English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60 + اجرای پیمان مرزبانی و تقدیر از مرزبانان

کارگاه آموزشی کنگره 60 + اجرای پیمان مرزبانی و تقدیر از مرزبانان

سیزدهمین جلسه از دوره هشتم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه همسفران در نمایندگی قندیان تبریز با دستور جلسه " فرق عمل سالم با عمل به ظاهر نیک " با استادی اسیستانت محترم " خانم آذر پور " و نگهبانی خانم " لیلا " و دبیری خانم " راضیه " در روز دو شنبه مورخ 95/10/27 رأس ساعت 15:00 آغاز به کار نمود . در ادامه جلسه اجرای پیمان مرزبانی دوره جدید و تقدیر از مرزبانان دور قبلی انجام شد.

سخنان استاد:

خیلی خوشحالم که یکبار دیگر این سعادت نصیبم شد تا در خدمت شما عزیزان باشم . امیدوارم همگی خوب باشید و تا حدی مشکلات حل شده باشد . همگی که حل نمی شود ولی اگر کم هم شود خدا را شکر ! یکبار دیگر دستور جلسه ای از صحبت هایی از جهان بینی که همیشه آقای مهندس برایمان هر هفته در نظر می گیرند این هفته هم در طول هفته درباره ی این دستور جلسه صحبت می کنیم و هر کس به نوعی عقاید خودش را می گوید و مشارکت می کنیم .

دستور جلسه ی امروزمان شاید بطور روزمره و در زندگی عادیمان برای همه مان پیش آمده و بارها خواسته ایم کمک دیگران باشیم . یعنی این دستور جلسه ای است که هر کس شاید در طول روز یا هفته و یا ماه با آن سروکار دارد و بدون اینکه قوه ی تشخیصی در مورد این دستور جلسه داشته باشد انجامش می دهد . همهبارها به می خواهیم کسانی کمک کنیم و هیچ وقت معنایی از این کمک نداریم که منظورمان از این کمک کردن چی است ؟! آیا برای ترس است یا اجبار ؟ البته ترس به معنای آنکه دیگران ببینند که ما در خانه کسی را داریم که کمکش نمی کنیم و به امان خدا رهایش کرده ایم . شاید هم از روی تأیید به کسی کمک می کنیم تا دیگران تأییدمان کنند . همیشه هم ما اینکار را کرده ایم مخصوصا ما خانواده هایی که در کنگره ی 60 هستیم که همیشه گفته ام ما قشر جدایی هستیم و ما بیشتر اینکار را انجام داده ایم که همیشه فکر می کردیم چه کار خوبی می کنم و چقدر تحمل من زیاد است ، چقدر خوبی کنم ؟ چقدر دستم نمک ندارد و هر چقدر خوبی می کنم هیچکس نمی بیند !!! همه ی اینها به خاطر این است که واقعا کاری می کنیم که این هفته کنگره می گوید : ما عمل به ظاهر نیک انجام می دهیم و هم به خودمان تخریب ایجاد می کنیم و هم برای اطرافیان و هم برای دیگرانی که می می خواهیم آن کار خیر را انجام دهیم و همیشه برایمان مشکل ساز است . ما هیچوقت این را تفکیک نمی کردیم که این جداست و عمل سالم جدا ! با آمدن به کنگره و آموزش هایی که دیده ایم یاد گرفتیم کاری که ما می کردیم اصلا کار و عمل سالمی نبوده و بهمین خاطر اینقدر تخریب داشته و حال خودمان را بد می کرده چون عمل سالم عملی است که بعد از انجامش حال خوشی به ما دست بدهد و از اینکاری کرده ایم خیلی خوشحال هستیم ولی عمل به ظاهر نیک کاری است که به اجبار انجام می دهیم و بعد هم حال خوشی به ما دست نمی دهد . آن سلب آرامش می کند و این به ما آرامش می دهد .

آقای مهندس در وادی 10 برایمان در نظر گرفته اند که ما باید وارد یک چرخه ای شویم که این چرخه تفکر سالم ، ایمان سالم ، عمل و عقل سالم ، حس سالم و در نهایت عشق سالم است .

روز چهارشنبه آقای مهندس مهمترین چیزی که گفته اند قلب سالم است . بطور مثال گاهی کسی با آدم صحبت می کند و خیلی دل آدم را می سوزاند و یکجوری با حرفهایش آدم را اذیت می کند و اگر هم بهش اعتراض بکنی می گوید من همه چیزم در زبانم است و هیچ چیز پشتش نیست و دل خوبی دارم در صورتیکه چنین موضوعی اصلا امکان ندارد که کسی دل خوبی داشته باشد و زبان تلخی داشته باشد . کسی دل خوبی داشته باشد ولی افکار ناسالمی داشته باشد . همه ی اینها برگرفته از همدیگر هستند . این دل خوب و قلب خوب است که تفکرات سالم دارد و تفکر سالم است که به عمل سالم درمی آید و به گفتار سالم برمی گردد . بنابراین کسی که حرفی میزند و یا عملی انجام می دهد که دیگران را ناراحت می کند مطمئنا برگرفته از یک تفکرسیاه و یک قلب سیاه است .

اگر واقعا آن چیزی را که می گوییم انجام می دهیم ویک تفکر سالم وقتی که به عمل و گفتار درمی آید ، پس دیگر ما دردسری نداریم و این یعنی تزکیه  که ما هر کاری را در صراط مستقیم و در راه درستش انجام بدهیم . در وادی اول می گوید که قدم گذاشتن در راه ارزش ها ، حرکت در سربالایی است و خیلی سخت است . قرار نیست که ما به آن حدی رسیده باشیم که هر کاری را کامل و درست انجام دهیم و رسیدن به آن قوه ی تشخیص یک دانایی بسیار زیادی می خواهد ، یک آموزش درستی می خواهد که ما انجام دهیم و ما بعنوان یک همسفر خودمان  نتوانستیم با کارهایی که می کردیم درست حرکت کنیم وعلاوه بر اینکه نتوانستیم دست کسی را بگیریم بلکه بندی بودیم به پای بقیه و تخریب هم وارد کرده ایم به عنوان یک مادر ، همسر و خواهر که می خواهد یک کار خوبی انجام دهد و خیلی مسافرمان را دوست داریم و می خواهیم کار درستی انجام دهیم ولی چون آگاهی نداریم و دانایی و تفکر درستی پشتش نیست واقعا تخریب بوجود می آوریم و واقعا باید از خدا بخواهیم هیچوقت ما را به حال خودمان نگذارد و بتوانیم قدم در راه حق بگذاریم و مثلثی که کنگره در نظر گرفته عمل سالم ، عدالت و معرفت است که رمز موفقیت کنگره در همین است .

مرزبانی تمام شده و اگر بخواهیم عمل سالم را در نظر بگیریم کاری که انجام می دهیم اگر قرار باشد که همه را از خودمان راضی نگهداریم ، من فکر نمی کنم عملمان عمل سالمی باشد که من مثلا در شعبه ای هستم که 25 نفر راهنما دارد که اگر قرار باشد این تعداد با عقاید مختلف همه از من راضی باشند نمی توانم کار درست را انجام بدهم . کار درست و عمل سالم آن چیزی است که حق و قانون می گوید را انجام بدهیم و اگر اینطوری پیش برویم هیچ وقت ، هیچ شعبه ای به مشکل برنمی خورد . این نباشد که من از روی دلسوزی کاری را انجام بدهم که اگر اینچنین باشد مظمئنا تخریب بدنبال دارد .

امیدوارم همه این را سرلوحه ی کارمان قرار داده و عمل سالم را انجام دهیم و آن حال خوش نصیب همه مان از این عمل سالم بشود و همه پا در صراط مستقیم بگذاریم . مهم اولین قدم است . اولین قدم را برداریم که انشاالله هزار قدم بقیه هم خودش درست می شود .

تقدیر از مرزبانان دور دوم قندیان تبریز

اجرای پیمان مرزبانی دور سوم قندیان تبریز

تقدیر از تیم ورزشی دارت

 
تهیه گزارش: همسفر منیره

اولین سال رهایی سیگار همسفر لیلا

تقدیر از تیم ورزشی دارت

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .