English Version
English

آموزش؛ گفتگو با همسفر بنفشه آریانژاد

آموزش؛ گفتگو با همسفر بنفشه آریانژاد

سلام لطفاً خودتون رو معرفی بفرمایید؟

سلام بنفشه هستم همسفر محمدرضا. ما با بیش از سی سال تخریب وارد کنگره شدیم. آخرین آنتی ایکس مصرفی شیشه، حشیش، تریاک. ده ماه و ده روز به روش DST و با داروی OT و به راهنمایی آقای اشکذری و خانم نرگس سفر کردیم. رهایی سه سال و هشت ماه. رشته ورزشی هر دوی ما تیراندازی با کمان.

چند وقت هست که در این رشته فعالیت می‌کنید؟

حدود چهار سال هست که تیراندازی رو شروع کردیم.

 

چرا تیراندازی را انتخاب کردید؟

درواقع من به تشویق مسافرم وارد این رشته شدم. زمانی که ما سفرمان را شروع کردیم بخش ورزش همسفران به این شکل منسجم نبود اما راهنماها تأکید زیادی به ورزش داشتند. مسافرم حدود یک ماه بود که تیراندازی را شروع کرده بودند و از من خواستند که همراه ایشان باشم

 

آیا از پیشرفتتان راضی هستید؟

تیراندازی یکی از رشته‌هایی هست که نیاز به تمرکز بالا دارد. به‌طبع در اوایل شروع این ورزش بیشتر هدفم همراهی مسافرم بود و تمرکز من بیشتر روی سفر بود. شاید بهتر باشد که بگویم بعد از پایان سفر اول، با دقت بیشتری تیراندازی را دنبال کردم.

 

هدفتان برای آینده ورزشی‌تان چیست؟

در هیچ کاری پایانی وجود ندارد. هر هدفی که در نظر گرفته شود پله بالاتری برای ادامه هست؛ اما نکته مهم این است که هر مرحله را به‌درستی پشت سر بگذاریم. در حقیقت، پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است.

 

تفاوت ورزش در کنگره و بیرون از کنگره را چطور می‌بینید؟

هدف اصلی کنگره از ورزش، رسیدن به تعادل در جسم و روان هست که بخشی از پروسه درمان به‌حساب می‌آید. به نظر من روند ورزش در کنگره به دو مرحله تقسیم می‌شود. اول کمک به روند درمان و مرحله دوم ورزش قهرمانی. کما این‌که شاهد موفقیت‌های رشته‌های ورزشی مختلف در کنگره، در سطح کشور بودیم.

اما هدف از ورزش در خارج از کنگره به دو بخش عمده دیگر تقسیم می‌شود. گروه اول کسانی هستند که صرفاً جهت تفریح ورزش می‌کنند و گروه دوم باهدف قهرمانی.

نکته مهم این است که تمام افراد در کنگره تحت آموزش جهان‌بینی و جهان‌بینی ورزشی قرار دارند؛ و در همه سطوح رسیدن به‌سلامتی و تعادل مهم‌ترین هدف ورزش به‌حساب می‌آید

 

رقابت در این ورزش چگونه هست؟

اگر منظور شما آشنایی با تیراندازی است که باید بگویم این ورزش به دو گروه اصلی یعنی ریکرو و کمپاند تقسیم می‌شود و در قالب رقابت‌های استانی، کشوری و بین‌المللی در همه فصول سال انجام می‌گیرد.

اما جالب‌ترین نکته در تیراندازی این است که در حقیقت رقیب هر تیرانداز خود اوست. هیچ فردی در لحظه تیراندازی در مقابل شما وجود ندارد و شما باید با یک فیس مبارزه کنید. فیس شما ثابت است یعنی یک رقیب بی‌حرکت. هر تیرانداز باید بتواند در تعادل و تمرکز کافی ازنظر جسمی، حسی، روانی، تکنیکی و تاکتیکی داشته باشد تا بتواند رقیب ساکن خود را مغلوب کند. شاید در نگاه اول این یک مسئله خیلی ساده به نظر بیاید اما تسلط بر تمام موارد گفته‌شده و حفظ آن در طول رقابت چندان ساده نیست.

 

تیراندازی چه تأثیری در زندگی شما داشته است؟

تیراندازی عین زندگی است. در هرلحظه باید در بهترین شرایط ممکن باشی تا بهترین نتیجه را بگیری. در حقیقت اگر در خط آتش وضعیت مناسبی داشته باشی در آینده‌ای که فقط چند ثانیه با تو فاصله دارد هم بهترین تیرها به هدف می‌نشیند.

در زندگی هم اگر در هرلحظه بتوانی در شرایط مناسبی قرار بگیری در آینده بهترین نتیجه ممکن را خودبه‌خود به دست می‌آوری؛ بنابراین تیراندازی ارزش اعمال و رفتار ما در هرلحظه را برای ما گوشزد می‌کند. در تیراندازی یاد گرفتم که با دقت بیشتری به لحظه‌ها توجه کنم. هر تیر نادرست که پرتاب می‌شود بلافاصله باید تیر دیگری شلیک شود و یاد گرفتم که باید بعد از هر قدم اشتباه فرصت‌ها را صرف تأسف نکنم بلکه در کوتاه‌ترین زمان، به دنبال اصلاح باشم تا فرصت‌های بعدی زندگی از دست نرود.

 

به‌عنوان کمک راهنما چه توصیه‌ای به رهجوها و همسفران دیگر دارید؟

در وهله اول به عزیزان سفر اول می‌گویم که سفر اول فرصتی است که تکرار نمی‌شود. هرلحظه آن همراه با شک است و هر چه جلوتر می‌رویم و آموزش می‌گیریم در هرلحظه شک می‌میرد و باور و بعد به‌یقین نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم. شک به درمان، شک به آموزش‌ها و بسیاری از مطالب که با آن روبه‌رو می‌شوند. شاید سخت‌ترین بخش سفر اول عبور از شک رسیدن به باور و یقین باشد ولی هرلحظه که باور و یقین را حس می‌کنند لذت‌بخش‌ترین حس‌ها را تجربه می‌کنند که تا همیشه همراهشان خواهد بود. پس صبور باشید که نتیجه صبر و حرکت‌های درست را خواهید دید؛ و به عزیزان سفر دوم می‌گویم که اعتیاد تنها بخش کوچکی از مشکلات زندگی است. تصور نکنید که بارهایی از اعتیاد تمام مسائل حل‌شده‌اند. چالش‌ها ادامه دارند و به کمک آموزش‌های کنگره می‌توان قدم‌به‌قدم مشکلات را حل کنیم.

 

اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید.

بدون هیچ تردیدی می‌گویم که کنگره بهترین موقعیت آموزش را برای من فراهم کرد. در اینجا ناب‌ترین، صحیح‌ترین و محکم‌ترین آموزش‌ها داده می‌شود. راهی است که چقدر در آن پیش می‌روم اشتیاق به دانستن و شناخت در من بیشتر می‌شود. صمیمانه‌ترین سپاس و احترام را خدمت آقای مهندس و خانواده محترمشان دارم.

گفتگو از همسفر مرضیه لژیون خانم بنفشه آریانژاد (رابط وبلاگ)

همسفران نمایندگی آكادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .