English Version
English

اهمیت خواب شب و بیدار شدن در صبح زود

اهمیت خواب شب و بیدار شدن در صبح زود

در کنگره 60  اگر بخواهم به اهمیت خواب شب و بیدار شدن در صبح زود بپردازم باید بگویم که اکثر مصرف‌کنندگان در هنگام مصرف با مشکل بیدار شدن در صبح زود و خواب شب مواجه هستند و به نظر من دلیلش آن است که جسم، روان و جهان‌بینی آن‌ها در تعادل نیست.

کسانی که تازه شروع به مصرف مواد مخدر کرده‌اند از آن لذت می‌برند و احساس سرخوشی می‌کنند ولی پس از گذشت مدتی این لذت تبدیل به ذلت می‌شود؛ یکی از این ذلت‌ها نخوابیدن در شب و به سبب آن بیدار نشدن در صبح زود است.

حال چه کنیم که این مسئله به تعادل برسد؟ ازنظر علمی در طول روز ذهن انسان باید 20 واحد فعالیت داشته باشد و این مقدار در طول شب باید به 7 واحد برسد و این مقدار مناسب برای داشتن یک خواب راحت است ولی اگر ذهن انسان در طول روز درگیر باشد فعالیت آن چیزی در حدود 40 واحد در طول روز می‌رسد که این مقدار در زمان خواب به 15 تا 20 واحد می‌رسد که اصلاً برای داشتن یک خواب راحت مناسب نیست.

حال باید ببینیم که چه چیزی باعث می‌شود که ذهن و حس انسان درگیر شود؟ چیزی که باعث می‌شود که فعالیت امواج ذهنی انسان به‌شدت بالا رود خشم نام دارد و ازنظر علمی این بدان معناست که انسان در چنین حالتی باخشم، نفرت، کینه، غرور و... می‌خواهد بخوابد که طبیعتاً در چنین حالتی شخص خواب خوبی نخواهد داشت.

انسان همان‌طوری که پله‌های اعتیاد  را یکی‌یکی و به‌آرامی طی کرده و به بی‌تعادلی رسیده است، همان‌طور هم باید با سفر کردن در کنگره 60 و تزکیه و پالایش خود را از خشم به محبت و یا همان وادی چهاردهم برساند تا درنهایت تعادل جسم و روان خود را به دست آورد.

مسئله دیگری که حائز اهمیت این است که تنظیم خواب‌وبیدار شدن در صبح زود از زود خوابیدن در شب به نتیجه نمی‌رسد بلکه باید برای دست‌یابی به این مهم از صبح زود بیدار شدن شروع کنیم تا خواب ما تنظیم شود. ما با بیدار شدن در صبح زود به بدنمان برای ترشح موادی که برای رسیدن به تعادل به آن‌ها نیاز دارد کمک زیادی می‌کنیم.

مسئله حائز اهمیت دیگر این است که جهت خوابیدن ما در شب اهمیت زیادی دارد؛ جهت بدن ما در هنگام خواب باید عمود بر مغناطیس زمین باشد تا از انرژی کائنات حداکثر استفاده را ببریم و نیز خواب راحت و بدون کابوسی داشته باشیم؛ زیرا در هنگام خواب قالب مثالی ما در ارتفاع یک متری از بدن قرار می‌گیرد و از انرژی موجود در کائنات و هستی جهت شارژ کردن خود استفاده می‌کند. مسئله دیگر هم‌مقدار و نوع تغذیه قبل از خواب است که هر چه ما غذای سبک‌تری بخوریم، خواب راحت‌تری را تجربه می‌کنیم.

در آخر هم باید این نکته را عرض کنم که همه ما در مسیر تزکیه و پالایش قرار داریم و در این مسیر هرچقدر از خشم، کینه، حسادت، نفرت و امثالهم دور شویم و خود را به عشق، محبت و ایمان نزدیک‌تر کنیم قطعاً در شب خواب راحت‌تری را خواهیم داشت.

در کنگره آب‌میوه‌های زیادی برای تنظیم خواب شب برای من مسافر در نظر گرفته‌شده است که عبارت‌اند از: جلسات پارک طالقانی، پارک لاله، پارک پلیس، استخر شیرودی و ورزش تیر و کمان ورزشگاه تختی و مسافران با استفاده از این امکانات به‌راحتی می‌توانند خواب خود را تنظیم کنند.

 

نویسنده: مسافر امیر سعید
تایپ و ویرایش: مسافر مهدی هاشمی
لژیون کمک راهنما؛ آقای کیارش کرمانیان
منبع کنگره 60: وبلاگ نمایندگی صالحی

 
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .