English Version
English

دستور جلسه این هفته: اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود

دستور جلسه این هفته: اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود

بسم الله الرحمن الرحیم

دستور جلسه این هفته: اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود

طبق معمول و قبل از هرچیز یادآور می‌شویم سخنان بنیان و نگهبان کنگره 60 در خصوص این دستور جلسه که در روز چهارشنبه 95/12/18 توسط آقای مهندس بیان شد را در همین سایت مطالعه و یا گوش فرمایید. صحبت‌های آقای مهندس در مورد این دستور جلسه بسیار جالب بود. باید هم جالب و شنیدنی باشد. چه کسی می‌تواند در کنگره 60 بهتر از بنیان کنگره 60 مطالب را بشکافد و توضیح دهد؟ پس سعی نماییم این سخنان ارزشمند را از دست ندهیم.

آنگونه که در متون آموزشی و سخنان نگهبان کنگره 60 آمده است، بدن انسان تا زمانی که زنده است، عملیات‌ترمیم و بازسازی خود را انجام می‌دهد.

سیستم‌ها و مکانیسم‌های بسیار پیشرفته‌ای در جسم انسان وجود دارد که متخصص‌ترمیم و بازسازی هستند، جسم انسان، آسیب‌هایی مثل انواع زخم‌ها، سوختگی‌ها، عفونت‌ها و شکستگی‌ها را بسیار دقیق و حساب شده ترمیم می‌کند، بدن انسان در بازسازی و ترمیم آسیب‌هایی که به آن وارد می‌شود قابل قیاس با هیچ دستگاه و سیستم پیشرفته‌ای نیست.

 عملیات‌ترمیم منوط به شرایط خاصی است، به واقع، شرایط لازم برای بازسازی بایستی وجود داشته باشد تا بدن و جسم بتواند این عملیات را به انجام برساند، برای مثال یک استخوان شکسته زمانی‌ترمیم می‌شود و جوش می‌خورد که دوسر شکسته به درستی در جای خود قرار گیرند و یا بافت‌های پاره شده در کنار هم و در شرایط مساعد خود قرار گیرند تا کارترمیم و بازسازی انجام شود.

زمان نیز یکی از پارامترهایی است که در شرایط ذکر شده جایگاه بسیار مهمی دارد.

در بیماری اعتیاد  می دانیم که سه بخش اصلی شهر وجودی انسان، یعنی جسم، روان و جهانبینی بر اثر مصرف مکرر آنتی ایکس از تعادل خارج می‌شود، در قسمت جسم دو سیستم بسیار مهم یعنی سیستم عصبی و سیستم هورمونی و همینطور مدیاتورها و رسپتورها یا گیرنده‌ها دچار اختلالات وسیعی می‌شوند که به تبع آن، روان و جهانبینی نیز از تعادل خارج می‌شوند.

در قسمت جسم، سیستم‌های آسیب دیده یعنی دستگاه عصبی و دستگاه هورمونی یا در یک کلام سیستم ایکس قابل‌ترمیم و بازسازی هستند، مشروط به اینکه شرایط لازم را برای این بازسازی فراهم نمائیم.

پروتکل DST که پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین متد درمان اعتیاد در جهان می‌باشد،  شرایط لازم را برای این بازسازی فراهم می‌نماید.

از جمله این شرایط می‌توانیم به داروی قدرتمند و شگفت انگیز  OT اشاره کنیم، زمانبندی پله‌های کاهش در عملیات تیپرینگ و دوزاژ مصرف دارو نیز یکی از عوامل بسیار مهم می‌باشد.

آموزش‌های جهانبینی و شرکت در کلاس‌های درمان گروهی نیز شرایطی را به وجود می‌آورد تا در کنار تمام این عوامل، تصاویر ذهنی ما و فرمان‌هایی که از مغز ما صادر می‌شود، این عملیات را تأیید کند. به عبارتی، باور داشته باشیم که با این روش درمانی به سلامتی و رهایی می‌رسیم، در اهمیت این مورد هرچه بگوییم کم گفتیم، اینکه ما به چه فکر می‌کنیم و آیا باور داریم که به رهایی می‌رسیم یا خیر، یکی از رمزآلودترین عواملی است که قدرت آن شگفت آور است.

تا زمانی که از نقطه نظر تفکر و باورها به این نقطه نرسیم که می‌توانیم، خبری از موفقیت و توانستن نخواهد بود.

عملیات‌ترمیم و بازسازی در شهر وجودی ما با استفاده آر پروتکل DST در درمان اعتیاد، یک شرط اساسی و بسیار مهم دیگر نیز دارد و آن، موضوع خواب شب می‌باشد.

در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر آمده است که بایستی به قالب در حال ساخته شدن توجه زیادی معطوف بداریم تا قالب معیوبی نباشد.

یکی از موضوعاتی که بسیار در امر ساخته شدن درست قالب نقش دارد موضوع خواب شب می‌باشد.

که در هستی نوعی انرژی وجود دارد که تحت عنوان انرژی‌های کیهانی از آن یاد می‌شود.

انرژی کیهانی، انرژی‌ای است که تمامی موجودات زنده به آن نیازمندند و بدون آن نمی‌توان به یک زندگی سالم دست یافت.

زمان انتشار این انرژی از نیمه شب تا طلوع آفتاب است، موجوداتی که فیزیولوژی آنها به گونه‌ای تنظیم شده است که بایستی شبها در خواب باشند، سخت به این انرژی وابسته‌اند، از جمله انسان.

نکته جالب این است که برای دریافت این انرژی بایستی خواب بود و در بیداری قادر به دریافت این انرژی نیستیم، گویی کالبد دوم و صور پنهان این انرژی را دریافت می‌کنند و سپس به کالبد اول یا جسم منتقل می‌کنند.

اگر ما در این ساعات خواب باشیم، می‌توانیم این انرژی را دریافت کنیم و در غیر این صورت، در طول روز حتی اگر ساعت‌ها خواب باشیم، این انرژی را دریافت نمی‌کنیم.

 کسانی که شبها قبل از نیمه شب به خواب کامل می‌روند، این انرژی را به نحو مطلوب دریافت می‌کنند و در زمان بیداری با انتقال این انرژی از صور پنهان به صور آشکار، دریافت و وجود این انرژی را خیلی خوب احساس می‌کنند.

سر حال بودن و با نشاط بودن و احساس خستگی و کوفتگی نداشتن پس از بیداری، نشانه دریافت این انرژی است.

برای مسافرین سفر اول که دوره درمان را سپری می‌نمایند، از آنجایی که جسم در حال بازسازی است، تنظیم بودن خواب و استفاده کامل از این انرژی بسیار حیاتی و ضروری است، اینقدر مهم است که با اطمینان می گوییم اگر مسافر سفر اول خواب منظم در شب نداشته باشد، عملیات بازسازی سیستم ایکس موفقیت آمیز نخواهد بود.

بنیان کنگره 60 در زمان صدور فرمان قطع مصرف و رهایی مسافران، اولین سوالی که از رهجو می‌پرسند در مورد خواب است و اینکه خوابشان تنظیم و مرتب است یا خیر.

در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر نیز آمده است که بایستی به قالب در حال ساخته شدن توجه زیادی معطوف بداریم تا قالب معیوبی نباشد.

در این شرایط یعنی تنظیم نبودن خواب، ممکن است سفر اول به پایان برسد، اما سیستم ایکس  به کارایی مطلوب نخواهد رسید و پس از مدتی کاملأ متوجه کاستی‌ها در سیستم ایکس خود خواهد گردید.

حال می‌خواهیم از زوایه ای دیگر به این موضوع نگاه کنیم،

 می دانیم که ما از سوی دو قطب مهم نیروهای هستی، یعنی مثبت و منفی، یا الهی و شیطانی، تحت نیروی القا هستیم. به عبارتی از این دو نیرو مرتباً به ما القا می‌شود. جالب است بدانیم که اوج القای نیروی منفی در همین ساعاتی است که ما باید خواب باشیم. از قبل از نیمه شب تا طلوع آفتاب؛ در این ساعات اگر بیدار باشیم، به شدت تحت القای افکار منفی خواهیم بود. کسانی که شب‌ها بیدار هستند و نزدیک صبح می‌خوابند، بیشترین تأثیر پذیری را از نیروی منفی و افکار منفی خواهند داشت؛ اما کسانی که در این ساعات خواب هستند، تحت تأثیر این القائات قرار نمی‌گیرند.

در ساعات اولیه صبح، این حالت، عکس می‌شود، یعنی کسانی که در صبح زود خواب هستند، بیشترین تأثیر را از افکار منفی القا شده، خواهند داشت. اگر دقت کرده باشیم، اکثر خواب‌های بد را نزدیک صبح می‌بینیم. کسانی که صبح زود بیدار می‌شوند، از این بخش القات منفی و افکار منفی نیز جان سالم بدر می‌برند.

بنابراین، کسانی که قبل از نیمه شب به خواب کامل می‌روند و صبح زود بیدار می‌شوند، کمترین تأثیر را از القائات نیروی منفی و افکار منفی خواهند داشت و کسانی که شب‌ها بیدارند و صبح زود خواب، بیشترین تأثیر پذیری را از افکار منفی القا شده خواهند داشت.

نتیجه اثر پذیری از این القائات این است که ما در طول شبانه روز  درگیر افکار منفی هستیم. افکاری که گویی به ذهن ما ناخواسته تزریق شده‌اند و هر چه تلاش می‌کنیم نمی‌توانیم از دست آن‌ها خلاص شویم.

در فرهنگ ما در خصوص اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود، تاکید شده است و کلمات قصار و ضرب المثل های زیادی در این زمینه وجود دارد. مانند: خداوند روزی را در صبح زود تقسیم می‌کند، یا سحر خیز باش تا کامروا شوی  و غیره.

اگر به عملکرد انسان‌های موفق نگاه کنیم که در صراط مستقیم هستند و زندگی خوب و سالمی دارند، می‌بینیم آن‌ها کسانی هستند که شب‌ها به موقع می‌خوابند و صبح‌ها خیلی زود بیدار می‌شوند.

نوسینده کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر، وعده مصرف صبح خود را در سفر اول، در ساعت 5 صبح تنطیم کرده بودند و سحر خیزی را در سفر اول خیلی جدی به انجام می‌رساندند. هم اکنون نیز نگهبان کنگره 60، پس از 19 سال رهایی از اعتیاد، صبح‌ها ساعت 5 صبح بیدار هستند.

اگر ما در سفر اول بتوانیم این مهم را به انجام برسانیم، قالب ما اینگونه شکل خواهد گرفت و در سفر دوم نیز به همین شکل ادامه می‌دهیم، اما اگر در سفر اول موفق نشویم، در سفر دوم کار بسیار سخت خواهد بود.

جالب است بدانیم که ساعت بدن یا ساعت عملکرد فیزیولوژی ما طوری تنظیم شده  که بسیاری از غدد درونریز که بخش مهمی از سیستم ایکس می‌باشند، در ساعات اولیه صبح اقدام به ترشح هورمون‌های لازم می‌نمایند، البته اگر بیدار باشیم.

اگر صبح زود بیدار نشویم، از زمان ترشح این غدد می‌گذرد و زمانی که که ما در ساعت‌هایی مثل 8 یا 9 یا بعد از آن بیدار شویم، این هورمون‌ها ترشح نمی‌شوند و ما در طول روز خسته و ناراحت خواهیم بود و حس خوبی نخواهیم داشت زیرا اگر نگوییم تمام، بخش‌های مهمی از احساسات ما تحت تأثیر مستقیم سیستم ایکس ما و هورمون‌ها و ناقل‌های عصبی هستند.

بنابراین مشخص است که با این  وضعیت یعنی تنظیم نبودن ساعات خواب و بیداری، سیستم ایکس در سفر اول بازسازی نخواهد شد.

ملاتونین، مهم‌ترین هورمون خواب آور می‌باشد و با ترشح آن، ما احساس خواب آلودگی می‌کنیم و معمولاً برای هرکسی در ساعتی که عادت دارد بخوابد ترشح می‌شود و شخص به خواب می‌رود، خواب رفتن یک نوع بیهوشی است که توسط سیستم ایکس انجام می‌شود. اگر در زمان ترشح سیستم ایکس بخوابیم، خیلی راحت بخواب می‌رویم؛ اما اگر این هورمون‌ها ترشح شود و ما نخوابیم، پس از مدتی اثر آن از بین می‌رود و به قولی خواب از سر ما می‌پرد و خواب رفتن سخت می‌شود. بسیاری از ما ممکن است این حالت را تجربه کرده باشیم.

نکته حائز اهمیت در مورد ملاتونین این است که این هورمون در مکان‌های کم نور بیستر ترشح می‌شود و بودن در نور و روشنایی زیاد، ترشح این هورمون در زمان خواب را کم می‌کند. اگر قبل از رفتن به رخت خواب، ما به مدت طولانی به صفحه نمایشگر موبایل، تبلت یا کامپیوتر نگاه کنیم نور این صفحات نمایشگر به شکل جدی ترشح هورمون ملاتونین را کم می‌کند و باعث می‌شود تا ما راحت به خواب نرویم.

این‌ها نشانه‌هایی از عملکرد بسیار منظم و دقیق فیزولوژی و جسم ماست که بایستی با آن هماهنگ باشیم. بایستی به این دستگاه عظیم و پیشرفته و دقیق، یعنی جسم، احترام بگذاریم و به آن ارج نهیم و به خواسته‌ها و نیازهای آن توجه کنیم. در این صورت ما جسمی سالم، شاداب و زیبا خواهیم داشت که همیشه به عنوان یک نعمت و امانت الهی از آن لذت می‌بریم.

 به قول سردار که می‌فرمایند: در اندیشه‌های بهتر وسعت عمل بوجود آورید و  برای کشتی خود که لازمه هستی و ادامه حیات در آن است، نوعی دیگر باشید.

باید سعی نماییم امور زندگی خود را به گونه‌ای تنطیم کنیم که شب‌ها قبل از نیمه شب بخوابیم و قبل از خواب نیز سعی کنیم آخرین کارهایی که انجام می‌دهیم برای ما حس مثبت بوجود آورد مثل مطالعه مطالب کتابهای کنگره و یا گوش کردن به سی دی‌ها؛ این‌ها می‌توانند در کیفیت خواب ما نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند  .

تنظیم بودن ساعت خواب و بیداری در صبح زود باعث می‌شود تا ما هم از انرژی‌های کیهانی استفاده مطلوب را ببریم و هم اینکه هورمون‌ها و ناقل‌های عصبی مورد نیاز را به وقت خود دریافت کنیم و جسم ما در بهترین شرایط ممکن قرار گیرد. در این شرایط، عملیات‌ترمیم و بازسازی سیستم ایکس به نحو کامل انجام خواهد گرفت. در این شرایط، انسانی خواهیم بود متعادل، آرام، با حوصله، با انرژی، سرزنده و شاداب با حس مثبت و توان انجام وظایف.

 

با احترام، مسافر علی خدامی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .