English Version
English

اهمیت خواب شب و بیدار شدن در صبح زود

اهمیت خواب شب و بیدار شدن در صبح زود

یکی از دستور جلساتی که از اهمیت بسیاری برای مسافران و هم‌سفران برخوردار است، اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود است. خداوند نعمت خواب شب را به انسان‌ها عطاء نموده که بدن فیزیکی و صور پنهان انسان به آن شدیداً وابسته است.
انسان برای شارژ دوباره روح و جسم خود به خواب خوب و کامل در شب احتیاج دارد، کالبد انسان در ساعات شب به جمع‌آوری انرژی‌های کیهانی مشغول است تا بتواند از این انرژی در فعالیت روزانه، استفاده کند.

 
برای یک خواب خوب باید سیستم بیوشیمی بدن ما به‌درستی کار کند و تولیدات آن به‌صورت طبیعی انجام شود. مصرف‌کنندگان مواد مخدر در اثر مصرف مواد، سیستم خود را از تعادل خارج کرده‌اند و همین موضوع باعث شده که آن‌ها خواب نامنظم و آشفته داشته باشند.
اگر خواب انسان نظم درستی نداشته باشد روی کل بدن از جمله پوست و سیستم اعصاب اثر می‌گذارد، مسافرانی که در کنگره سفر درمانی خود را آغاز می‌کنند سیستم بدنی خود را بازسازی می‌کنند و در اثر این بازسازی، موادی که برای خواب راحت و سالم آن‌ها لازم است نیز به حالت طبیعی خود برمی‌گردد و نظم معمول آن شکل می‌گیرد. اگر شخص مسافر موضوع خواب را به نظم طبیعی برنگرداند در سفر خود دچار مشکل می‌گردد.

گاهی کسانی که خواب خوبی ندارند از قرص‌های مخصوص این کار استفاده می‌کنند. مصرف قرص‌های خواب در شروع، اثرات خوبی برای شخصی که مشکل خواب دارد به وجود می‌آورد، اما در ادامه، مصرف این داروها نیز دیگر اثری ندارد و مصرف داروهای خواب‌آور نیز سیستم تولید مواد طبیعی را از حالت تعادل خارج می‌کند.
اگر انسان از استرس، نگرانی و هرگونه موردی که باعث از بین رفتن آرامش او می‌شود دوری کند خواب خوبی خواهد داشت.
ما ساعتی داریم به نام ساعت بیولوژیک بدن که در انسان‌های سالم به‌طور طبیعی کار خود را انجام می‌دهد و بسیار دقیق، پیچیده و هوشمند است. در بدن انسان هورمون‌های زیادی ترشح می‌شود که یکی از آن‌ها برای خواب ‌و بیداری است که بر روی مغز و سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد و خواب ‌و بیداری ما را تنظیم می‌کند. وقتی سنوتروئین در خون بالا می‌رود و هورمون هیدروکورتیزن ترشح می‌شود، ما ناخودآگاه احساس سرخوشی می‌کنیم و بیدار می‌شویم و اگر هم بخواهیم بخوابیم، نمی‌توانیم. مصرف مواد مخدر بر روی ترشح این مواد تأثیر می‌گذارد و خواب شب ما را به هم می‌ریزد.

با شربت OT، سیستم شبه افیونی و ضد درد بدن و سیستم بیوشیمی بدن به‌تدریج بازسازی می‌شود ولی در کنار آن ما باید یکسری کارها را انجام دهیم و یکسری کارها را انجام ندهیم تا سیستم‌های بدن به آن تعادل موردنظر برسند. مثلاً اگر خوابمان تنظیم نیست در طول شب نسکافه و قهوه نخوریم و قبل از خواب سیگار نکشیم. حال اگر شب نمی‌توانیم زود بخوابیم بیاییم صبح زود بیدار شویم که بعد از چند روز بدن عادت کرده و شب‌های بعد زود خواهیم خوابید. خواب شب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که از نان شب هم واجب‌تر است.

فعل‌وانفعالاتی در طول خواب شب در بدن ما اتفاق می‌افتد و هورمون‌هایی ترشح می‌شود و سمومی از بدن دفع می‌شود، توسط کبد، کلیه، ریه و ... که برای سلامتی ما بسیار مهم است و این اتفاقات وقتی رخ می‌دهد که ما بخوابیم و به آن خواب عمیق فرو برویم. 

می‌دانیم که ما از سوی دو قطب مهم نیروهای هستی، یعنی مثبت و منفی، یا الهی و شیطانی، تحت نیروی القا هستیم. به عبارتی از این دو نیرو مرتباً به ما القا می‌شود. جالب است بدانیم که اوج القای نیروی منفی در همین ساعاتی است که ما باید خواب باشیم. از قبل از نیمه‌شب تا طلوع آفتاب؛ در این ساعات اگر بیدار باشیم، به‌شدت تحت القای افکار منفی خواهیم بود. کسانی که شب‌ها بیدار هستند و نزدیک صبح می‌خوابند، بیشترین تأثیرپذیری را از نیروی منفی و افکار منفی خواهند داشت؛ اما کسانی که در این ساعات خواب هستند، تحت تأثیر این القائات قرار نمی‌گیرند.

در ساعات اولیه صبح، این حالت، عکس می‌شود، یعنی کسانی که در صبح زود خواب هستند، بیشترین تأثیر را از افکار منفی القا شده، خواهند داشت. اگر دقت کرده باشیم، اکثر خواب‌های بد را نزدیک صبح می‌بینیم. کسانی که صبح زود بیدار می‌شوند، از این بخش القاء منفی و افکار منفی نیز جان سالم بدر می‌برند.

بنابراین، کسانی که قبل از نیمه‌شب به خواب کامل می‌روند و صبح زود بیدار می‌شوند، کمترین تأثیر را از القائات نیروی منفی و افکار منفی خواهند داشت و کسانی که شب‌ها بیدارند و صبح زود خواب، بیشترین تأثیرپذیری را از افکار منفی القاشده خواهند داشت.نتیجه اثرپذیری از این القائات این است که ما در طول شبانه‌روز درگیر افکار منفی هستیم. افکاری که گویی به ذهن ما ناخواسته تزریق‌شده‌اند و هر چه تلاش می‌کنیم نمی‌توانیم از دست آن‌ها خلاص شویم.

اما نوع دیگری از خواب هم وجود دارد: من قبل از اینکه به کنگره بیایم سال‌ها در خواب بودم، خوابی که در نادانی و ناآگاهی بود، خواب غفلت. چون به دلیل ناآگاهی و نادانی و نداشتن راه‌کاری برای رفع مشکلات، خود را به خواب‌زده بودم تا از کنار مسائل زندگی بتوانم راحت بگذرم.

خوابی که تا قبل از آمدن به کنگره از آن بیدار نشدم و سال‌های زیادی را به خاطر این خواب‌ها، از دست دادم. بعد از آمدن به کنگره و شرکت در کلاس‌های آموزشی از خواب بیدار شدم و سعی خود را برای حرکت به‌طرف کسب علم و معرفت که به آن احتیاج دارم، شروع کردم تا در آینده به هیچ خواب غفلتی فرونروم و زندگی خود را در بیداری بگذرانم.

 

نویسنده: حامد حمزه لو

لژیون: آقای مهدی سلطانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .