English Version
English

اوج بی خوابی

اوج بی خوابی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در درمان ما مؤثر و نقش حیاتی دارد به تعادل رسیدن جسم و روان است، که خواب شب در آن نقش اساسی ایفا می‌کند؛ مانند دانستن قوانین یک بازی باید دانست که این مسئله مهم، یعنی خواب بایستی در زمان مشخصی شروع و به پایان برسد، برای تنظیم خواب بایستی ذهنی آرام و صلح‌آمیز داشته باشیم و از انجام کارهای ضد ارزشی دوری‌کنیم.

 کارهای ضد ارزشی موجب بی‌قراری ما می‌شود و ذهن در خواب ادامه آن مسائل را سپری می‌کند درنتیجه خوابی راحت نخواهیم داشت. برای دوری از به‌هم‌ریختگی لازم و ضروری است از خشم، کینه، نفرت، عصبانیت و حس‌های آلوده و منفی دوری‌کنیم تا به خواب مناسب برسیم.

در زمان مصرف به‌خصوص مصرف شیشه، زمانی به اوج بی‌خوابی خود رسیدم و 5 شبانه‌روز بیدار بودم تا بی‌هوش می‌شدم. یک انسان واقعی محسوب نمی‌شدم و مرتب با بدبینی، کینه، نفرت و عصبانیت در کش مکش رفتاری با دیگران بودم و آرامش را از خود و اطرافیانم سلب کرده بودم. در حال حاضر با سپری کردن مدت‌زمان حدود 7 ماه از سفرم به آرامش نسبی و تقریبا تنظیم خواب رسیده‌ام.

 با عنایت خداوند و کمک کنگره و سفر از نقطه‌ای مشخص به مقصدی معلوم، در حال تمرین و تلاش هستم برای رسیدن به درمان و رهایی و صلح و آرامش تا لایه‌های درونی شخصیت و صور پنهان خویش را بشکافم و مانند یک انسان سالم زندگی کنم؛ در آخر باید بگویم کشیدن سیگار قبل از خواب موجب اختلال در کیفیت خواب می‌شود و درمان سیگار به بهبود خواب در شب کمک زیادی می‌کند با آرزوی رسیدن همه مسافران به تعادل و آرامش و درنهایت به رهایی و درمان.

نویسنده: مسافر امیر رهجوی آقای ایمان افروز
تهیه و تنظیم: مسافر روح الله

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .