English Version
English

گزارش لژیون ویلیام وایت کمک راهنمای گرامی محمد رضا رحمت الهی

گزارش لژیون ویلیام وایت کمک راهنمای گرامی محمد رضا رحمت الهی

به نام خدا

لژیون آموزشی درمان نیکوتین (لژیون هفتم) به استادی کمک راهنمای گرامی مسافر محمدرضا رحمت الهی

 
خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا سپاس گذار خداوند هستم بابت تمامی نعمت‌هایی که به ما عطا نموده است، به‌ویژه نعمت بزرگ وجود گرانقدر جناب مهندس دژاکام و خانواده گرامی ایشان. چراکه اگر جناب مهندس دژاکام نبودند و این روش کنگره ۶۰ را ابداع نکرده بودند، خدا می‌داند که چه بلاهایی بر سر ما می‌آمد. اگر ما روش‌های دیگری که به‌اصطلاح برای ترک اعتیاد به کار می‌رود را تجربه کرده باشیم یا لااقل دیده و شنیده باشیم، روزانه هزاران مرتبه شکرگزار خداوند و دعاگوی جناب مهندس دژاکام و خانواده گرامی ایشان می‌شویم بخاطر به وجود آوردن روش درمانی DST. همه ما باید از صمیم قلب سپاس گذار خداوند و قدردان کنگره ۶۰۰ باشیم که اسیر افرادی که تخصص در درمان اعتیاد ندارند، نشده‌ایم و همچنین تشکر از خداوند که اسیر روش‌ها و متدهای غلط و مهلک که  در ظاهر قصد کمک دارند؛ نیز نشده‌ایم.

دستور جلسه‌ای که امروز بدان می‌پردازیم، وظایف رهجو است. اکنون مثالی می‌آوریم، یک فیلم سینمایی یا یک سریال تلویزیونی را در نظر بگیرید؛ آن بخش از داستان فیلم یا سریال که برجسته‌تر و اصطلاحاً بیس و پایه فیلم‌نامه هست، به‌عنوان اسم فیلم برگزیده می‌شود. در کنگره ۶۰ نیز تیتر هر وادی یا دستور جلسه به مفهوم مهمترین قسمت آن وادی یا دستور جلسه است. در میان مطالب مطرح‌شده در دستور جلسه امروز نیز؛ دو پارامتر رهجو و وظیفه، از بقیه مطالب این دستور جلسه از اهمیت بیشتری برخوردارند، بنابراین دستور جلسه امروز به نام"وظایف رهجو"نام‌گذاری شده است. پس ضروری است که ما در ابتدا بدانیم واژه رهجو به چه شخصی اطلاق شده و همچنین تعریف و مفهوم وظیفه ازنظر کنگره ۶۰، چیست؟

در مورد مفهوم وظیفه می‌توان گفت که این واژه مفهوم وسیعی دارد ولی به‌طورکلی به مجموعه اعمالی که باید انجام داد و حتی اعمالی که در برخی شرایط باید از انجام آن‌ها خودداری نمود، وظیفه گفته می‌شود. به عبارت بهتر، انجام یا عدم انجام یک سری از اعمال، به‌عنوان وظیفه تعریف می‌گردد. این انجام دادن یا انجام ندادن، تابع یک سری قوانین وضع‌شده است که ما را به انجام اعمال امر یا از انجام آنها نهی می‌کند. خداوند بر دوش کلیه مخلوقات خود، اعم از انسان، حیوان، گیاه و...یک سری وظایف نهاده است. هر موجودی به فراخور شرایط، حتماً باید در انجام آنها کوشا باشد. اگر ما وظایف محوله را به نحو احسن به انجام برسانیم، ثمره نیکو و خیر دارد، در غیر اینصورت حاصلی جز شر و ناکامی برایمان به ارمغان نخواهد آورد.

پس از شناخت وظیفه، لازم است مفهوم واژه رهجو را بدانیم. معنای لغوی این واژه که از اسم آن‌هم مشخص است یعنی؛ جوینده راه. رهجو کسی است که دغدغه یافتن و رسیدن به موضوعی را دارد. مثلاً رهجو در کنگره ۶۰، دغدغه رسیدن به‌سلامتی وزندگی مطلوب را دارد. حال برای دستیابی به خواسته یا همان دغدغه، یک سری وظایفی بر عهده رهجو است. اولین وظیفه رهجو؛ خودشناسی و پی بردن به ارزش خود است. یک رهجو موظف است قدر خود را بداند و برای این امر، ملزم به برنامه‌ریزی هست. باید برای رفت‌وآمد به کنگره ۶۰، دقیقاً برنامه‌ریزی کند.

مادامی‌که شخص وظایفی که در قبال خودش را دارد به‌درستی انجام ندهد، هرگز موفق به خدمت‌رسانی به خانواده خود یا مجموعه کنگره ۶۰، نخواهد شد. دومین وظیفه‌ای که بر دوش رهجوست؛ وظیفه در قبال راهنما و استاد است. مهم‌ترین و بدیهی‌ترین وظیفه یک رهجو در برابر راهنما؛ احترام و قدرشناسی نسبت به وی است. این دستور جلسه به این دلیل پس از دستور جلسه"اجرای حکم عقل"مطرح‌شده است که؛ عقل به‌عنوان پیامبر درون به ما فرمان عمل به وظایفمان را می‌دهد، پس ما باید حکم عقل را اجرا نماییم.و پیغام آوارانی برای ما فرستاده که کار آنها متذکر شدن وظایف انسان به او است که حکم پیامبر بیرون رادارند.

خداوند متعال در قرآن شریف سوره نساء می‌فرمایند: توبه برای کسانی است که نسبت به یک موضوع یا عمل غلط و ضد ارزشی، آگاهی نداشته و قادر به تشخیص نیک و بد آن عمل نیستند و درواقع وظیفه خویش را نمی‌شناسد ولی کسی که به‌خوبی وظیفه خود را می‌داند و آگاه است، دیگر مجالی برای توبه نیست؛ چراکه با علم به‌غلط بودن یک عمل، مرتکب آن شده است. ذکر این نکته ضروری است که؛ اعمال گناه و اعمال ثواب دقیقاً یعنی همین مفهوم فوق؛ اگر ما به وظیفه عمل کنیم، به مفهوم ثواب و اگر عمل نکنیم به مفهوم گناه است. به امید این‌که همه ما در عمل به وظایف، سربلند و موفق باشیم.

با آرزوی رهایی همه دوستان از چنگال اهریمن اعتیاد به سیگار و مواد مخدر

 
 
نویسنده متن: مسافر امیرحسین شمس
 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .