English Version
English

گزارش جلسات همسفران نمایندگی آزادی

گزارش جلسات همسفران نمایندگی آزادی

این جلسه دومین جلسه از دور ششم سری کارگاه‌های آموزشی، ویژه هم‌سفران نمایندگی آزادی با استادی هم‌سفر زینت و نگهبانی هم‌سفر سمیه و دبیری هم‌سفر مهسا با دستور جلسه‌ی «لژیون وتشکیل آن در داخل و خارج از کنگره» در روز دوشنبه مورخ  16/12/95 رأس ساعت 15 آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

استاد محترم ابتدا خدا را شکر کردند به خاطر قرار گرفتن در این جایگاه و در مورد دستور جلسه فرمودند:

ما در کنگره 60 تا حدودی با لژیون آشنا هستیم ولی اولین بار که من وارد کنگره شدم نمی‌دانستم منظور از لژیون چیست.

در کنگره 60 لژیون به یک گروه کوچک گفته می‌شود که از راهنما و ره‌جو تشکیل‌شده است، نام لژیون به خاطر این انتخاب شد که در زمان‌های قدیم سربازها دورهم می‌نشستند و با آرایش نظامی از یکدیگر در مقابل دشمن مقابله می‌کردند.

همان‌طور که می‌دانید در ابتدای تشکیل کنگره لژیون وجود نداشت و لژیون به خاطر این تشکیل شد چون در اوایل و در آن زمان افرادی در کنگره حضور داشتند که به فکر درمان نبودند و چون خودشان درمان‌نشده بودند و در باتلاق و مرداب گیرکرده بودند، سعی می‌کردند دیگران را هم به این باتلاق بکشانند و درواقع این افراد نقش نیروهای بازدارنده را داشتند و به همین دلیل بود که آقای مهندس فرمان تشکیل لژیون را صادر کردند؛ یعنی ما در کنار افرادی قرار بگیریم که ویژگی‌ها و درواقع درد مشترک دارند.

در لژیون خود درمانی انجام نمی‌شود بلکه راهنماها بر اساس اصول و قوانین، جهان‌بینی را به ما آموزش می‌دهند و این آموزش باعث می‌شود که ما به درمان و رهایی برسیم.

کنگره 60 افراد و اعضای خود را در مقابل نیروهای بازدارنده و تخریبی حفظ می‌کند. آقای مهندس می‌گویند: اگر لژیون نبود کنگره 60 هم نمی‌توانست به اینجا برسد، به‌عنوان‌مثال رشته‌کوه هیمالیا و قله‌ی اورست را در نظر بگیریم قله اورست 8882 متر است و کوه البرز همدان 300 متر از آن پایین‌تر است ولی دمایش سردتر است؛ چون کنار کوه اورست چند تا کوه کوچک‌تر هم وجود دارد و این‌ها وقتی نور خورشید می‌تابد، نور را جذب می‌کنند و آن را بازتاب می‌کنند و این بازتاب باعث می‌شود دمای آن منطقه گرم‌تر شود و کوه البرز همدان به خاطر این سرد است چون تنهاست و بازتابی هم صورت نمی‌گیرد.

از این مثال هم می‌توانیم متوجه شویم که تکامل در جمع صورت می‌گیرد و ما تنها در دل تاریکی‌ها به‌جایی نمی‌رسیم.

کنگره 60 کارش گروهی است و اگر قله‌ی اورست را با لژیون مقایسه کنیم و نور خورشید را نور الهی در نظر بگیریم و ارتفاع و جایگاه هر کس و آن سرما و دما را، تاریکی که در آن قرار داریم در نظر بگیریم، وقتی دورهم جمع می‌شویم نور الهی به آن لژیون می‌تابد و اگر درون ما سرما و تاریکی وجود داشته باشد در جمع راحت‌تر می‌شود آن را کنار گذاشت، این تاریکی‌ها شامل منیت و کبر و سایر ضد ارزش‌هاست.

همه‌ی ما که در تاریکی هستیم باید یاد بگیریم وقتی در لژیون قرار می‌گیریم منیت و کبر را کنار بگذاریم؛ به خاطر همین است که وقتی در لژیون صحبت می‌کنیم و آموزش می‌گیریم و سعی می‌کنیم باهم یکدل باشیم وقتی به خانه می‌رویم آرامش را حس می‌کنیم ولی اگر تنها باشیم و بخواهیم از تاریکی خارج شویم این منیت هیچ‌وقت نمی‌گذارد ما به درمان برسیم و اگر هم برسیم آن تعادل لازم را نداریم.

پس همیشه یادمان باشد تکامل در جمع است و اگر می‌خواهیم به رهایی و حال خوش برسیم باید همه‌چیز را پشت در بگذاریم و بخواهیم که در لژیون آموزش بگیریم.

امیدوارم همه‌ی ما بتوانیم قدر لژیونی که در آن هستیم را بدانیم و با آموزش‌های آن به حال خوش و تعادل برسیم.

 

نگارنده و تنظیم: همسفرطاهره

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .