English Version
English

گزارش لژیون ویلیام وایت؛ درمان اعتیاد به مصرف سیگار

گزارش لژیون ویلیام وایت؛ درمان اعتیاد به مصرف سیگار

دهمین جلسه از دور سیزدهم جلسات ویلیام وایت (درمان وابستگی به مصرف سیگار به روش DST) به نگهبانی آقای علیرضا بهارلو ، استادی دیدبان آقای سعید نمکی  و آقای دبیری فواد احمدی با دستور جلسه "وادی چهارم و تاثیر آن روی من" و سومین سال رهایی از آنتی ایکس سیگار دیدبان آقای علی خدامی راس ساعت 8:30 مورخ 19/9/95 در پارک طالقانی مقر ورزشی کنگره 60 شروع به کار کرد.

سخنان استاد :

حد و حدود مسئولیت ها چگونه است. وظیفه و کار ما چیست؟ جایگاه و مسئولیت ما کجاست؟ جایگاه خداوند کجاست؟ اگر ما در مورد مسایل زندگی و حیاتمان کار خود را انجام ندهیم قطعاً امتیازاتی که خداوند در مسیر تعیین کرده است، سوخت شده و به هدر خواهد رفت.

انسان هایی که به افسردگی و عدم اعتماد به نفس دچار هستند،دقیقاً به دلیل آگاهی نداشتن از  ابزارهایی است که در زندگی می توانند استفاده کنند . خود من در مرحله ورود به کنگره هضم و پذیرش این موضوع برایم بسیار سخت بود و من در انتظار معجزه ای بودم که خداوند تمامی مشکلات را حل کند. توقع داشتم که چون می خواهم انسان خوب و مثبتی باشم بقیه کارها را خداوند خودش باید حل کند. ولی در ادامه برایم روشن شد که انسان هیج نیست جز تلاش، کوشش، تدابیر، افکار و اعمالش.

زمانی که من به کنگره آمدم از لحاظ اعتماد به نفس صفر بودم . کاملا ناامید، به هم ریخته و آشفته بودم و به تدریج که جلو آمدم و تغییرات را در خود دیدم، متوجه شدم که واقعا چه توانایی هایی وجود دارد و من نمی دانستم. اشکال تنها در این بود که راه درست را نمی شناختم و افکار من بر علیه من بود. زمانی که افکارم مسیر و جهت درست را پیدا کرد و من هم در آن مسیر حرکت کردم؛ آنگاه بود که کاملا روشن شد که آنچه در کنگره گفته می شود کاملا عملی و قابل اجراست. وقتی که وادی می گوید؛ نیروی درون مانند قله های آتشفشان است که خاموش بوده و کافی است که به آن در مسیر ارزش ها جهت و حرکت بدهید و آنگاه خواهید دید که چه توانایی هایی دارید؛ این موضوع برای من کاملا اتفاق افتاد و من اعتماد به نفس لازم را پیدا کرده و کم کم فهمیدم که کار من چیست؟ کار خدا چیست؟

استفاده درست از ابزارهایی که خداوند در دسترس ما قرار داده کلید حل مسایل است. امکانات پیرامون را باید شناخت و از آن در جهت درست استفاده کرد. حتی مسایلی که به نظر کاملا شر به نظر می رسد اگر بتوانیم دید خود را تغییر داده و از زاویه درست به آن بنگریم، آنگاه به ابزاری جهت رشد و تکامل بدل می شود. مگر همین تریاک خود عامل اصلی بیماری، مصیبت نبود که توانستیم با کسب آگاهی و شناخت، آن را به ماده ای شفابخش بدل کنیم. در مورد باقی مسایل هم همین گونه است و بایستی دانش صحیح را کسب و در جهت درست آن استفاده کنیم و آنگاه می بینیم که هیچ کار خدا بی حکمت نیست.

امروز تولد 3 سال رهایی از بند سیگار آقای "علی خدامی" دیدبان محترم کنگره 60 است . بارها گفته شده که روش درمان در کنگره روش الگویی است.  ما نیاز به الگوهای بی نقص و استوار داریم و آقای خدامی مانند ستونی مستحکم یکی از ارکان و پایه های کنگره و یاران همیشگی آقای مهندس دژاکام بوده ، هستند و انشاءالله خواهند بود.

ایمان تجلی نور خداوند است و مشاهده چهره این انسانها قوت قلبی در هنگام عبور از گذرگاههای سخت است و حضورشان در مواقعی که احساس دلتنگی به سراغمان می آید به ما توان مبارزه و ادامه مسیر میدهد. فعالیت ایشان به عنوان دیده بان تحقیقات، اداره و تشکیل جلسات ویلیام وایت و لژیون ها و برنامه ریزی های مختلف مانند آزمون کمک راهنمایی جلسات ویلیام وایت و ...  شایسته تقدیر است.

به آقای خدامی خدا قوت گفته، در آغازنامه خود استاد من بودند و همچنان توفیق شاگردی و همراهی ایشان را از خداوند آرزومندم و صمیمانه این روز را به خودشان و خانواده کنگره 60 و جناب آقای مهندس و آقای ویلیام وایت تبریک می گویم .

 سخنان آقای علی خدامی دیدبان محترم کتگره 60:

حضور درکنگره حسی غیر قابل توصیف داشته و هر کس فقط خودش می داند کجا بوده و در حال حاضر کجاست فقط در درون و قلب خود شخص است که معنای آن را درک می کند .

من باور دارم  و با تمام وجود با تک تک سلول های بدنم ایمان دارم که ما خوشبخت ترین انسانهای روزگار، اعصار و تمامی تاریخ هستیم که در این مقطع زمانی و در این نقطه از دنیا هستیم و فرصت همراهی این  انسان بزرگ که درمان اعتیاد را کشف کرده است را داریم. بودن با او ، دیدن و شنیدن صحبت های او به صورت زنده نعمت بسیار بزرگی است.

نمی توان توضیح داد که آقای مهندس چه کار بزرگی را انجام داده است. فقط زندگی خودمان را در نظر بگیریم ، تاثیری که بر ما و خانواده ما و خانواده هزاران نفر و ده ها هزار نفر و در آینده میلیون ها و چند صد میلیون نفر می تواند بگذارد و چه زندگی هایی را میتواند نجات بدهد؟ این کار کمی نیست و تنها لطف خدواند است که شامل حال ما شده که این مرد بزرگ را همراهی کنیم.

امید دارم که خداوند توفیق و لیاقت حضور در کنگره و خدمت را به من بدهد. فکر نمی کنم کاری در دنیا باشد که ثواب و ارزش آن نزد خداوند بیشتر از داشتن سهمی هرچند کوچک در درمان یک نفر و حتی یک نفر داشته باشد. این قدر این کار بزرگ و عظیم است.

در مورد سیگار هم همین طور بود. هر چه تلاش کردیم به در بسته خوردیم تا مهندس پس از آن اتفاق توانست مسیر را یافته و به ما نشان دهد و ما در حال حاضر ما به راحتی از آن استفاده کرده و امیدوارم بتوانیم به دیگران هم نشان دهیم.

فلسفه وجودی مهندس شفا و نجات جان انسانهاست!

دست و زبان و قلم و نگاه مهندس شفاست. چه در اعتیاد به مواد و چه در مورد سیگار هدف رهایی و درمان کامل و یا شفاست. روش و مسیر مهندس اینگونه است.

چند روز پیش در اجلاسی شرکت کردیم که همه دست اندرکاران اعم از دولتی ها  و NGOها در آن حضور داشتند. هر چه نگاه کردم دیدم اعضای کنگره را می توان به راحتی از وضعیت ظاهری آراسته آنها شناخت والبته این منحصر به ظاهر و لباس آنها نبود بلکه چهره و نگاه آنها متفاوت است. نمی دانم چه موضوعی بود، سیستم ایکس یا جهان بینی یا ... ولی یک آنی یا حالی داشتند که قابل تشخیص بود و اگر ماها در جایی همدیگر را ببینیم می توانیم به راحتی تشخیص دهیم و همدیگر را بشناسیم. حالمون خوبه، رنگ چهره ها می درخشه ، تفکرها مثبته و اعضای کنگره سرشار از آرامش و ایمان هستند . این ها را مدیون آقای مهندس هستیم و ان شاءالله بتوانیم این را به انسان های دیگر انتقال دهیم و بزرگترین وظیفه ما کمک کردن به مسیر کنگره است.

کنگره خیلی جای خوبیست، خیلی دوستای خوبی داریم ! چه آموزشهای خوبی! چه درس هایی می گیریم؟  تک تک شان کاربردی و گره گشاست. این بزرگترین لذت و  افتخار است که در این مسیر ما هم نقشی داشته باشیم. اینگونه خداوند نعمت را بر ما تمام کرده است و باید استفاده کنیم.

در انتها از دیدبان آقای سعید نمکی تشکر می کنم که استادی جلسه را پذیرفتند و از آقای کامران رک که دستیار من هستند و من را در اداره جلسات ویلیام وایت همراهی و کمک می کنند تشکر میکنم .

انشاء الله بتوانیم به کمک شما و کمک راهنماهای سیگار این لژیون ها را گسترش داده و از سیگار این آنتی ایکس (و واقعا آنتی ایکس ) نجات پیدا کنیم.

 

جمعه ؛ پارک طالقانی؛ 19 دی ماه 1395
نگارنده : احسان "مسافر سیگار"

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .