English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره60 نمایندگی وحید

کارگاه آموزشی کنگره60 نمایندگی وحید

روز سه‌شنبه مورخ 96/02/05 اولین جلسه از دور هفدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 نمایندگی وحید با استادی مسافر آقای محسن زندی و نگهبانی مسافر امیررضا رفیعی و دبیری مسافر محمدحسین باوندی با دستور جلسه آداب معاشرت و بی ادبی، تعادل و بی تعادلی رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد: 

خدارا شاکرم که این جایگاه را تجربه کردم تا بتوانم خدمت کنم و عید مبعث را خدمت عزیزان تبریک می گویم.

ما در کنگره یاد گرفتیم که برای رسیدن به خواسته باید بستر آن را فراهم کنیم حال من اگر بخواهم فرد باادب و متعادلی باشم چه بستری را باید فراهم کنم؟ طبق صحبت های جناب مهندس مثلث درمان که شامل جسم، روان و جهان بینی است را می توانیم در همه زمینه ها به کار بگیریم. باادبی و بی ادبی یک خلق و خو است که در کنگره به عنوان روان تعریف شده است و برای اینکه یک انسان بی ادب به سمت تغییر رفتار خود گام بردارد و انسان با ادبی شود به دو پارامتر احتیاج دارد که یکی جهان بینی و دیگری جسم است. در جهان بینی ما مثلث جهالت را داریم که شامل منیت، ناامیدی و ترس است و تمام این اضلاع در بی ادبی تأثیرگذار است مثلاً شخصی که منیت دارد چگونه می تواند با ادب باشد؟ من خودم در تمام این زمینه ها مشکل داشتم مثلاً وقتی وارد اداره ای می شدم  به خاطر منیت و اینکه خودم را از آن شخص بالاتر می دیدم برای من اهمیتی نداشت که به آن شخص احترام بگذارم . یک انسانی که منیت دارد به هیچ عنوان نمی تواند تواضع و فروتنی داشته باشد.

ما در جهان بینی داریم که شخصی که دچار ناامیدی است تبادل اطلاعات و در نهایت انرژی ندارد. من زمانی که دچار ناامیدی بودم اصلاً برایم مهم نبود که به دیگران احترام بگذارم و ادب را رعایت کنم چون انرژی و حس آن را نداشتم ولی در اواخر سفر اول انسانی شده بودم که دوست داشتم به همه محبت کنم و همه را در آغوش بگیرم چون سطح انرژی بالایی داشتم که به واسطه بستر مناسب کنگره و اطلاعاتی که در طول سفر دریافت کردم این سطح انرژی را به دست آورده بودم و مطمئنم که این اتفاق برای تمام کسانی که درست سفر کنند می افتد.

شخصی که از نظر فیزیولوژی مشکل دارد مثلاً خواب درستی ندارد یا دندانش درد می کند و یا با مصرف مواد مخدر در جسم خود تخریب ایجاد کرده است نمی تواند ادب را رعایت کند چون تمام انرژی و تمرکزش روی آن موضوع است و اگر بخواهد هم نمی تواند به موضوع دیگری فکر کند. فردی که در کنگره سفر اول خود را با موفقیت به پایان می رساند تا حدودی این مثلث درمان را به تعادل رسانده است و این شخص سند بدون نقص است برای درمان اعتیاد و رسیدن به تعادل که باید زبانزد خاص و عام باشد.

من مسافر با رعایت ادب نشان می دهم به تعادل رسیدم و این تعادل می تواند پیامی باشد برای یک انسانی که در تاریکی ها است و این خودش یک نوع خدمت است.

تنظیم: مسافر علیرضا 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .