English Version
English

در باب دستور جلسه این هفته ،سم‌زدایی یا سم نزدایی

در باب دستور جلسه این هفته ،سم‌زدایی یا سم نزدایی

ماهیت سم و سمی بودن یک امر نسبی است و سم‌زدایی در پزشکی کاربرد ویژه‌ای دارد.
تعریف سمهرگونه ماده خارجی (به‌صورت گاز، مایع، جامد) از هر طریق وارد جسم گردد و جسم را از تعادل خارج نماید و به سمت مرگ سوق دهد، سم تلقی می‌شود.
یکی از بزرگ‌ترین انحرافات علمی در برخورد با بیماری اعتیاد و درمان آن در جهان، ازاینجا شکل گرفت که؛ اعتیاد را  مسمومیت مزمن تعریف کردند. به دنبال این تعریف، یکی از مخرب‌ترین روش‌های درمان یعنی سم‌زدایی به کار گرفته شد.
بر اساس این تعریف، مواد مخدر، سم و مصرف‌کننده، مسموم تشخیص داده شد و برای درمان باید اثرات باقی‌مانده مواد مخدر  از بدن خارج شود، که برای این کار از روش‌های مختلف سم‌زدایی استفاده شد.
یکی از وحشتناک‌ترین روش‌های سم‌زدایی urd است، یعنیسم‌زدایی فوق‌سریع که برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ میلادی در اروپا و ۱۱ سال بعد در ایران انجام شد. در این روش فرد مصرف‌کننده را بی‌هوش می‌کردند تا مواد مخدر را از بدنش خارج کنند و با این کار تخریب‌های جبران نشدنی برای مصرف‌کننده به وجود می‌آمد.
طبق اصل هشتم صورت‌مسئله اعتیاد و روش درمان آنسم‌زدایی؛ قطع سریع مواد مخدر است که باعث ایجاد شوک مخرب در فرد معتاد می‌شود و ترمیم اثرات این تخریب بسیار مشکل و در بعضی موارد غیرقابل‌جبران است بنابراینبستری، بیهوشی و درمان‌های سرپایی امروزی به‌منظور سم‌زدایی فاکتورهای غلط در درمان اعتیاد هستند!

آیا به‌راستی اعتیاد مسمومیت مزمن است!!!!
کنگره 60 معتقد است که مواد مخدر، برای انسان‌های سالم که مصرف‌کننده مواد مخدر نیستند، سم محسوب می‌شود. مصرف 1 تا ۲ میلی‌گرم در کودکان و ۱ تا ۱.۵ گرم در بزرگ‌سالان اثر کشنده دارد، و باید برای نجات بیمار او را سم‌زدایی کنند، اما در فردی که عادت به مصرف مواد مخدر دارد، حتی در دوز های بالاتر نه‌تنها سم نیست بلکه برای او مایه حیات هست و با مصرف به سمت تعادل می‌رود بنابراین چگونه سمی است که برای یکی مایه مرگ است و برای دیگری مایه حیات؟!
پس نتیجه می‌گیریم اعتیاد مسمومیت مزمن نیست بلکه جایگزینی مزمن است که در آن مواد مخدر بیرونی جایگزین مواد مخدر داخلی شده است.
در زمان‌های گذشته، وقتی جنگی می‌شد و یک کشوری تصرف می‌شد برای کشتن پادشاه آن کشور به او سم می‌دادند تا  آن را بکشند، یکی از پادشاهان کشوری برای اینکه وقتی اسیر شد نتوانند او را با سم بکشند، شروع می‌کند به خوردن انواع اقسام سم‌ها در دوز های پایین و به‌مرورزمان دوز مصرفی را بالا برد و بعد از مدتی جسم ایشان به انواع و اقسام سم‌ها مقاوم شده بود. روزگار گذشت و تقدیر این‌طوری شکل گرفت که این پادشاه اسیر شد و آن موقع برای کشتن این پادشاه هرسمی که به او می‌دانند بر روی او تأثیری نداشت...
پس حتی خود سم هم سمی بودنش نسبی است که برای یکی اثر کشنده دارد و برای دیگری هیچ تأثیری ندارد. ماده‌ی مخدر هم سمی بودنش نسبی است و برای یکی سم است و برای دیگری مایه حیات.
در پایان سپاسگزاری می‌کنم از تک‌تک اعضای کنگره 60 در هر جای کشور عزیزم ایران  و در رأس همه از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان. به امید فراگیر شدن متد درمانی کنگره 60 در کل دنیا.

 

متن: همسفر فاطمه
عکاس: همسفر گیتی
ویراستاری: همسفر یاسمن

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .