شکل می‌دهند و از تصور به تصویر و از تصویر به بنای حقیقت می‌رساند و آن بنا ساختاری است، که نادانان در پی ویرانی آن بوده و هستند و دانایان در پی بنای آن و اینجا نیشابور است ،سرزمین قلم ،سرزمین عطار، سرزمین دانایان و پاکی‌ها و اندیشه‌های راستین، دریغ است که ویران شود و دچار کرکس‌ها و کفتارهای ویرانگر اعتیاد گردد. امروز ما با یاری خداوند و کمک مسئولین ارجمند و توان بی‌پایان جوانان، پیران و مردان وزنان به پا می‌خیزیم تا اهریمن تاریکی‌ها و ناپاکی‌های اعتیاد را مهار کنیم.

مهندس حسین دژاکام."


من هم به سهم خودم به تمام عزیزان خیرمقدم عرض می‌نمایم و امیدوارم در مسیر یاری‌رساندن به انسان‌ها موفق و سربلند باشیم. خدا را شاکرم که مسیر درمان اعتیاد را از طریق مهندس دژاکام و از طریق متد دی اس تی رفع کرد و جمعیت احیای انسانی کنگره 60 شکل گرفت و انسان‌هایی، که خواستار رهایی از جهان مخوف اعتیاد بودند، بتوانند به‌سلامتی و رهایی از طریق متد دی اس تی برسند. ساخت دوباره انسان کار راحتی نیست، شما تصور کنید که زمینی با بستری مناسب برای تولید داریم، ولی بدون آب این زمین تولیدی نخواهد داشت. در کنگره 60 با روش دی اس تی چاه‌هایی حفرشده که به آب می‌رسد، یعنی فرد به درمان رسیده و پرونده اعتیاد را کاملاً بسته است، این بسیار مهم است از چه روشی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنیم. امیدوارم بتوانیم در طی زمان و با کوشش و کمک و یاری مسئولین، بتوانیم در سراسر کشور عزیزمان به انسان‌ها کمک و یاری برسانیم.

با پیامی جملات خودم را به پایان می‌رسانم: اگر بنایی آباد باشد، اما ساکنین آن خراب باشند، ساکنین آن کم‌کم به‌سوی نابودی می‌روند، اما ساکنین آباد، ویرانه‌ها را هم می‌توانند آباد نمایند. از کلام‌الله در اندیشه‌هایتان استفاده نمایید و این کلمات در وجود هر انسانی حک می‌شود و ساختن دوباره یک انسان در بدترین حالت،کم از احیای کل نیست. شما نیک می‌دانید انسانی، که با حرکت باشد؛ اما کلیه صفات انسانی را ازدست‌داده باشد، از چند متری خود هیچ‌گونه آگاهی ندارد و درواقع جز اموات محسوب می‌شود و این عمل شما بسیار پسندیده است،که انسان‌ها احیا می‌شوند و به زندگی دوباره برمی‌گردند.




 

سخنان معاون فرماندار شهرستان نیشابور جناب آقای حمید حقیقی:

عرض سلام و ادب و احترام خدمت تمام شما دوستان و تبریک جهت هفته راهنما و خیرمقدم خدمت آقای دکتر حسینی مدیرکل محترم اجتماعی خراسان رضوی و جناب آقای شیبانی معاونت محترم استاندار و فرمانده محترم انتظامی جناب سرهنگ بیات مختاری و همکاران محترم، که در امروز در این مجموعه حضور یافتند. حضور شما عزیزان بالباس‌های یک دست سفید، در این محفل زیبا ما را به شوق آورد و عذرخواهی از این‌که افتتاح این شعبه با افتتاح فولاد خراسان بود و با تأخیر به حضور شما رسیدیم. تقدیر و تشکر از همت شما و همت اساتید و نگهبان و دبیر جلسات و همت مدیرکل محترم اجتماعی و فرهنگی استان، که در کنار ایشان شاهد افتتاح چنین مرکزی با حضور گرم و مشارکت شما عزیزان هستیم.



بنده و این دستگاه سیاسی هم به‌عنوان همسفران شما عزیزان در کنار شما خواهیم بود و یقین بدانید، که پابه‌پای شما حرکت و همراهی خواهیم کرد. واقعاً سه ضلع مثلث عدالت، معرفت و عمل سالم را بسیار زیبا در کنگره 60 یافته‌اند، که خلاصه این‌ها اخلاق انسانی و رکن اساسی تربیت انسان‌ها می‌باشد. آرزو دارم که تمام مسافران به همت همسفرانی ،که در کنار شما هستند، بتوانید سفر عشق را به‌سلامت طی بنمایند و ما مسئولین هم در کنار شما خواهیم بود و تلاش می‌نماییم بالی باشیم برای مجموعه شما و با توکل به خداوند در کار شما حضور مؤثر داشته باشیم.
 



سخنان فرمانده محترم نیروی انتظامی شهرستان نیشابور جناب سرهنگ بیات مختاری

عرض سلام خدمت مسافران و همسفران کنگره 60؛ خدا را شاکرم، که این جمع در نیشابور گرد هم آمدند و از تمامی بزرگواران و مؤسس کنگره 60 تقدیر و تشکر می‌نمایم، که این مجموعه توانمند را بنیان نهادند ،که با حرکت روبه‌جلو این مجموعه نیازی به حرکت پلیس در جهت پیشگیری کمتر می‌باشد. امیدوارم که این لباس رنگ سفید که بر تن دوستان می‌باشد، گسترش پیدا نماید و محیطی سبز و امن برای شهروندان ایجاد نماید. اگر به‌درستی در مسیر درست حرکت نماییم، مسیر تعالی رفتار و اخلاق به نتیجه خواهد رسید. کمال تشکر از حضور شما وانشاالله توانمندتر و قوی‌تر در این مسیر حرکت نمایید.

سخنان مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی جناب آقای دکتر سید کمال‌الدین حسینی

" بسم‌الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب‌العالمین "

عرض سلام و ادب خدمت همه دوستان و رادمردان و بزرگانى، كه كار بسیار بزرگى را انجام دادند. عید مبعث پیامبر مهربانی‌ها را تبریك عرض می‌کنم و تشكر ویژه از لطف و تلاش دوستان در جمعیت احیاء انسانى كنگره ٦٠ درخواست و خواهش و تقاضاى ما را پیگیرى و اجابت كردند و اولین شعبه شهرستانى استان را راه‌اندازی كردند. و همچنین از معاونت استاندار و فرماندار و مقامات انتظامى و دیگر مسئولین شهرستان نیشابور تشكر كنم، كه در این جلسه ما تشریف آوردند؛ چراکه من این جلسات را جلسه خودمان می‌دانم و بسیار از این رویداد مهم خرسندم.
 

دو گروه هستند كه این حركت بزرگ را خوب متوجه می‌شوند؛ گروه اول، كسانى كه مصرف‌کننده مواد مخدر بودند و بیمارى اعتیاد داشتند. گروه دوم، كسانى كه در این رشته و دیگر رشته‌های مربوطه هستند و آن رشته را خوب فهمیده باشند . گاهى اوقات من به مسئولین هم می‌گویم، كه مصرف مواد مخدر كار بسیار سختى است و واقعاً به شما مسافران و همسفران تبریك می‌گویم.


در عرصه زندگى اجتماعى سه عرصه داریم: دولتى، خصوصى، عمومى

اشتباهى كه در خیلى جوامع دیده می‌شود این است، كه حکومت‌ها در این سه عرصه هر چه بیشتر كار كنند، بهتر است . اما جمله‌ای از مقام معظم رهبرى داریم، كه می‌فرمایند : " هر جا كار را به مردم سپردیم ، كار بهتر انجام شد " نگاه دولت یازدهم ( دولت تدبیر و امید ) هم همین‌گونه بوده است؛ بر این اعتقاد كه بایستى كار مردمى را به خود مردم بسپاریم و در این راستا در سطح استان، این اتفاقات میمون افتاده است، یكى از این موارد؛ گسترش تشكلات مردم‌نهاد و NGO هاى مردمى، مانند جمعیت احیاى انسانى كنگره ٦٠  می‌باشد، كه بسیار موفق عمل نموده و شاهد آمار خوبى هم در شهر مشهد از درمان شدگان هستیم و چه تعداد، كه در نوبت براى ورود به پروسه درمانى هستند. رویكرد استاندارى درباره اعتیاد ، افراد را به سه گروه تقسیم‌بندی كرده است: ١- گروه در معرض اعتیاد جوانان و نوجوانان. ٢- گروه معتادینى كه در چرخه زندگى اجتماعى هستند و یا شاغل‌اند و در فرایند زندگى اجتماعى قرار دارند. ٣- گروه کارتن‌خواب‌ها و افرادى كه از چرخه زندگى عادى هم خارج شدند.



ما در برنامه‌ها، سه رویكرد را طراحى كردیم كه خوب هم جواب داده است ؛
براى گروه اول؛ رویكرد پیشگیرانه داریم كه از دوستان كنگره ٦٠ كمك می‌گیریم و از همین‌جا اعلام آمادگى می‌کنیم براى همكارى با دانشگاه‌ها ، علوم پزشكى و دیگر لوایح دولتى نیشابور .
براى گروه دوم ؛ رویكرد حمایت گرایانه را پیش‌گرفته‌ایم .
اما گروه سوم ؛ بهترین روش ، رویكرد یاورانه است ،
ما در مشهد ان جى اوى دیگرى داریم، كه تعدادى از این گروه سوم ( کارتن‌خواب ) را بهبود داده و چرخه اشتغال را براى آن‌ها آورده و بسیار موفق بوده‌اند، كه ما در قسمت‌های دیگر اعم از نظامى و انتظامى هیچ كارى نتوانسته‌ایم انجام دهیم و مبالغ هنگفتى را هم هزینه كردیم، اما نهایتاً توانستیم فقط آن‌ها را نگهدارى كنیم و اولین كارى كه می‌خواهند، پس از رها شدن از محل نگهدارى كنند، مصرف مواد مخدر است .
این نشان از این دارد، كه روشى جواب داده كه با عشق و محبت توأم بوده است و كارى كه كنگره ٦٠ و جناب آقاى مهندس دژاكام انجام دادند، كار بسیار بزرگى است و كتاب خوبى هم انتشار نموده‌اند، به نام " عبور از منطقه ٦٠ درجه زیر صفر " .


من اعتقاددارم، این روش‌ها و روش كنگره ٦٠ كه سازمان‌یافته‌تر است، بسیار موفق عمل کرده‌اند، و نگاه این دولت هم این‌گونه است؛ بایستى به مردم احترام بگذاریم، حتى اگر معتاد و یا کارتن‌خواب باشند، و این روش است كه می‌تواند اثرگذار باشد .
ما بایستى هویت‌سازی كنیم؛با بگیروببند كار درست نمی‌شود و در فضاهایى كه به‌حق مردم احترام گذاشته‌شده است، فضاى سالم‌تری را شاهد هستیم .
بایستى قدر ان جى اوهای موفق را دانست و اتفاقات خوبى قطعاً شاهد بودیم، اگر درگذشته این‌چنین انسان‌ها و ان جى اوهای موفقى می‌داشتیم، حتى شاهد خشك شدن دریاچه ارومیه نمی‌بودیم؛ اما امروز خوشبختانه به وجود آمده است و بافرهنگ سازى و رویكرد تنوع سازى، كه از سیاست‌های این دولت یازدهم است و با رویكردهاى بازبینى در مسائل جرم و جنایت و سیاست جایگزینى مجازات حبس ، انعکاس‌های منفى آن را در سطح خانواده و اجتماع ، كاهش دهیم، و خواهش من ترویج اندیشه‌های مثبت براى زمینه‌سازی زندگى خوب در كشورمان است. چراکه ما همه به دنبال منافع ملى كشورمان هستیم اما روش‌ها متفاوت است .
اگر كارها بر اساس مطالعه و اطلاعات دقیق و صحیح باشد، قطعاً تصمیم‌گیری‌های خوبى اتخاذ خواهد گردید . انشاء الله
سپاسگزارم






سخنان دیده بان محترم نمایندگی‌های شهرستان‌های کنگره 60
جناب آقای احمد حکیمی

سپاسگزارم از عزیزانى كه از بیانات ایشان استفاده كردیم .
من در هر جلسه‌ای كه حضور دارم، واقعاً خداوند را شاكرم و همواره از جناب آقاى مهندس دژاكام و خانواده محترمشان تشكر و قدردانى می‌کنم، كه با كشف این متد درمان و در اختیار قرار دادن آن به انسان‌های دیگر، توانستند؛ احیاءهای بسیارى را به انجام برسانند .
امروز كه در اینجا نشسته‌ایم، مدیون زحمات آشكار و پنهان خیلى از عزیزان هستیم. آقاى سوقندى كه مسیر تهران-نیشابور را یكسره پیمودند، از اسیستانت محترم سرکار خانم اشكذرى، كه گروه خانواده را راه‌اندازی كردند و تشكر ویژه‌ای از آقاى سلامى كه با مدیریت و تدبیر ایشان، اجازه تشكیل لژیون در نیشابور را از آقاى مهندس دژاكام دریافت كردند و ایشان بسیار در شکل‌گیری و عملكرد این عزیزان،مدیریت كردند .
سپاسگزارم


سخنان مسئول نمایندگی‌های استان خراسان رضوی
جناب آقای بابك لطفى

سلام دوستان بابك هستم یك مسافر
این روز عزیز، افتتاحیه شعبه نیشابور را به تمام خانواده بزرگ كنگره ٦٠ و در رأس جناب آقاى مهندس دژاكام، تبریك می‌گویم و خیرمقدم به‌تمامی مسئولین و مهمانان گرامى عرض می‌نمایم .
دوستان عزیز زمانى، كه مسئولین شهر در این جایگاه حضور دارند؛ یعنى پشتیبان و حامى شما هستند و این براى ما و شما بسیار ارجمند است و دست همه این عزیزان را به گرمى می‌فشاریم .
گاه پیش می‌آید، كه در مسیر خدمت به مردم، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتى، نیاز به تشکل‌های مردم‌نهاد دارند كه به‌عنوان بازوى اجرائى عمل كنند و این بازوان اجرائى و سازمان‌های مردم‌نهاد ، نیاز به حمایت مسئولین دارند، و این مهم را من در استان خراسان و شهر مشهد، كه افتخار حضورداشته‌ایم در این چند سال دیده‌ایم و امیدوارم این موضوع در تمام كشور نهادینه شود، تا بتوانیم دست‌به‌دست هم دهیم و در رابطه باراهنمایی درمان اعتیاد، بیشتر از گذشته بتوانیم در خدمت ، مردم خوب كشورمان باشیم .
سپاسگزارم

















 

در ادامه، پیام سفر دوم توسط دیده بان محترم کنگره 60 جناب آقای مجید سلامی قرائت گردید.
 









در ادامه، پیام افتتاحیه نمایندگی عطار نیشابور توسط دیده بان محترم جناب آقای مجید سلامی به ایجنت محترم نمایندگی عطار آقای امیر هوشنگ سوقندی اهدا گردید.















 

ضمنا در پایان جلسه هدایایی از طرف کنگره 60 به مهمانان گرامی اهدا کردید.






















تصویربردار: مسافران حسام رضیعی و مجید سجادی
فیلمبردار: مسافران فرهاد فیروزی و امیر اصغری
نگارش: مسافران مهدی فنبری و محمود مقدس
نمایندگی فردوسی مشهد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .