English Version
English

پیوند محبت؛ گفت و گو با کمک راهنما آقای مرتضی نظام دوست

پیوند محبت؛ گفت و گو با کمک راهنما آقای مرتضی نظام دوست

با سلام حضور شما، ضمن اعلام سفر لطفاً خودتان را معرفی نمایید؟

سلام دوستان مرتضی هستم، یک مسافر؛ 14 سال تخریب؛ آخرین آنتی ایکس مصرفی کراک، شیشه، قرص و حشیش؛  مدت سفر اول 15 ماه؛ به روش دی اس تی؛ داروی درمان شربت اوتی؛ به راهنمایی آقای سعید بزنگانی؛ رشته ورزشی شنا و تنیس روی میز؛ مدت رهایی دو سال و دو ماه.

چه خدمت‌هایی را در کنگره60 تجربه کرده‌اید؟
از زمانی که وارد کنگره60 شدم سعی کردم در خدمت‌های کنگره سهیم باشم و اولین خدمت را در قسمت اوتی شعبه الهیه گرفتم و بعد از آشنایی با مسائل اوتی ،خدمت اوتی در لژیون را تحویل گرفتم و بعد در سفر دوم خدمت نگهبانی و دبیری را در کنگره60 تجربه کردم.

از حس و حالتان قبل از ورود به کنگره60 و تخریب‌هایی که داشته‌اید قدری برای ما بگویید؟
شاید به دلیل تخریب‌های زیادی که داشتم، هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که من هم بتوانم در کنگره60 به درمان برسم و به این نقطه برسم. بعضی مسائل برایم سخت بود،مصرف کراک و شیشه و قرص باعث شده بود، در ناامیدی بسیار شدیدی گیر کنم، همچنین تجربه‌های تلخ گذشته که با شکست مواجه شده بود باعث شد که حس ناامیدی خیلی در من رشد نماید و فکر می‌کردم نتوانم به درمان برسم ولی وقتی در کنگره60 درست سفر کردم متوجه شدم که من می‌توانم بدون مواد زندگی کنم و در من نقطه امید شکوفا شد.

چگونه با کنگره60 آشنا شدید؟
به دلیل این‌که وضعیت خیلی حادی داشتم از طریق یکی از آشنایان که در کنگره سفر می‌کرد ،وارد کنگره شدم. مرتبه اول ثبت‌نام کردم ولی راه را ادامه ندادم و دوباره بعد از چند ماه به کنگره آمدم  و خدا را شکر ماندگار شدم.

چه چیزی باعث شد که کمک راهنما شوید؟
یکی از دلایل این‌که کمک راهنما شدم این بود که متوجه شدم جایگاه خوبی است زیرا من درگذشته خسارت‌های زیادی را تحمیل کرده بودم و با آموزش‌های کنگره متوجه شدم از طریق این جایگاه می‌توانم خیلی از خسارت‌ها را جبران نمایم و اعمال زشت گذشته را از طریق این جایگاه جبران نمایم و بتوانم دوستانم را از تاریکی به سمت روشنایی هدایت کنم.

رابطه شما با رهجویانتان زمانی که لژیون را تحویل گرفتید با توجه به این‌که رهجویانتان در حال سفر بودند ،چگونه بود؟
تجربه جدید و جالبی بود زیرا رهجویان از قبل آموزش‌هایی را فراگرفته بودند و من احساس می‌کردم، که شاید کار برایم سخت بشود ولی پیوند محبت در کنگره وجود دارد و همین عشق و پیوند محبت به من در اداره کردن لژیون کمک کرد.

از تجربه خود از آزمون کمک راهنمایی بگویید و چه توصیه‌ای برای دوستان در این آزمون دارید؟
آزمون کمک راهنمایی تجربه جالبی است و سرانجام هر کاری آن است که با چه حسی در پی آن کار بروید. با این حس که با قبولی ثابت کنم که من در آزمون قبول‌شده‌ام، در این آزمون شرکت نکردم و برای دل خودم در این آزمون شرکت کردم. البته آموزش‌ها و مطالب کنگره را هم مرور کرده بودم ولی با حس خودنمایی به این آزمون نرفتم. آزمون جالبی بود و برای این آزمون وقت گذاشتم و خدا را شکر قبول شدم. توصیه‌ای که برای دوستان دارم این است که آموزش‌های درون کنگره و لژیون خیلی در قبولی آزمون تأثیر دارد.

از برنامه خودتان در اداره لژیون بگویید و این‌که چگونه لژیون را اداره می‌کنید؟
سعی می‌نمایم برنامه‌های آموزشی را تقسیم‌بندی کنم و در هفته یک جلسه روی سی‌دی‌های آموزشی و یک جلسه را برای آموزش وادی‌ها وقت می‌گذاریم و در بین این‌ها با نظرات بچه‌ها درباره یک مطلب آموزشی  تبادل‌نظر می‌نماییم.

ورزش چه تأثیری در درمان رهجو دارد؟
در کنگره60 می‌گویند که ورزش مکمل درمان است به این شرط که ورزش اصولی انجام شود. حتی ورزش بی‌قاعده ممکن است فرد را از درمان بازبدارد و ورزشی که در سفر انجام می‌گیرد باید طبق اصول و برنامه‌ریزی انجام شود. به نظر من ورزش برای یک سفر اولی می‌تواند این‌گونه باشد که جمعه‌ها در پارک حضور یابند و همین‌که آن جمع را ببیند و شورونشاط را ببیند خیلی در درمان آن فرد مؤثر است.

از مشکلات سفر دوم برایمان بگویید و چه توصیه‌ای برای حس ناامیدی برهه‌ای برای رهجویان سفر دوم دارید؟
سفر دوم هم مانند سفر اول پله‌هایی دارد که رهجو باید بر روی آن پله‌ها حرکت نماید. شاید این پله‌ها گذرا باشد و به‌طور مداوم شخص را درگیر نمی‌نماید و یک سری مشکلات گذرا هستند که در هر جایگاهی ممکن است فرد را درگیر نماید، این مشکلات گذرا هستند و ماندگار نیستند و مهم این می‌باشد؛ که از این مشکلات عبور کنید و باعث اشتباه فرد در سفر نشود و اگر دانایی و سطح آموزش‌ها کم باشد احتمال لغزش و سرخوردن در این مشکلات وجود دارد.

لطفا نظر خود را در مورد هفته راهنما بیان نمایید؟
من هم این هفته را به راهنمایان و کمک راهنمایان کنگره 60 تبریک میگویم. هفته راهنما هفته‌ای است، که تمام مسافران سفر اول و دوم باید بر این باور برسند، که شخصی برایشان در طول این مسیر زحمات زیادی کشیده است و با تشکر و عرض خدا قوت از راهنمای خود تشکر نمایند و طبق رسم کنگره در هفته راهنما با دادن پاکت از راهنمایان مان تشکر و قدردانی می‌نماییم. البته این پاکت برای راهنما جنبه مادی نخواهد داشت و با نوشتن یک جمله می‌توانیم این پیوند محبت را بین هم محکم‌تر نماییم.

برای کسانی که در آزمون شرکت می‌نمایند ،در هنگام شروع آزمون و پاسخ‌دهی به سؤالات  چه توصیه‌ای به ایشان دارید؟
کسانی که در آزمون شرکت می‌کنند باید خود واقعی‌شان باشند و برای گرفتن این جایگاه به دنبال راه‌های انحرافی نباشند و در ابتدا سؤالاتی را راحت‌تر متوجه می‌شوند و قادر به پاسخگویی آن‌ها هستند را با خاطرجمعی جواب بدهند و سپس به دنبال پاسخ به سؤالات باقی‌مانده باشند. آقای مهندس دژاکام در هفته‌های گذشته فرمودند که تعداد سؤالات زیادتر شده است و زمان پاسخگویی هم سه ساعت شده است و کتاب ادموند و هلیا و مقداری از سی‌دی‌های آموزشی هم به منابع آزمون اضافه‌شده است. یک ساعت و نیم برای سؤالات جهان‌بینی زمان معین‌شده و همین مقدار زمان هم برای سؤالات فنی زمان تعیین‌شده است.

به‌عنوان کلام آخر، اگر نکته‌ای را در ذهن دارید بفرمایید؟
از گروه سایت نمایندگی فردوسی که بی‌وقفه تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم. همین‌جا، جا دارد از آقای میهن‌دوست که لژیون ایشان به من واگذار شد، کمال تشکر را دارم. کمک راهنمای بسیار خوب و محترمی هستند و رهجوهای خیلی خوبی را تحویل کنگره دادند و امیدوارم هر جا که هستند موفق و پایدار باشند. کنگره60 واقعاً جای خوبی است و اگر از زندگی شخصی خودم بگویم، درگذشته زندگی مناسبی نداشتم و خدا را شکر که بعد از ورود به کنگره شرایط تغییر کرد و به سمت زندگی درست و مناسب قدم برداشتم. کنگره باعث شد که شرایط کاری من مناسب بشود و بتوانم ازدواج کنم و خیلی از مسائل زندگی من مساعد شد و همه این‌ها را مدیون کنگره 60 هستم.

با تشکر از این‌ که در این گفت‌و گو شرکت نمودید.

 

 

نگارش: مسافر مهدی قنبری
تهیه گزارش: مسافر مهدی ابراهیمی
نمایندگی فردوسی مشهد

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .