English Version
English

جهان: آموزش و پرورش در اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر پیشگام شد

جهان: آموزش و پرورش در اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر پیشگام شد

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش، در راستای اجتماعی شدن موضوع مبارزه با موادمخدر و همچنین برنامه ریزی و هماهنگی در خصوص اقدامات فرهنگی پیشگیری، برگزاری کلاس های آموزشی و نمایشگاه ها و کارگاه های آسیب شناسی اعتیاد در سطح مدارس کیش، نشستی با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش، سرپرست اداره آموزش و پروش کیش و معاونان و کارکنان اداره آموزش و پرورش کیش در محل دفتر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش برگزار شد.

بر پایه این گزارش، محمد حسن جهان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش در ابتدای این نشست با تاکید بر ضرورت اجتماعی شدن موضوع مبارزه با موادمخدر گفت: امروزه برای مقابله با اثرات مخرب موادمخدر در سطح جامعه باید به سمت پیشگیری و اقدامات آموزشی رفته و بدنبال اجتماعی شدن این معضل باشیم.

وی دوران دانش آموزی را از دوران های ویژه و حساس نوجوانان و جوانان دانست و گفت: ویژگی‌های جسمی و روانی خاص دوران نوجوانی، برخی از آنان را در معرض آسیب هایی مانند اعتیاد قرار می‌دهد.

محمد حسن جهان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اخیر سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش در حرکت جدیدی در رابطه با اقدامات پیشگیرانه اعتیاد خاطرنشان ساخت: مسولان آموزش و پرورش، به ویژه مدیران و مربیان پرورشی باید نسبت به عوامل خطرساز و عوامل بازدارنده عنایت و توجه کافی داشته و در فرایندهای آموزشی و پرورشی آنها را در نظر بگیرند.

جهان به نقش و جایگاه آموزش های پیشگیرانه در سطح مدارس اشاره کرد و گفت: آموزش مهارتهاي زندگي مهمترين ابزاركاهش سوء مصرف موادمخدر در بین جوانان و نوجوانان دانش آموز است.

وی اقدامات پیشگیری از اعتیاد در سطح مدارس را مهم و ضروری دانست و گفت: با هماهنگی اداره آموزش و پرورش کیش در تلاش هستیم با برگزاری کارگاه ها و جلسات آموزشی در مدارس فرهنگ "نه گفتن" را به دانش آموزان بیاموزیم.

دبیر شورا با بیان این مطلب که "نه گفتن" باید به یک فرهنگ در جامعه بدل شود افزود: در این راستا ایجاد قدرت و بالا بردن اعتماد به نفس دارای اهمیت زیادی است.

جهان در پایان به عزم جهادی همه دستگاه‌های مرتبط در زمینه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در سطح جزیره زیبای کیش اشاره کرد و افزود: سیاست‌های مبارزه‌ای که توسط مقام معظم رهبری به تصویب رسیده باید اجرایی شود.

جاویدی سرپرست آموزش و پرورش کیش نیز در این جلسه موضوع پیشگیری از آسیب های موادمخدر را اولویت آموزش و پرورش دانست.

وی اعتیاد را یک مسئله اجتماعی دانست و بیان کرد: در راه ریشه کن کردن موادمخدر همه باید حساس شوند تا این بلای خانمان سوز رفع شود و آموزش و پرورش بر اساس وظایف ذاتی خود در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش در پایان با تقدیر از اقدامات پیشگیرانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش در سطح مدارس گفت: آموزش و پرورش کیش، برای اجرای هرگونه اقدام،  برنامه‌ و طرح های پیشگیرانه از اعتیاد با تمام توان اعلام آمادگی کرده و در این راستا به مدیران مدارس تاکید شد اینگونه برنامه ها در اولویت کاری باشد.

 

منبع: جهان: روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش95.10.20

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .