English Version
English

جشن همسفر با استادی دیدبان محترم سرکار خانم آنی؛ نمایندگی آکادمی

جشن همسفر با استادی دیدبان محترم سرکار خانم آنی؛ نمایندگی آکادمی

جشن هفته همسفر از سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه آقایان مسافر و همسفران در نمایندگی آکادمی با دستور جلسه " هفته همسفر " با استادی دیدبان محترم گروه خانواده سرکار خانم  آنی و نگهبانی خانم زهرا  و دبیری  "آقای علی در روز پنج شنبه مورخ  1395/09/25 رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود

سخنان استاد:

سلام عرض می‌کنم خدمت تک‌تک عزیزان؛ امروز خوشحالم که در جشن همسفر بعد از مدت‌ها در خدمت شما هستم؛ قبلاً برای جشن همسفر از دو هفته قبل برنامه‌ریزی می‌کردیم این یک شور و حال خاص خودش را داشت. هرسال که می‌گذشت سعی می‌کردیم از نیروی‌های جدید استفاده کنیم همه این جایگاه را امتحان کنند امسال هم این خدمت به ما رسید؛ همسفر خودش به‌تنهایی دنیاست نه اینکه چون من همسفر هستم وقتی این حرف را می‌زنم ما همسفر مرد هم داریم که برادر یا پدر هست و یا فرزند است ولی چون مسئولیت خانواده به عهده زن خانواده است و اگر پدر خانواده مشکلی دارد نگاه‌ها به سمت مادر خانواده است و گاهی اوقات مقصر را مادر خانواده می‌دانند. گاهی اوقات هم خانواده‌ها نمی‌دانند شخص مصرف‌کننده بیمار است.

آن چیزی که باعث شد ما گروه خانواده را تشکیل دادیم این بود که در اوایل می‌دیدم که همسران و یا مادران می‌آیند و فکر می‌کند بچه‌هایشان را به مهدکودک می‌برند نگران بودند و بنده خداها راه را هم نمی‌دانستند. خانواده بدون اینکه بدانند در کار مسافر مداخله می‌کردند و کار را سخت می‌کردند و به هیچ صورت هم نمی‌توانستند نگرانی‌شان را کم کنند؛ تصمیم گرفتیم یک جلسه‌ای هم با خانواده‌ها داشته باشیم با این خانواده راجع به این صحبت کنیم که بی‌تابی نکنند صبر داشته باشند هر چه جلو می‌رفتیم قضیه بازتر می‌شد؛ گاهی اوقات آن‌ها می‌خواستند حضور داشته باشند و گاهی اوقات ما از آن‌ها می‌خواستیم. مسافر و همسفر به زبانی دیگری باهم حرف می‌زدند انگار حرف همدیگر را متوجه نمی‌شدند و همسفر با مصرف‌کننده مثل محکوم صحبت می‌کرد. تمام کسانی که مصرف‌کننده بودند آدم‌های خوبی بودند ولی روزگار آن‌ها را به این سمت سوق داده بود. 

نیاز همسفران و خانواده‌ها ما را بر  آن داشت که یک جلسه برای همسفران داشته باشیم تا باهم در صلح و آرامش زندگی کنند و زبان همدیگر را بفهمند چون هیچ‌چیز به آن‌ها کمک نمی‌کرد جزء آموزش؛ زمان برد تا این دو شخص متوجه شوند که زبان یک مصرف‌کننده با زبان همسفر دو زبان جداگانه است  وقتی در مسیر آموزش قرار گرفتند فهمیدند که می‌توان در کنار یکدیگر بهترین زندگی را داشته باشند. همیشه خانواده دنبال مقصر می‌گشت و مصرف‌کننده هم دنبال مصرف کردن مواد خودش بود وقتی در اینجا آموزش دیدند مثل دو تا رفیق و دوست شدند و دو بال پرنده باهم جور شدند که باهم پرواز کنند.

خدا را شکر بعد از ورود همسفران به کنگره ما واژه طلاق را نمی‌شنویم خانواده رکن اساسی کنگره 60 است و همه ما سعی می‌کنیم از هم متلاشی نشویم چون بقاء جامعه در گرو حفظ خانواده است همان‌طور که خانواده‌ها در کنار یک مصرف‌کننده آسیب می‌بیند در کنار آن‌ها این آسیب به جامعه گسترش پیدا می‌کند همه ما بر آن هستیم قدر خانواده‌ها را بدانیم و با چنگ و دندان برای حفظ آن تلاش می‌کنیم و پیمانی که در سر سفره عقد بستیم برای تمام لحظات کنار همدیگر باشیم مگر آن‌که خدا ما را جدا کند.




























 


تهیه گزارش همسفر زری لژیون خانم عزت (لژیون چهارم)
عکس از همسفر زهرا لژیون خانم زهره (لژیون دوم) و مسافر امید لژیون آقای احمد جعفری (لژیون ششم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .