English Version
English

صبر و شکیبایی، اولین سال رهایی مسافر مجید غفوریان

صبر و شکیبایی، اولین سال رهایی مسافر مجید غفوریان

جلسه هفتم از دور سیزدهم کارگاه آموزشی عمومی مسافران و همسفران کنگرۀ 60 نمایندگی فردوسی مشهد نگهبان: آقای محمود جهان، استاد: آقای حسین سادات، دبیر: آقای مهدی اکبری روز پنج‌شنبه مورخ ۱۳۹۶/۱/۳۱ در ساعت 17:00 با دستور جلسه آداب معاشرت و بی‌ادبی، تعادل و بی‌تعادلی برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم مسافر
دستور جلسه امروز آداب معاشرت، ادب و بی‌ادبی، تعادل و بی‌تعادلی است و در ادامه تولد آقاى مجید غفوریان را خواهیم داشت.
در فرهنگ لغات كه به دنبال معنى " ادب " می‌گشتم، دیدم نوشته است؛ اخلاق و رفتار پسندیده كه مطابق با هنجارهاى یك جامعه می‌باشد.
در رابطه با " ادب " بزرگان بسیار صحبت کرده‌اند؛
حضرت امیرالمؤمنین على (ع) فرمودند: بهترین زینت انسان، ادب است، همچنین از سعدى آمده است؛ ادب مرد، به ز دولت اوست.
ادب را می‌توان به دو بخش تقسیم كرد؛ ١- فردى (آنچه مربوط به شخص می‌شود) ٢- اجتماعى (آنچه مربوط به تعاملش با اجتماع می‌شود)
رعایت بهداشت، مرتب بودن و مسواك زدن، آشغال نریختن، این‌ها مربوط به ادب فردى می‌شود.
آنچه مربوط به اجتماع می‌شود در آداب معاشرت، مثلاً سلام كردن و یا این‌که می‌گفتند جلوی بزرگ‌تر پاى خود را دراز نكن و به احترام بزرگ‌ترها بلند شو، اول تو سلام كن و یا زمانى كه به كنگره ٦٠  آمدیم و یك سرى از آموزش‌های گفتارى و عملى را گرفتیم كه؛ موقع سخن گفتن اجازه بگیر، این‌ها همه جزو آداب اجتماعى می‌شود.

 

ادب اجتماعى و یا فردى، هر دو اكتسابى است. یعنى به‌وسیله آموزش گرفتن، فرد به‌مرورزمان آداب اجتماعى و معاشرت با مردم و آداب زندگى شخصى خود را می‌آموزد.
در كنگره ٦٠ نیز، به‌مرورزمان، به ما آموختند كه چگونه بایستى باراهنما و یا یك سفر دومى سخن بگوییم و به جایگاه‌ها احترام گذاریم.
مطلب مهم این است كه گاهى ما می‌دانیم، كه چه چیزى جزو آداب است، اما نمی‌توانیم آن را انجام دهیم و چه رفتارى بایستى در موقعیت‌های مختلف داشته باشیم.
كسى كه به تعادل رسیده باشد، می‌تواند آداب شخصى و اجتماعى را رعایت كند، در كنگره بیان می‌شود؛ " درمان " فوق ترك و " تعادل " فوق درمان است؛ اما كسى كه در سفر دوم بود و هنوز به تعادل هم نرسیده باشد، آیا نمی‌تواند رفتار درستى داشته باشد؟! البته كه می‌تواند و اگر كسى سیستم خمر او درست‌کار كند بازهم می‌تواند رفتار پسندیده داشته باشد.
در سفر اول هم اگر مسافرى درست سفر كند و سیستم ایكس او در حال فعال شدن باشد، او هم می‌تواند، منتهى كسى كه درست سفر نمی‌کند، طبیعى است كه رفتار خوبى هم از او سر نزند.

می‌گویند كه با هر دستى بدهى با همان دست می‌گیری؛ زمانى كه در حُسن برخورد و معاشرت با دیگران بتوانیم آن حس و انرژى خوب را به او منتقل نماییم، مانند عشق، محبت، كمك به هم نوع و...
هستى این را بدون جواب نخواهد گذاشت و بازتابش را خواهیم دید و سطح انرژى ما بالاتر می‌رود، چراکه به گفته آقاى مهندس امین: كسانى كه سطح انرژى برابرى دارند در یك ردیف قرار می‌گیرند و باهم ارتباط برقرار می‌کنند.

ضمنا در ادامه جلسه مراسم تولد اولین سال رهایی مسافر مجید غفوریان رهجوی کمک راهنمای محترم آقای حسین سادات برگزار گردید.

اعلام سفر:

سلام دوستان مجید هستم یك مسافر؛
سفر اولم 14 ماه و 14 روز طول كشید، آخرین آنتی ایكس مصرفی مواد مخدر محرک، روش درمان "دی اس تی" ، داروی درمان "او تی" ، به راهنمایی استاد عزیزم آقای حسین سادات، رهایی از بند مواد 1 سال و 13روز

 

 

آرزوی مسافر مجید:

آرزو می‌کنم، که آرزوی تک‌تک شما به خاطره بپیوندد.

سخنان کمک راهنما:

مجید یکی از رهجویانی بود که در مسیر درمان صبر کرد و نتیجه‌اش را به عینه هم در جسم و روانش دید و هم در کار و خانواده‌اش. صبر یکی از اصول وادی پنجم است، که به‌صراحت به این موضوع اشاره دارد؛ که باید در مسیر درمان و رهایی صبر و شکیبایی داشته باشیم.
مجید عزیز در تمام مراحل سفر یکی از خدمت‌گزاران بود؛ چه در مشارکت‌ها و چه در دیگر خدمت‌ها. همین مشارکت‌ها و اعلام سفرها و خدمت‌ها بود، که تغییرات را در ایشان نهادینه کرد و نمود آن در زندگی‌شان کاملاً مشهود شد.

سخنان مسافر مجید:

سلام دوستان مجید هستم مسافر.
در این‌یکی دو هفته گذشته چون تازه‌وارد، زیاد وارد نمایندگی شده است با خود گفتم، شاید این تولد من برای تک‌تک این تازه‌واردها پیامی داشته باشد. شاید ذره‌ای از حقی که کنگره به گردن من دارد را بتوانم جبران کنم. امروز هم از خدا می‌خواهم، که تازه‌واردهایی که در جلسه حضور دارند، سال آینده این جایگاه را تجربه کنند. برای تازه‌واردهای عزیز می‌گویم، که من با انواع تخریب‌های مخدر و محرک وارد کنگره شدم، حرکت در مسیر درمان سخت است و صبر احتیاج دارد؛ ولی رسیدن به رهایی و تعادل فراتر از همه‌ی آن‌ها هست. در خاتمه و در حضور شما عزیزان به همسفرانم و به خانواده‌ام و به جامعه قول می‌دهم، که خسارت‌هایی که ایجاد کرده‌ام را جبران کنم.

سخنان سرکار خانم اکرم، کمک راهنمای همسفرمریم:

من هم به‌نوبه‌ی خودم، این روز قشنگ را به آقا مجید و آقای سادات، کمک راهنمای ایشان تبریک عرض می‌کنم. به همسفر مجید آقا، خانم مریم نیز تبریک می‌گویم و آرزو دارم، که در مسیر کنگره هر روز شاهد جایگاه‌های خدمتی بالاتر و موفقیت‌های بیشتر در زندگی‌شان باشند.

سخنان همسفر مریم:

خدا را شکر می‌کنم، که امروز در این جایگاه قرارگرفته‌ام. مجید در زمان مصرف نیز اخلاق خوبی داشت. از زمانی که در مسیر ارزش‌های کنگره قرار گرفتیم، زندگی‌مان ازاین‌رو به آن رو شد و هرروز شاهد معجزه‌ای در زندگی خانوادگی‌مان هستیم. از کمک راهنمای محترمشان تشکر می‌کنم، از مهندس دژاکام تشکر می‌کنم، از کمک راهنمای خودم تشکر می‌کنم. از آقای اختری و دیگر خدمت‌گزاران کنگره 60 تشکر می‌کنم.

سخنان همسفر علیرضا:

من امروز خیلی خوشحال هستم و از همین‌جا از مهندس دژاکام عزیز تشکر می‌کنم. تولد پدرم را تبریک می‌گویم و از آقای سادات و همچنین کمک راهنمای مادرم کمال تشکر رادارم.

سخنان همسفر اسماء:

میدونی موقع تولد وقتی خدا داشت بدرقمون می‌کرد چی گفت؟
گفت داری به دنیایی میری که غرورت را می‌شکنند و به احساس پاکت سیلی می‌زنند، نکنه ناراحت بشی، من تو کوله پشتیت عشق گذاشتم، تا ببخشی؛ خنده گذاشتم ، تا بخندی؛ اشک گذاشتم ، تا گریه کنی و مرگ گذاشتم، تا بدونی دنیا ارزش بدی کردن نداره؛ پس خوب باش و خوبی کن.
تولد پدرم را تبریک می‌گویم و از آقای سادات و کمک راهنمای محترم مادرم خیلی تشکر می‌کنم که باعث شدند امروز این جایگاه را تجربه کنیم.

 

در ادامه ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نگارش: مسافران محمود مقدس و فرهاد فیروزی   
تصویر بردار : مسافر مهدی سخاوتی
نمایندگی فردوسی مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .