English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی کنگره 60، سم زدایی یا سم نزدایی

کارگاه آموزشی جهان بینی کنگره 60، سم زدایی یا سم نزدایی

جلسه اول از دوره پنجاه و هشتم سری کارگاههای آموزشی کنگره 60 با دستور جلسه سم زدائی یا سم نزدائی در روز چهارشنبه 95/10/29 به استادی مهندس ودبیری مسافر مهدی راس ساعت 11:30 آغاز به کار نمود.

ضمن خوش آمد گوئی به دبیر جدید، از دبیر قبلی هم تشکر می کنم.

امیدوارم حالتان خوب باشد، حال من هم بحمدلله خوب است.

امروز چهارشنبه 29 دیماه است.

من ششمین و هفتیمن مصوبه کنگره دیده بانان که در تاریخ 95/9/29 و 95/10/27 تشکیل شد، خدمتتان ارائه می دهم.

1ـ سرکشی به شعب را باید اهمیت بدهیم. (دیده بانان و مسئولیت باید به شعب نظارت داشته باشیم)

2ـ وضعیت گروه راهنماها نسبت به گذشته دارای وضعیت بهتری شده و بدینوسیله از دیده بانان راهنمایان تشکر کردیم.

3ـ دبیر کنگره دیده بانان آقای سلامی هم برای 14ماه، بعنوان دبیر شورای دیده بانان و جانشین تعیین گردیدند.

4ـ در صورت کمبود راهنمایان، از کمک راهنمایانی می توانیم استفاده کنیم که دوره ایجنتی یا مرزبانی را گذرانده باشند. هر راهنمائی که دوره راهنمائی اش تمام شود و لژیون را تحویل بدهد و دوره مرزبانی یا ایجنتی را پشت سر گذرانده باشد، مشروط بر اینکه از نظر اخلاقی مورد تائید باشد، مجدداً می تواند بعنوان راهنما لژیون تشکیل بدهد.

5ـ قبول شدگان آزمون کمک راهنمائی که در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، بایستی هرچه زودتر در پیمان شرکت نمایند. شخص روزی که می خواهد شال کمک راهنمائی را بگیرد، بایستی همه شرایط را داشته باشد، یعنی یکسال از رهائی اش گذشته باشد و بعد پیمان ببندد.

6ـ آزمون سال 96، دارای دو گزینه است، آزمون کمک راهنمائی و راهنمای تازه واردین.

7ـ دیده بانانی که در شعب، فعالیت می نمایند، در شعب مربوطه ایجنت می باشند، بایستی در نمایندگی خود از شال ایجنتی استفاده کنند. در مراسم پیمان، بهتر از دیده بانان دیگر در مراسم استفاده کنند.

8ـ در کنگره در بعضی از شرایط با کسب اجازه می توان برای اجازه از کانال استفاده کنند. از شورای مرکزی، از من، دیده بان راهنمایان. در این کانال فقط یک نفر می تواند مطلب قرار بدهد.

فضای مجازی یک فضای بسیار قدرتمندی است، خیلی نیرومند است و ما نمی توانیم آن را ندیده بگیریم، ما شاید در روز 30هزاریا 25 هزار بازدید از سایت داریم، این تعداد بازدید خیلی بالاست. ما باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی را یاد بگیریم.

من در یک مکانی بودم، دیدم که هرکسی یک موبایل دستش است و کار می کند، گفتم پس چرا اینجا آمده اید. ما تالار گفتگو داشتیم، خیلی خوب پیش می رفت و دیدیم که در حال منحرف شدن است، حذفش کردیم.

9ـ در شعب ما مرزبان داریم و مرزبانان یک نگهبان مرزبانی دارند، از این ببعد نظارت بر مسائل مالی برعهده نگهبان مرزبانان است، البته ایجنت در کل کنترل می کند، ولی جزو مسئولیت نگهبان مرزبانان است. در تمام شعب تصویب شد که قبض ها (تمام موجودی شعب) بایستی روزهای یکشنبه و سه شنبه واریز شود. نگهبان مرزبانان بایستی بر این قضیه نظارت کند. نظارت بر تمام مسائل مالی، حضور و غیاب و انتخاب مرزبان کشیک برعهده نگهبان مرزبانان است. چون سه ماه به سه ماه عوض می شود، همه می توانند این مسئولیت را داشته باشند.

10ـ افرادی که در زمان آزمون TDS 0/3 می باشند و سابقه 6 ماه حضور در لژیون ویلیام وایت را دارند، می توانند در آزمون شرکت نمایند.

و اما در مورد دستور جلسه؛

شاید بزرگترین اشتباه انسان در مورد درمان یک بیماری، مسئله سم زدائی بود. چه در مسئله موادمخدر و چه در مسئله الکل. واژه ای به نام سم زدائی و خارج کردن سم از بدن مصرف کننده، شاید بزرگترین اشتباه و مخرب ترین اشتباه بشر بود.

من تصور می کردم که ایرانیها با تریاک خودکشی می کردند و به دکتر می بردند آنها را که نمی رند، ولی دیدم که در پیشرفته ترین کشورهای دنیا این سیستم ادامه دارد. غلط ترین نوع صورت مسئله ای که مطرح شد، صورت مسئله اعتیاد و سم زدائی بود.

سم زدایی یعنی اینکه ما بگوئیم موادمخدر سم است و باید این سم از بدن بیمار بیرون شود و بگوئیم اگر ما سم را از بدن بیمار خارج کردیم، دیگر بیمار هیچ مشکلی نداریم! این خیلی خطرناک است و هنوز هم ادامه دارد. یعنی یک بیماری که باید روشی منطقی برای آن داشته باشیم، به این نقطه رسیده باشد.

اعتیاد ممکن است بعضی جاها بیماری اجتماعی باشد، بعضی جاها هم ممکن است بیماری اجتماعی نباشد، ولی هیچکس نمی تواند بگوید اعتیاد بیماری نیست.

چون موادمخدر و الکل روی تمام قسمت ها اثر دارد و آنها را از تعادل خارج می کند، بنابراین تمام آنها بیماری تلقی می شود. بسیاری از انسانها مردند و بسیار خودکشی کردند. در این اواخر بسیاری از هنرپیشه های هالیوود خودکشی کردند. چه اشتباهاتی روی صورت مسئله اعتیاد و افراد معتاد. افراد معتاد کسانی هستند که معتاد به دنیا آمدند و معتاد از دنیا می روند. افراد معتاد دچار کمبودهای شخصیتی هستند. شاید یک فرد الکلی که از تعادل برخوردار نبود، در اروپا و آمریکا بود، ولی در ایران این مسئله نبود. در ایران از تریاک استفاده می کردند، تاجر بودند، کمبود شخصیتی هم نداشتند، تریاک هم می کشیدند. این چیز خوبی نبود، ولی ما الگو را از خارجیها برداشتیم و یکسری مطالب غلط و نادرست را در مجامع علمی و گروههای مردمی پایه و اساس اعتیاد شد.

از آن جهت می بینیم طرحی ارائه شد به نام URD که سم زدائی سریع بود. UROD هم سم زدائی فوق سریع بود. که معتاد را بیهوش می کردند که موادمخدر را از بدنش خارج کنند. دقیقاً مثل اینکه یک نفر بیماری قلبی دارد و به او یکسال مرفین زده اند، حالا می خواهند مرفین را قطع کنند، بیهوشش کنند و ماده ای به او تزریق کنند که مرفین را از بدنش خارج کنند. موادمخدر، موادی هستند که جزء ساختار فیزیکی ما می باشد. ما مرفین را در بدنمان داریم، دوپامین که متعلق به ریتالین و مت آمفتامین است، در بدنمان داریم. اگر در بدنمان نداشتیم، اصلاً قابل استفاده نبود. ممکن است با یکسری تغییرات در بدن ما وجود داشته باشد. مشکل هم همینجاست. وقتی ما خوشحال می شویم، ترشح دوپامین بالا می رود، حالا وقتی شیشه می کشیم دوپامین بیشتر ترشح می شود.

اندرفین باعث ریلکسی می شود و وقتی تریاک می کشیم، بیشتر ریلکس می شویم.

موادمخدر جزء ارگانیسم، فیزیولوژی و ناقل های عصبی شده است، یعنی جایگزین شده است. عمل سم زدائی بسیار فاجعه آمیز است که هنوز هم بشر آن را انجام می دهد.

این اشتباهی بود که تکرار شد و تکرار هم می شود. ولی تا مرحله بسیار بالائی کم می شود. من این حرفها را خیلی آشکارتر در دانشگاه علوم پزشکی زنجان سخنرانی کردم. تمام متخصصین و اطباء بودند و آن زمان اوج سم زدائی بود و خیلی از دکترای بیهوشی که سم زدائی می کردند حضور داشتند، در آنجا من هم سخنرانی کردم. من گفتم هرکس را خواستید سم زدائی کنید، لازم نیست بیهوشش کنید، اگر تریاکی است یک لیوان آبلیمو یا یک کاسه ترشی به او بدهید. اگر سم زدائی فوق سریع می خواهید انجام بدهید، یک آمپول ویتامین سی داخل رگش تزریق کنید.

وقتی یک موضوع منطقی باشد، همه می پذیرند و الآن هم خوشبختانه پذیرفته اند. شرایط الآن خیلی خوب شده است. وقتی کنگره شروع شد، هر روز در مجلات و روزنامه ها پر بود از تبلیغات وحشتناک. ترک فوق سریع، یک ساعته، 45 دقیقه و ... چون اطلاعات و آگاهی نبود. الآن هم گروههایی هستند که برای درمانشان خیلی درد می کشند.

بعضی ها 20 برابر بچه های کنگره 60 زحمت می کشند، ولی به درمان نمی رسند.

در سی دی های سه شنبه مطرح می کنم و یادتان باشد که افرادی که از گروههای دیگر وارد کنگره می شوند و گفتند که ما پاک هستیم و ترک کرده ایم، فوری آنها را دعوت به مصرف اوتی نکنید، اگر این کار را انجام بدهید، به آنها ظلم کرده اید. اگر به چنین کیس هایی برخورد کردید، به آنها بگویید شما 2 ماه میهمان کنگره هستید، راهنما انتخاب کنید ولی حق استفاده از اوتی را ندارید، بگوئید اگر بعد از 2 ماه تصمیم گرفتید که در کنگره بمانید، سفرت را شروع کن، اگر نه از کنگره بروید.

ما اجازه نداریم که به هیچکس بگوییم بیا و سفرت را شروع کن. می توانیم بگوئیم که شما به مدت 2 ماه می توانید راهنما انتخاب کنید و در لژیون شرکت کنید و اگر تصمیم گرفتید، اجازه استفاده از دارو را دارید.

خوشبختانه این واژه (سم زدائی) ذره ذره در حال از بین رفتن است. نالوکسان ونالتروکسون تمام مرفین بدن را از بین می برد. بعد کاری کرده بودند که پوست را می شکافتند و دارو را زیر پوست می گذاشتند که ذره ذره جذب شود و این فاجعه بود.

در انگلیس، دکترا در غرفه ها می گفتند که ما چیزی پیدا کرده ایم که خیلی خوب است. می گفتند که ما چیزی داخل شکم یک معتاد قرار می دهیم که اگر موادهم مصرف کند، هیچ اثری روی او نداشته باشد!

این کار باعث روانی شدن فرد می شود. مضافاً به اینکه وقتی ما این مواد را مصرف می کنیم، اگر گیرنده ها اجازه دریافت هروئین و تریاک را نمی دهند، همینطور اجازه دریافت اندرفین و مرفین بدن را هم نمی دهند و باعث دیوانه شدن شخص می شود.

آخرین چیزی که ما از فرد می گیریم، موادش است. شما در سیستم های دیگر اولین چیزی که از فرد می گیرند، موادش است. ما اینجا تریاک را به شخص می دهیم، آخرین قسمت یک گرم 30 روز است. یعنی شخص که همه کارها را انجام داد، جهان بینی و آموزشها را دریافت کرد، در آخر از همه مواد را از او می گیریم.

مطلب دیگر:

ـ در کنگره 60 پرداخت های انضباطی ضروری و لازم الاجراء می باشد و می بایست حتماً انجام بگیرد. ما در کنگره افراد بیکار نداریم. پرداخت جریمه انضباطی درست مثل یک دارو می باشد.

ـ عزیزانی که می خواهند تولد بگیرند، از شاگردان خودشان هم می توانند استفاده کنند. این باعث افتخار است که یک شاگرد به درجه ای رسیده باشد که در تولد راهنمایش بعنوان استاد بنشیند.

 

نام فایل تاریخ مدت زمان حجم (MB) لینک
فایل صوتی سخنان مهندس 95/10/29 00:35:19 16.1 دانلود
فایل صوتی رهایی ها 95/10/29 02:09:23 45.1 دانلود

نگارنده: مسافر احمد شریفیان
عکاس: مسافر سیروس
منبع کنگره 60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .