English Version
English

مکاتبات حسین و بیل؛ پاسخ مهندس به بیل 95/9/28

مکاتبات حسین و بیل؛ پاسخ مهندس به بیل 95/9/28

امیدوارم خوب باشید، من خوب هستم. امیدوارم سرماخوردگی شما و خانم ریتا خوب شده باشد.

اکنون روز یکشنبه است که مشغول نوشتن این نامه هستم، هفته همسفر از روز چهارشنبه در کنگره آغازشده است، حتماً می‌دانید که در هفته همسفر کلیه مسافران به همسفران خود و یا اشخاصی که در راه رسیدن مصرف‌کنندگان مواد مخدر به درمان کمک می‌کنند کادو می‌دهند و این کادو معمولاً پول نقد است که در پاکت گذاشته می‌شود و می‌تواند هر مبلغی باشد و اشخاصی که وضع مالی آن‌ها خوب است می‌توانند طلا هم کادو بدهند و این‌یک نوع قدردانی است از طرف مصرف‌کنندگان مواد مخدر نسبت به اشخاصی که به آن‌ها به‌صورت بلاعوض خدمت می‌کنند. امیدوارم یک روزی برسد که هفته همسفر به‌عنوان یک هفته جهانی برای قدردانی و در تقویم مصرف‌کنندگان مواد مخدر دربیاید تا به انسان حق‌شناسی و سپاسگزاری را بیاموزد؛ و این موضوع می‌تواند ارزش‌های خانواده را و یا محبت آن‌ها را قوی نماید.

و اما دنباله مطلبی که دفعه قبل گفتم شکستن تابو اعتیاد گام بسیار پر اهمیتی می‌باشد که اولین گام می‌باشد.

و اما گام دوم که بلندترین گام می‌باشد به درازای تمامی تاریخ بشر از ابتدا پیدایش مواد مخدر تاکنون می‌باشد، یعنی مشخص کردن صورت‌مسئله اعتیاد و پیدا کردن روش صحیح درمان اعتیاد در قسمت فیزیولوژی همراه با ریکاوری بلندمدت بود.

به‌عبارتی‌دیگر می‌بایست چاه را به‌گونه‌ای حفر می‌کردم که به آب برسد چون تاکنون چاه‌هایی را که متخصصین برجسته و صاحب‌نام در سطح جهانی حفر کرده بودند هیچ‌کدام به آب کافی نرسیده بود، زیرا اعتقاد داشتند که هیچ آب زیاد یا منابع آبی در زیرزمین وجود ندارد، یعنی اعتیاد قابل‌درمان است بقول معتادان بی‌نام اعتیاد بیماری مرموز، لاعلاج و پیشروندِ است.

در این شرایط آن‌هایی هم که اقدام به حفاری می‌کردند. همیشه در سطح 5 الی 6 متری زمین به دنبال آب می‌گشتند، مثل روش‌های سم‌زدایی با متدهای گوناگون می‌خواستند با استفاده از دارو و یا بیهوشی معتاد را دوسه‌روزه یا حداکثر 20 یا 30 روزه درمان کنند و یا مثل معتادان بی‌نام یک‌مرتبه روش سقوط آزاد مواد مخدر و یا الکل را قطع می‌کردند.

همه گروه‌ها غافل از این نکته بودند که منابع عظیم آب در عمق 100 تا 150 متری سطح زمین قرار دارد. برای رسیدن به این منابع عظیم آبی ما احتیاج به یک ماشین حفاری داشتیم بنام متد DST و یک مته حفاری به نام (OT و اگر OT نبود با استفاده از متادون) و در  طول زمان حداقل ده ماه همراه با ریکاوری بلندمدت به این منابع دسترسی پیدا کنیم.

بنابراین اولین و مهم‌ترین گام پیدا شدن DST و داروی OT و ریکاوری بلندمدت بود.

بیل عزیز، اگر من به منابع عظیم آب نمی‌رسیدم، هیچ گامی نمی‌توانستم بردارم و هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شد، بنابراین بازهم تکرار می‌کنم که اگر ما به منابع عظیم آب نمی‌رسیدیم هیچ مزرعه و کشتزار و درخت و میوه و غله‌ای به وجود نمی‌آمد.

و اما پاسخ به سؤالات شما؛

ارزش‌های خانواده، مهمان‌نوازی، کمک‌های متقابل و خدمات اجتماعی ایران.

خانواده

در ایران خانواده از اهمیت خوبی برخوردار است و اعضای خانواده برای یکدیگر ارزش فوق‌العاده‌ای قائل هستند و اعضای خانواده برای رها شدن یکی از اعضای خانواده که گرفتار اعتیاد شده است آماده هرگونه فداکاری هستند.

از دیدگاه من و کنگره خانواده از اهمیت بالائی برخوردار است و می‌تواند ستون محکمی ‌باشد برای کمک به عضو مریض خانواده که به‌سلامتی و درمان برسد و از اعتیاد رها شود.

در کنگره اگر به فرض زن‌وشوهری هر دو مصرف‌کننده باشند و یکی از آن‌ها اقدام به درمان کنند نبایستی محل زندگی خودشان را از هم جدا کنند، بلکه بایستی در کنار هم باشند و یکی از آن‌ها به مصرف مواد ادامه می‌دهد و دیگری به درمان خود می‌پردازد، ولی این عمل با استفاده از متد DST کاملاً و به سهولت امکان‌پذیر است.

به اعتقاد من نبایستی درمان اعتیاد به قیمت نابودِ خانواده باشد، البته این مسئله تا جایی امکان‌پذیر است که فرد مصرف‌کننده دیوانه نشده باشد و گرفتار توهم شده باشد.

مهمان‌نوازی

ایرانیان مردمی بسیار خون گرم و مهمان‌نواز هستند و خانواده‌ها و اعضای فامیل در شرایط بحرانی به یکدیگر کمک می‌کنند، در مورد فرد مصرف‌کننده مواد مخدر تمامی اعضای فامیل آماده تلاش و فداکاری هستند و حتی آماده هستند برای درمان یک فرد مصرف‌کننده کمک مالی بکنند

کمک‌های متقابل و اجتماعی

کمک‌های متقابل و اجتماعی از طرف دولت انجام می‌شود و دولت و بسیاری از سازمان‌های دولتی خودشان را مسئول درمان مصرف‌کنندگان می‌دانند و به بعضی NGO ها که به معتادان خیابانی کمک می‌کنند به ازای هر فرد کمک مالی از دولت دریافت می‌کنند و سازمان‌های دولتی نیز وجود دارد که معتادان را رایگان و یا با حداقل هزینه کمک می‌کنند. مثل سازمان بهزیستی کشور. ولی کنگره 60 فقط از کمک‌های معنوی دولت استفاده می‌کند؛ که البته این کمک‌های معنوی برای ما بسیار اهمیت دارد.

رشد درمان تخصصی

درمان تخصصی هنوز هم در فاصله 5 متری زمین به دنبال آب می‌گردد و اقدام به حفاری می‌کند البته کنگره 60 خیلی زیاد روی درمان تخصصی اثر گذاشته تا جایی که بیش از ده نفر پزشک و متخصص با کنگره همکاری دارند و لژیون پزشکان کنگره 60 بسیار فعال و اثرگذار می‌باشد و متخصصین با تعجب بسیار به درمان شدگان کنگره 60 نگاه می‌کنند و اکنون درمان DST را اکثریت باور کرده‌اند.

پوشش رسانه‌ای

پوشش رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین پارامترها می‌باشد، مشروط به اینکه اطلاعات صحیح را منتقل کنیم. کلیه رسانه‌ها مثل رادیو، تلویزیون، مطبوعات بسیاری کمک کردند و در رشد کنگره 60 بسیار مؤثر بودند و هستند.

انتشار کتاب‌ها و وب‌سایت کنگره

وب‌سایت کنگره 60 بسیار تا بسیار نقش مؤثر داشته است به‌طوری‌که روزانه حدود سی هزار نفر بازدیدکننده داریم و این بازدیدها از تمامی نقاط جهان که شامل 67 درصد از داخل کشور و 35 درصد مربوط به خارج از کشور می‌باشد و البته از تمامی اقشار جامعه وارد سایت می‌شوند. مسئولین، دانشگاهیان، مصرف‌کنندگان، خانواده‌ها،... هم‌اکنون در ایران سایت کنگره بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین و پربازدید ترین سایت در قسمت اعتیاد در کشور می‌باشد و البته اکثر دانشجویان برای تحقیق به این سایت مراجعه می‌کنند؛ بنابراین نقش خیلی مهمی را ایفا کرده است.

و اما کتاب

آن‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای داشتند که کمتر از سایت نمی‌باشد، کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر به چاپ رسیده است و همین‌طور سایر کتاب‌ها مرتباً چاپ‌های آن‌ها تمدید می‌گردد و البته CD های آموزشی نیز نقش بسیار مؤثری دارند، هم‌اکنون لژیون‌ها به‌گونه‌ای شده است که گوئی کلاس درس دانشگاه است و به افراد تکلیف داده می‌شود و باید تکلیف خود را انجام بدهند و این تکلیف شامل نوشتن از روی کتاب کنفرانس دادن، نوشتن کل مطالب CD (با گوش کردن و نوشتن) می‌باشد که به‌صورت خیلی  جدی دنبال می‌شود.

و بقیه بماند برای مرحله و نامه بعدی.

 

دوست و برادر همیشگی در زمین و آسمان.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .