English Version
English

مشارکت وادی چهارم؛ همسفر گلناز

مشارکت وادی چهارم؛ همسفر گلناز

قبل از اینکه با کنگره و وادی‌ها آشنا شوم همیشه شنیده بودم که وقتی یک مشکل یا مسئله مهمی در زندگی کسی به وجودمی آمد همه می‌گفتند از تو حرکت از خدابرکت. برداشت من از این جمله این بود که اگر انسان تلاش کند و سعی کند که رزق و روزی حلال به دست آورد خداوند هم به پول و ثروت او برکت می‌دهد. اما وقتی با وادی‌ها بیشتر آشنا شدم و وادی چهارم را خواندم متوجه شدم که این موضوع فقط در مورد مسائل مادی نیست و مفهومی عمیق‌تر و مهم‌تر از این دارد.

وقتی می‌گوییم در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن یعنی سلب مسئولیت از خود، این جمله درواقع حجت را بر ما تمام می‌کند و تکلیف ما را روشن می‌کند و جای هیچ توجیه و بهانه‌ای را باقی نمی‌گذارد. با درک کردن این جمله و کاربردی کردن آن به این باور می‌رسیم که هر شرایطی که در حال حاضر داریم نتیجه خواست و حرکت خودمان بوده است. درواقع وقتی با مشکلی مواجه می‌شویم به‌جای اینکه دست روی دست بگذاریم و منتظر شانس یا امداد غیبی از جانب قدرت مطلق باشیم، باید تفکر کنیم و بهترین و درست‌ترین راه ممکن را برای حل آن مشکل پیدا کنیم و در جهت همان راه‌حل حرکت کنیم و به یاد داشته باشیم که با حرکت راه نمایان می‌شود و در تمام این مدت باید آگاه باشیم که این مسئله مختص ماست و به این دلیل سر راه ما قرارگرفته که یک مطلب جدید را به ما بیاموزد، پس خودمان مسئول حل آن هستیم و اگر از روی تنبلی یا کاهلی سعی کنیم که دیگران را درگیر مسائل خودمان کنیم و مسئولیت خودمان را به دیگران واگذار کنیم فقط زمان را از دست داده‌ایم.

در آخر وادی به ما گفته‌شده است که قدرت مطلق از رگ گردن هم به ما نزدیک‌تر است این به این معنی است که کافی است ما یک موضوع را با تمام وجود بخواهیم، در این صورت خداوند از طریق نیروهای الهی، تمام اقدامات لازم را در جهت برآورده شدن خواسته‌ها انجام می‌دهد.

 

نویسنده: هم‌سفر گلناز لژیون خانم شبنم جهانگیری (لژیون هفتم)
تایپ: هم‌سفر مونا لژیون خانم لیلا محمدی (لژیون هشتم)
همسفران نمایندگی آكادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .