English Version
English

کارگاه های آموزشی کنگره 60؛ همسفران نمایندگی پرستار

کارگاه های آموزشی کنگره 60؛ همسفران نمایندگی پرستار

روز دوشنبه بیست و سوم اسفندماه دوازدهمین جلسه از دور نوزدهم سری کارگاه‌های آموزشی همسفران کنگره 60 با دستور جلسه " اهمیت خواب شب و بیدارشدن در صبح زود " به استادی همسفر فرشته نگهبانی همسفر طیبه و دبیری همسفرحمیده  رأس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

خواب یعنی کاهش سطح هوشیاری و تقریبی ازکارافتادن عضلات ارادی بدن یعنی یک نوع بیهوشی وقتی به خواب می‌رویم از دنیای اطرافمان بی‌خبر هستیم و چیزی از دنیای اطرافمان متوجه نمی‌شویم و به روایتی از آقای مهندس که می‌فرمایند خواب یعنی جدا شدن نفس از بدن و وقتی نفس ما از بدن جدا می‌شود ما به یک مرگ موقت می‌رویم، ما دو نوع مرگ داریم ا.مرگ ابدی ۲. مرگ موقت

مرگ موقت: همین خواب است و این‌یک درسی است برای ما که ما به‌روز معاد (همان روز قیامت) ایمان‌داریم همان‌طور به قدرت خداوند و باید بدانیم که انسان فناناپذیر است یعنی بقا وجود دارد وقتی ما می‌خوابیم خیلی اتفاقات اطراف ما می‌افتد ولی باز وقتی نفس ما به بدن برمی‌گردد و دوباره بیدار می‌شویم و دنیای اطرافمان را حس می‌کنیم و می‌بینیم ولی مرگ ابدی این‌طور نیست.

فرشته‌ها می‌آیند و نفس ما را تحویل می‌گیرند که ما حتی در قرآن کریم هم داریم که میگویند خواب برادر مرگ است.همان‌طور که بدن انسان و موجودات هستی به غذا و آب احتیاج دارند همان‌طور هم به خواب نیاز دارند.یک خواب خوب جسم، روان و جهان‌بینی ما را که مکمل هم هستند ترمیم می‌کند، وقتی‌که می‌خواهیم یک برنامه‌ریزی خوب برای خواب داشته باشیم باید یک ساعت مشخص برای خوابیدن تعیین کنیم. اگر کم‌خوابی یا بی‌خوابی داشته باشیم یا اینکه جای خوب برای خوابیدن نداشته باشیم همه این‌ها باعث می‌شوند که روز آینده حس بد کلافگی و کمبود انرژی داشته باشیم.

ولی اگر هر شب روی یک برنامه‌ریزی دقیق بخوابیم مغز مواد بیوشیمی مثل آدرنالین سروتونین را سر همان ساعت ترشح می‌کند و سر همان ساعت خوابم می‌گیرد و نیروی کیهانی و انرژی کائنات که در ساعت ۱۰ شب تا ۲ بامداد بین تمام موجودات تقسیم می‌شود را دریافت می‌کنیم و جسممان هم به آرامش می‌رسد ولی وقتی به آرامش نرسم و بی‌خوابی بکشیم نیروهای منفی را جذب می‌کنیم و از صراط مستقیم دور می‌شویم. پارامتر بعدی تغذیه مناسب است اجتناب از خوردن قهوه، چای و غذای های چرب زیرا مثلاً قهوه باعث بی‌خوابی می‌شود و ساعت خواب را به هم میزند. پارامتر بعدی آرامش ذهن است اینکه هم خودمان هم مسافرامان آرامش ذهنی و خواب راحت داشته باشیم پس باید دوربین هایمان را از روی آن‌ها برداریم تجسس، قضاوت و تهمت نزنیم و از ضد ارزش‌ها دوری‌کنیم. کاری که آقای مهندس کردند تیپر کردن شربت OT بود برای برنامه‌ریزی درست و دقیق مسافران و وقتی خواب شب مسافران درست شود آن موقع است که گل رهایی را از مهندس دریافت می‌کنند.

در پایان جلسه مراسم معرفی اسیستنت جدید شعبه پرستار، خانم آذر و تقدیر و تشکر از خانم مژگان ،انجام گرفت.

تایپ: همسفر صبا

تنظیم: همسفر لیلا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .