English Version
English

اردوی درختکاری کنگره60 ; نمایندگی چالوس

اردوی درختکاری کنگره60 ; نمایندگی چالوس

روز پنجشنبه مورخ  1395/12/19 طی هماهنگی قبلی با مسئولین منابع طبیعی شهرستان چالوس و مرزن‌آباد، مراسم درختکاری با حضور مسافران کنگره 60 و همچنین آقای خزایی، مدیر محترم منابع طبیعی و آقای ردایی، شهردار محترم مرزن‌آباد و سایر سازمان­های مردم‌نهاد در صبحی دل‌انگیز و در فضایی صمیمی و پرنشاط برگزار گردید.

مناطقی که به این مراسم اختصاص داده‌شده بود، از جهت پوشش گیاهی جزء مناطق کم‌نظیر منطقه به شمار می­رود. منطقه ­ایی به نام پارک جنگلی سعدآباد (بین مرزن‌آباد و چالوس) که به دلیل وجود درختان کهن‌سال، تناور و قد برافراشته سپیدار و سرو زرین معروف است. دقیقاً در کنار این پارک دوشاخه رودی که یکی از ارتفاعات کجور و دیگری از کوه­های کندوان و طویر و... جاری‌شده‌اند در این ناحیه به‌هم‌پیوسته و تشکیل رود واحدی را می­دهند که این رود با طی مسیر 20 کیلومتری به دریای خزر می­رسد. به همین خاطر نام این محل معروف به "دوآب" است.

مراسم درختکاری در ساعت 11 صبح با چند عکس یادگاری در فضایی دلپذیر پایان یافت. اما مسافران کنگره 60 در محل باقی ماندند و مراسم دیگری را آغاز نمودند. آن‌ها با همکاری یکدیگر شروع به جمع‌آوری زباله نمودند تا رخ سبز زمین و دامن سرو زرین از این لکه­ های ننگین پاک شود. این چیزی است که در کنگره آموختیم:

"پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است."

و چه زیبا و دل‌نشین بود وقتی بچه­ های کنگره از میان درختان تناور به رود دو آب  نگاه می­کردند؛ انگاری وادی­های کنگره را آشکارا بااحساسی عمیق و طرب‌انگیز تجربه می­کردیم:

 

منبع : نمایندگی کنگره60 شعبه چالوس
نویسنده : مسافر حسین
عکاس : مسافر حامد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .