English Version
English

دیدار مقامات و مسئولین اجرایی شهر و استان سمنان از کنگره 60

دیدار  مقامات و مسئولین اجرایی شهر و استان سمنان از  کنگره 60

روز پنج‌شنبه 1395/10/16 با اعضای کنگره 60  در نمایندگی سمنان.

 

نشستی دوستانه و صمیمی:

 جناب آقای دانایی.(فرماندار محترم سمنان)

جناب آقای بینایی.(مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری سمنان)

جناب آقای همتی.(دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان سمنان)

جناب سرهنگ نثاری.(رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان)

جناب آقای حسن‌آبادی.(رئیس کمیته امداد خمینی شهرستان سمنان)

جناب آقای زرگر.(از مسئولین بهزیستی شهرستان سمنان)

سرکار خانم قادری.(رئیس شورای شهرستان سمنان)

سرکار خانم دکتر نمکی.(از دانشکده علوم پزشکی شهرستان سمنان)

  

با حضور دیده‌بانان محترم کنگره 60:

جناب آقای سلامی.

جناب آقای حکیمی.

جناب آقای صداقت.

 

خلاصه سخنان جناب آقای سلامی دیده‌بان محترم کنگره 60

 
 

حمد و سپاس خدای را که ما هدایت کردار تاریکی‌ها به سمت روشنایی‌ها

سلام دوستان مجید هستم یک مسافر. عرض ادب و احترام از جانب خودم و به نمایندگی از دبیر کل جمعیت احیای انسانی کنگره 60 جناب آقای مهندس دژاکام، خیرمقدم میگویم به مهمان گرامی مسئول و مدعوین و مدیران محترم دستگاه‌های دولتی استان سمنان

کنگره 60 در بهمن سال 75 و در ماه رمضان با الهام گرفتن از این ماه مبارک حرکت خودش به جهت درمان اعتیاد با متد DST آغاز نمود. که نخستین نمونه پایلوت شده که مهندس دژاکام بودند در تاریخ 15/ 09/ 76 با گذراندن حدود 11 ماه به درمان قطعی از مصرف مواد مخدر رسیدند. در اوایل برای خیلی‌ها قابل‌باور نبود که این راه صحیح است تا اینکه ایشان با ارائه مقاله‌ای در کنگره پزشکی سال 1378 زاهدان به نام صورت‌مسئله اعتیاد، فصل جدیدی را در درمان اعتیاد باز نمود. به صورتی که بعد از گذشت چند سال مسئله اعتیاد از حوزه جرم خارج و در چرخه درمان قرار گرفت.

در این مقاله توضیح داده‌شده که بیماری اعتیاد از ازدواج مواد مخدر و انسان فرزندی متولد می‌گردد به نام اعتیاد. پس بایستی هم انسان و هم مواد مخدر را کامل بشناسیم. چون برای حل هر مسئله باید ابتدا بر صورت‌مسئله واقف باشیم.

کنگره 60بر این اصل معتقد است که بیماری اعتیاد داری سه مؤلفه است که شامل جسم، روان و جهان‌بینی است که این 3 پارامتر بایستی در درمان اعتیاد به‌طور موازی رشد کند.

برای درمان اعتیاد ازلحاظ جسمی حدود 11 ماه وقت لازم است که سیستم‌های تخریب‌شده در اثر مصرف مواد مخدر بازسازی گردد و به‌تبع آن روآن‌هم به درمان می‌رسد و مهم‌ترین قسمت این مسئله که شاید تا به زمان کسی به آن توجه نکرده بود که همان بحث جهان‌بینی یا نگاه شخص مصرف‌کننده بوده که بایستی آن‌هم تغییر کند.

این نوع درمان باعث این شد که در حال حاضر کنگره 60 با چهل هزار عضو در 53 نمایندگی در سطح کشور فعالیت می‌نماید و از یک نفر رهایی در سال 76 در حال حاضر به سالیانه حدوداً پنج هزار نفر رهاشده از بنده اعتیاد شده است.

در کنگره به‌غیراز راهنمایی درمان اعتیاد، سیگار با همان روش DST در حال اجرا است که آن‌هم سالیانه حدوداً شش‌صد نفر بوده است.

کنگره 60 در کنار راهنمایی درمان اعتیاد بر این اصل معتقد است که ورزش نیز می‌تواند مکمل خوبی در درمان اعتیاد باشد. به همین منظور تمام اشخاصی که وارد کنگره به جهت درمان می‌شوند باید در یک‌رشته ورزشی هم مشغول باشند.

ما در حال حاضر در نگاه داخلی خود حدود دو هزار و چهارصد نفر در قالب 14 رشته وزشی فعالیت می‌نمایند که در این 14 رشته 3 رشته در لیگ‌های کشوری مشغول می‌باشند که نتیجه آن مقام سومی تیر و کمان کشوری، قهرمان لیگ تهران (تیر و کمان) و قهرمانی سوپر لیگ کشوری در راگبی و اعزام این تیم به مسابقات سید2 آسیا که در فروردین سال 95 در کشور قطر برگزار شد. که درنهایت با نتیجه با کسب مقام سوم در این تورنمنت به پایان رسید. در حال حاضر 7 نفر از اعضای رهاشده ی کنگره 60 از طرف انجمن راگبیی  ایران به اردوی تیم ملی سونز جهت شرکت در مسابقات رنکینگ آسیایی دعوت شده اند.

همه این‌ها نشان‌دهنده راه صحیح است که بنیان گزار کنگره 60 جناب مهندس این راه را هموار کردند که ما بتوانیم درراه درمان اعتیاد خود حرکت نماییم.

مسئله دیگری که مطرح است، حمایت دستگاه‌های دولتی از ما است. زمانی که ما بحث شربت تریاک را مطرح کردیم، جناب آقای مهندس طاهری و مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت نیز ما را بسیار یاری نمودند.

کنگره 60  امسال در بین تمامی NGO های فعال به‌عنوان NGO برتر کشور شناخته شد و لوح تقدیر از طرف آقای فضلی وزیر محترم کشور دریافت کرد؛ و گروه راگبی کنگره 60 به‌عنوان سفیر ورزشی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر توسط معاون اول رئیس‌جمهور  انتخاب شدند و لوح دریافت کردند.

ما در کنگره 60 حمایت مالی نمی‌خواهیم تنها خواستار حمایت معنوی هستیم.

بزرگ‌ترین معضل جامعه ما هم‌اکنون بحث اعتیاد است و در تمام دنیا فکر می‌کنند که درمانی ندارد؛ اما مشاهده می‌کنیم که کنگره 60 در راهنمایی درمان اعتیاد موفق بوده است و افراد در کنگره 60 به درمان قطعی می‌رسند.

اخیراً در مجله کنسلر (مشاور) مقاله‌ای از مهندس دژاکام که روش درمان به متد DST توضیح داده‌شده منتشر گردید. این مجله یکی معتبرترین  مجلات در حوزه ریکاوری اعتیاد است که کارشناسان این مجله اعلام کردند که در ایران روشی ابداع‌شده است که یکی از بهترین  روش‌های درمان اعتیاد است.

جا دارد مجدداً از بنیان کنگره 60 جناب آقای مهندس دژاکام تشکر کنم بابت راهی که برای ما ایجاد کردند تا به درمان برسیم.

در کنگره 60 ما کارمند نداریم، حتی یک نفر حقوق‌بگیر نداریم. تمام افراد زمانی که به رهایی می‌رسند می‌آیند و در کنگره خدمت می‌کنند. اعضای کنگره 60 برای خدمت کردن از هم سبقت می‌گیرند.

من از طرف تمام اعضای کنگره 60 و جناب مهندس از حمایت تمامی دستگاه‌های دولتی ازجمله: استانداری _ فرمانداری _ شورای هماهنگی _ دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری بسیار سپاسگزارم که ما را در این امر مهم یاری می‌نمایند.

 

 

خلاصه سخنان جناب آقای دانایی: فرماندار سمنان

 

سلام عرض می‌کنم خدمت همه عزیزان و تشکر می‌کنم از کسانی که این نشست و جلسه را برگزار کردند تا ما هم در این جلسه شرکت داشته باشیم.

طبیعتاً وظایفی را برای خودمان که در جلسات مختلف شهرستانی تشکیل می‌شود به‌اتفاق مدیران محترم در خدمت بعضی از دوستان باید تعریف کنیم. چه کنگره و چه دیگر گروه‌ها که هم نکاتی را که عزیزان مطرح می‌کنند بشنویم و هم هماهنگی‌های لازم در شهرستان را انجام دهیم.

امشب این توفیق را پیدا کردیم که حضوراً خدمت برسیم، جای بسی خرسندی و خوشحالی است. ما خودمان را مکلف می‌دانیم با این همت بلندی که در شما وجود دارد، پشتیبانی و همکاری لازم را داشته باشیم. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث آسیب‌های اجتماعی که بیست سال عقب هستیم باید نگاه ویژه‌ای را به این موضوع داشته باشیم . در دولت هم به این موضوع به‌صورت ویژه پرداخته‌شده است.

نکاتی که در این جلسه دیدیم و شنیدیم نکات ارزنده‌ای بود. به نظرم این اهتمام جدی در همه مسافران وجود دارد. امیدوارم شرایط را برای خودشان و خانواده و جامعه به‌گونه‌ای به وجود آورند که این پاکی را تداوم بخشند. اینجا شرایط خوبی دارد فقط جای شما فکر می‌کنم مناسب نیست و احیاناً اگر نیاز بود از مهر و مو من‌های دیگر شهرستان استفاده کنید تا عزیزان سرپا نایستند، ما این آمادگی راداریم تا مکان‌های بهتر و بزرگ‌تری را در خدمت شما عزیزان قرار دهیم.

امیدوارم که این همت و تلاش بلند دوستان برای سالیان سال استمرار داشته باشد. متشکرم. 

 
خلاصه سخنان جناب آقای بینایی: مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری سمنان
 
 
 

با عرض سلام خدمت شما عزیزان.

سلام استاندار محترم را به شما ابلاغ می‌کنم ایشان جلسه‌ای داشتند که نتوانستند خدمت برسند. ان شاالله در اولین فرصت زمینه‌ای فراهم شود که در جمع شما حضور پیدا کنند.

دولت محترم تدبیر و امید سه وظیفه عمده را بر عهده استانداری‌ها و مشخصاً دفتر امور اجتماعی قرار داده که باید خدمتگزاری خودمان را به مجموعه مردم ، خصوصاً مجموعه‌ای مثل کنگره 60 ارائه کنیم. یک وظیفه ما در حوزه سیانت از حقوق شهروندی است که اخیراً توسط آقای رئیس‌جمهور، منشور حقوق شهروندی رونمایی شد؛ که حقوق اساسی مردم است که از  اهداف عالیه انقلاب اسلامی  که معمار بزرگ و  رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام به دنبال آن  بود که تمامی دستگاه‌های اجرایی به نحوی اقدام کنند که حق شما مردم به‌خوبی استیفا شود و بتوانیم حقوق مردم را دنبال کنیم. دومین وظیفه‌ای که بر عهده ما گذاشته‌شده بحث سامان‌دهی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی است که دولت تدبیر و امید به‌شدت دنبال آن است که این موضوع را ساماندهی کنیم. یکی از آسیب‌ها بحث اعتیاد است که برنامه‌های مفصلی را ما تدوین کردیم که ان شاالله پیگیری می‌کنیم و از تجربیات خوب دوستان کنگره 60 استفاده خواهیم کرد. بحث سوم که به جد پیگیری می‌کنیم بحث توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد است که جزء وظایف دفاتر امور اجتماعی است و ما خودمان را خادمان سازمان‌های مردم‌نهاد می‌دانیم. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که این سازمان‌ها توانمند شوند. مدیریت اجتماعی قطعاً باید به دست مردم سپرده شود. هر زمان که به مردم اعتماد کردیم توانستیم به اهداف دست‌یابیم. امیدواریم این سه وظیفه عمده‌ای که دولت تدبیر و امید بر عهده ما گذاشته است و ما باید آن را به‌خوبی انجام دهیم از عهده‌اش برآییم. این فضا فضایی بسیار معنوی است. مطمئناً پس از هر سختی ، آسانی  است والان آن‌هایی که مسافر و هم‌سفر هستند بعد از طی راه سخت و دشواری  که در پیش دارند به‌راحتی خواهند رسید. وعده خدا حق است و این راحتی که به آن رسیده‌اید برای شما شیرین خواهد بود امیدوارم راه شما مستمر باشد و ما خادمان شما در استانداری هستیم ، و اگر خواسته یا صحبتی باشد حتماً گوش خواهیم کرد. ان شاالله همه ما به ایرانی آزاد و آباد دست پیدا کنیم. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته 

 
 
 
خلاصه سخنان جناب آقای همتی: دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان سمنان
 
 

الحمدالله رب‌العالمین

من هم به‌نوبه خودم از عزیزانی که حضور دارند در اینجا، از کسانی که مدیریت می‌کنند از هم‌سفران، از مسافران، تقدیر و تشکر می‌کنم.

هفته گذشته، دوساعتی در جلسه کنگره شرکت کردم و استفاده کردم. در جلسه شورای هماهنگی خدمت عزیزان مسئول عرض کردم که برای امروز حتماً تشریف بیاورید و ببینید هم کار قشنگ را و هم عزیزانی که به هر شکل اراده و انگیزه قوی دارند جهت ترک کردن این بلای خانمان‌سوز.

جامعه شناسان و روانشناسان طرح کردند که یکی از چیزهایی که در بدنه خانواده متأسفانه به‌راحتی نفوذ کرده مسئله مواد مخدر است و امروز برادران شما مثل جناب سرهنگ مثاری که جای تقدیر و تشکر دارد از ایشان به خاطر حضور و پیگیری‌های مستمرشان در سطح استان و شهرستان از ابتدای امسال تا امروز حدود شش تن مواد مخدر در سمنان کشف کردند. سالانه حدود هفت‌صد تن مواد مخدر وارد کشور می‌شود که تا الآن حدود چهارصد و هفتادوهشت تن مواد مخدر کشف‌شده است. نزدیک به چهار هزار نفر از عزیزان نیروی انتظامی، اطلاعات، سپاه  نیز شهید شدند. سیزده هزار نفر هم در این مسیر جانباز شده‌اند.

دولت به این نتیجه رسیده که تنها راه مبارزه کردن با این مسئله حضور مردم و مشارکت مردم و اراده خود مردم است که حداقل بتوانند از خانه خودشان این بلای خانمان‌سوز را بیرون کنند.

من همین‌جا از مسبب این جریان مهندس دژاکام و کسانی که در سمنان این حرکت را ادامه می‌دهند و کار می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم و این آمادگی راداریم که در شورای هماهنگی استان بیشتر در خدمت این عزیزان باشیم. متشکرم.

 
 
خلاصه سخنان جناب سرهنگ نثاری: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان
 

 

سلام عرض می‌کنم خدمت شما عزیزان

ما چهار رویکرد را در فصل مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفتیم. یک رویکرد از منظر مفاد نوع جرم که با تولید و توزیع  و مصرف مواد مخدر مقابله داشته باشیم...دوم  ازنظر عملیاتی بود. با اجرای طرح‌های کنترلی و مقابله‌ای. رویکرد دوم ما باهدف پیشگیری بود. هدف ما عملیات نیست اسمش عملیاتی است نگاه ما نگاهی پیشگیرانه است که برای سلامت جامعه استان سمنان بتوانیم تلاش کنیم. رویکرد سوم ، رویکردی اطلاعاتی است که در همین‌جا از همه دوستان تقاضا داریم که این رویکرد را مدنظر داشته باشند به‌ویژه در رویکرد  اطلاعاتی بحث ما جامعه مدنی است که منظور تمام دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم است.

یک رویکرد دیگر که  ما مدنظر قراردادیم  که همین رویکردی است که کنگره 60 در دستور کار خودش قرار داده است  همین رویکرد اجتماعی است که ما سعی کردیم همین رویکرد اجتماعی را در اولویت کاری خودمان قرار دهیم چراکه نگاه ما نگاهی اجتماعی است. بنده معتقدم بهترین مبارزه در داخل منازل و آموزش همگانی است و هر چه میزان سطح توانمندی و سطح دانسته‌های خانواده افزایش پیدا کند، همین کاری که کنگره 60 دارد برای شما انجام می‌دهد، باعث می‌شود پیشگیری و کنترل در جامعه انجام شود. از توجه  و همکاری همه شما تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

 
خلاصه سخنان سرکار خانم قادری: رئیس شورای شهرستان سمنان
 
 

با عرض سلام

از صمیم قلب از همه شما عزیزان سپاسگزارم که این جمع بسیار خوب را محیا کردید که ما هم خدمت برسیم و با شما عزیزان آشنا شویم. از خانم‌هایی که اینجا هستند خیلی‌ها دانش آموزان بنده بودند. من چون فرهنگی هستم یک بعد قضیه برایم اهمیت بسیاری دارد و آن جنبه روانی این موضوع است. من چون معلم بودم و با بچه‌ها در ارتباط بودم می‌دانم جنبه روانی موضوع تأثیر بیشتری دارد. شخصیت دادن، احترام گذاشتن به کسی که به این راه کشیده می‌شود و از  خانواده و جامعه رانده می‌شود و دچار مشکل می‌شود  کار بسیار زیبایی است. من خیلی خوشحالم که در  این جمع هستم تا به امروز چنین چیزی را ندیده بودم و بسیار لذت بردم. عملکرد کنگره 60 خیلی برایم جالب  است من خواهشم این است که به بعد قضیه روانی کسانی که دچار این مشکل هستند خیلی بها دهید. خیلی جالب است که کنگره 60 هیچ کارگر و کارمند و رئیسی ندارد و همه  باهم، کار می‌کنند و همه یک خانواده هستند و یکنواخت‌اند و همه باهم همکاری دارند. فکر می‌کنم بین  ان جی اوها، بهترین کار را کنگره 60 انجام می هد. از زحمات این عزیزان که واقعاً کار مقدسی انجام می‌دهند تشکر می‌کنم چون جان انسان‌ها را نجات می‌دهند.  همان‌طور که ما معلمان با انسان‌ها سروکار داریم موضوع کنگره هم انسان و انسان سازی است. با تشکر

 میزبانی نمایندگی سمنان از مسئولین و ادامه حضورشان در شعبه سمنان

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نگارنده و تنظیم:امین شهاب فر
 
از نمایندگی سمنان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .