تاریخ
يکشنبه 14 آذر 1395
( از محبت گشته مست) شعری از استاد امین دژاکام؛ به مناسبت سالروز تولد مهندس دژاکام
Share
موضوع : شاعران کنگره 60
چهـارده سـالی که شد پــایـان درد ؛ بـــس مـــبـــارک بـــاد بــر آزاد مرد
( از محبت گشته مست) شعری از استاد امین دژاکام؛ به مناسبت سالروز تولد مهندس دژاکام
حمله ور شــد در میـــان مــرد و زن            از میــان ظلــمت آن سرمــای تــــن
منجــمد گشتــی بدان احسـاس ما   فــارغ از ادراک و فـــهـم هدیــه هــا
یـک طـرف آتــش فــراســو زمـهریــر   خسته و وامانده در بــنــد و اســیــر
در اسـارت لــحـظــه های زنــدگــی   وامــدار و جــیــــره‌خـــوار بـــردگــی
دست و پامان بسته دور از نغمه ها   خمر تاریکی چو بستی چشمه هــا
چشم‌هامان کــور شـد از گــریه ها   آه حســرت بود جـــای خــنــده هــا
تا کــه نــورش بــر دلارامـی رسـیـد   کــاردانــی، کهــنــه کــاری بـرگزیــد
ســال‌ها درگیــر پــیــکـاری عـظیــم   زخم ها خوردی درآن عمـق جـحیـم
تـــا ز آتـــش آب کــــردی انــجـمــاد   تــــا بـــری از آدمــی حــس جمـــاد
اذن حق علمش شدی ابـزار دسـت   دست مردی کز‌محبت گشته مست
یک به یک مردان زنان سوی حـیـات   شـاد و خـــرم بیتشان شهـدو نـبات
بـیـتـشــان گـشتــه سرای زنـدگی   دور بــــادا اهــــرمـــن درنـــدگــــی
شـد پــیــام جــمــله دلــــداده هــا   شــاد بــاش و خــرم ای مــرد خـدا
چهـارده سـالی که شد پــایـان درد   بـــس مـــبـــارک بـــاد بــر آزاد مرد
     

سراینده: آقای امین دژاکام

Share
تعداد بازدید از این مطلب : 5908
ادامه مطالب در آرشیو شاعران کنگره 60
دیدگاه شما
نام :  
ایمیل :  
دیدگاه :  
 
دیدگاه ها
40 نظر  
  • مهدی جوان
زمان ارسال
1395/10/12 11:48:50
با سلام مثل همیشه زیبا و نافذ بود استاد
  • هسفر خدیجه از دانیال اهواز
زمان ارسال
1395/09/24 13:49:34
سلام خدمت جناب اقای امین دزاکام این سروده ی بسیار زیبا و پر معنا ودر خور این روز بزرگ میباشد .به سهم خودم واز طرف همه ی اعضای شعبه دانیال اهواز این روز عزیز را به شما وخانواده محترمتان مخصوصا جناب مهندس تبریک و شاد باش میگویم
  • هسفر خدیجه از دانیال اهواز
زمان ارسال
1395/09/24 13:49:32
سلام خدمت جناب اقای امین دزاکام این سروده ی بسیار زیبا و پر معنا ودر خور این روز بزرگ میباشد .به سهم خودم واز طرف همه ی اعضای شعبه دانیال اهواز این روز عزیز را به شما وخانواده محترمتان مخصوصا جناب مهندس تبریک و شاد باش میگویم
  • مسافر میثم از شعبه اندیشه
زمان ارسال
1395/09/18 9:31:34
باسلام خدمت استاد امین من هم نوزدهمین سال تولد مهندس عزیز رو به خودشون وشما تبریک میگم .واقعا من میثم اول خدا وبعد تاابد مدیون شما وخانواده محترمتون هستم واز خدا ارزومند ارزوهای شما هستم از صمیم قلب دوستتون دارم .
  • مهدی جوان
زمان ارسال
1395/09/16 14:7:28
با سلام خدمت استاد مثل همیشه فیض بردیم
  • همسفر فاطمه از نیک آباد
زمان ارسال
1395/09/16 6:55:19
با سلام ، خدا قوت وتبریک به شما آقای امین دژاکام لذت بردم از شعر شما
  • مسافر حبیب و همسفر پریسا از شعبه سمنان
زمان ارسال
1395/09/15 23:41:46
نوزدهمین سال روز رهایی بزرگ مرد کنگره مبارک باد
  • محمد فرزی رهجو اقای کامران رک
زمان ارسال
1395/09/15 20:51:33
با عرض سلام خدمت اقای مهندس حسین دژاکام سالروز تولد را صمیمانه تبریک عرض میکنم موفق پیروز باشید
  • حسن نظیفی
زمان ارسال
1395/09/15 17:58:43
با سلام و خدا قوت بسیار عا لی ایام بکام
  • همسفرظریفه-شهرقدس
زمان ارسال
1395/09/15 14:13:47
نوزدهمین سال رهایی استاد بزرگ جناب مهندس دژاکام را به خود ایشان و خانواده ی محترمشان تبریک می گویم و خیلی خوشحالم که با کنگره 60 آشنا شدم. از آقای امین دژاکام استاد جهان بینی به خاطر این شعر زیبا و پر معنی سپاسگزارم و نوزدهمین سال رهایی مهندس را به ایشان تبریک می گویم.
  • مجتبی ایرانپور-تهران,شادآباد
زمان ارسال
1395/09/15 13:54:54
درود فراوان برهمه.عالی بود. برقرار و سرافراز باد کنگره 60, مهندس عزیز وکلیه خدمتگزاران .
  • مسافرامید
زمان ارسال
1395/09/15 13:27:24
پانزدهم اذرماه هرسال میتواند نقطه عطفی برای همه بیماران موادمخدر باشد که نوری در دل تاریکی بیماری است.
  • محمد رنجبر
زمان ارسال
1395/09/15 12:47:29
شــاد بــاش و خــرم ای مــرد خـدا بـــس مـــبـــارک بـــاد بــر آزاد مرد ممنون آقا امين كه به خو بي سخن از زبان ما گفتي . تبريك به جناب مهندس و خانواده محترم دژاكام
  • همسفر ام البنین احمدیان از شعبه سمنان
زمان ارسال
1395/09/15 7:56:37
با سلام وخدا قوت به استاد امین دژاکام.ممنونم.بسیارزیبا بود.موفق باشید.
  • سیروس حسین زاده
زمان ارسال
1395/09/14 20:5:33
لذت بردم. پانزدهم آذر ماه بر همه مبارک.
  • مسافر احمد صفری
زمان ارسال
1395/09/14 18:52:11
ای بال جهان بینم تو پرَی و من بینم تو زخمه زدی تامن شدم مطرب آیینم (تقدیم با عشق به جناب مهندس و استاد امین عزیز) به نوعی سالروز رهایی تمام اعضای کنگره شصت مبارک و فرخنده باد.
  • مسافر مجتبی رحمانی17شیخ بهایی اصفهان
زمان ارسال
1395/09/14 16:20:1
چه لطیف است حس آغازی دوباره چه زیباست رسیدن دوباره به روز آغاز رهایی چه اندازه عجیب است روز ابتدای بودن و چه شیرین است روز میلاد دوباره ات روزی که تو آغاز شدی. استاد دست مریزاد.درود بر شما.
  • مسافر مجتبی رحمانی17شیخ بهایی اصفهان
زمان ارسال
1395/09/14 16:18:17
چه لطیف است حس آغازی دوباره چه زیباست رسیدن دوباره به روز آغاز رهایی چه اندازه عجیب است روز ابتدای بودن و چه شیرین است روز میلاد دوباره ات روزی که تو آغاز شدی. استاد دست مریزاد.درود بر شما.
  • مسافر حسن
زمان ارسال
1395/09/14 15:58:0
ستام خدا قوت خدمت شما و استاد امین عزیز
  • همسفر فرزانه از عمان سامانی
زمان ارسال
1395/09/14 15:50:6
سلام عرض میکنم خدمت استاد امین عزیز. استاد بزرگوار شعرتان بسیار زیبا وپر مفهوم بود تشکر از این شعر زیبا.تولد نوزده سالگی پدر بزرگوارتان را به شما وآقای مهندس وختنواده محترمتان را تبریک وشادباش عرض میکنم.
  • مسافر
زمان ارسال
1395/09/14 14:35:15
با سلام خدمت استاد گرانقدر جهان بينى كنگره ٦٠و تبريك صميمانه از اعماق وجود به شما و خانواده ى گراميتان وهمه ى اعضاى كنگره ٦٠در سراسر جهان.زنده وپاينده باد كنگره ٦٠ .
  • محمدمحمودی
زمان ارسال
1395/09/14 13:30:56
به به چه زیبا واقعا.....این نشان از سلامتی احساسات شما داره....خیلی زیبا و بجا بود .....عالی....زیبا....آفرین....
  • همسفر مهری شعبه ی پرستار
زمان ارسال
1395/09/14 13:13:9
با سلام و ارادت خدمت شما استاد محترم جهان بینی ... سپاسگزارم حس خوشایند و شیرینی را به من القاء کردید ، لذت بردم و آرزو می کنم سلامت باشید در پناه خداوند و خانواده ی گرامیتان . تبریک و شادباش من را نیز پذیرا باشید متشکرم .
  • همسفر نرگس
زمان ارسال
1395/09/14 12:22:36
سپاسگزارم،استاد امین اشک شوق برای کشف این حقیقت که اعتیاد درمان دارد به دست پیر فرزانه از جشمانم جاری شد.
  • همسفرمحبوبه شعبه سمنان
زمان ارسال
1395/09/14 12:12:36
مبارک باداین تولدبرجناب مهندس ،نجات دهنده بشریت ازدست اهریمن وتاریکی ها...وتبریک به استادامین بابت این شعرزیبا...
  • همسفر فاطمه لژیون خانم سمیرا،شاد اباد
زمان ارسال
1395/09/14 11:38:15
سلآم و خدا قوت به آقای امین،من هم سالروز تولد آقای مهندس رو تبریک میگم، و از خدا برای ایشان، سلامتی خواستارم
  • نسرین شعبه شادآباد
زمان ارسال
1395/09/14 10:51:17
آقای امین عزیز ,داشتن پدر نمونه یکی از الطاف الهی است ,مبارک باد این آزاد مردی ,شکرشکرشکر
  • Mosafer Amir
زمان ارسال
1395/09/14 10:39:58
باسلام استاد امین بسیار زیبا پیروز و سربلند باشید
  • همسفر نسیم
زمان ارسال
1395/09/14 10:5:37
مثل همیشه کلامتون پرانرژی و گیرا.. برای انجام این عمل عظیم شکر شکر شکر و هزاران تبریک نوزدهمین سالگرد شکست اهریمن وجود
  • همسفر مریم (دانیال اهواز)
زمان ارسال
1395/09/14 9:56:37
با سلام بسیار عالی بود این روز عزیز را به شما و خانواده محترمتان بخصوص استاد و پدر مهربانم تبریک میگویم امیدوارم در سایه ی حق تعالی سلامت ٬ سربلند و موفق باشند..
  • لیلا از شعبه ی بوشهر
زمان ارسال
1395/09/14 9:55:55
سلام بر استاد جهان بینی ، من مفتخرم که شاگرد شما هستم در شعبه ی فعال بوشهر ، چهاردهمین تولد رهایی پدر بزرگوارم ، آزاد مرد و ناجی دردمندان را خدمت شما استاد بزرگوار آقای امین و خانواده بزرگوارتان تبریک می گویم . از شعر زیبایتان لذت بردم موفق باشید.
  • همسفر مهدیه شعبه وحید
زمان ارسال
1395/09/14 9:15:40
سلام،بسیار عالی بوداستاد امین،سالروز تولد آقای مهندس را تبریک عرض میکنم به شما وخانواده پرمهرتان،گوارای وجودتان
  • حمید رضا قربانی
زمان ارسال
1395/09/14 9:0:16
ضمن عرض سلام . و تشکر از استاد امین بخاطر این شعر زیبا... یقینآ من و ما یی کهگرفتار اهریمن بد کردار بوده ایم. این آزادی و رهایی از بند اهریمن اعتیاد را مدیون تلاش واز خود گذشتگی بزرگ مردی چون مهندس حسین دژاکام بوده . هستیم .وخواهیم بود...رهاییت مبارک آزاد مرد حمیدرضا قربانی شعبه لو ئی پاستور
  • مرضیه فولادگر شیخ بهایی
زمان ارسال
1395/09/14 8:55:32
استاد امین بزرگوار بسیار لذت بردم مبارک و فرخنده باد این روزها برای شما خانواده عزیزی که تمام عشق ومحبت هستید از خداوند بهترینها رو برای تک تک شما عزیزان آرزومندم.
  • همسفر فهيمه اكادمى
زمان ارسال
1395/09/14 8:26:28
استاد امين عزيز خداقوت 💐💐 الحق كه هيچ كس مثل شما نمى توانست تبريكى به اين زيبايى وشايستگى خدمت جناب مهندس ،پيرخردمند فرزانه ،و ايشان كه فردى بزرگ مرد و انسانى رها وازاد از هر گونه زشتى و پليدى و كينه و انتقام و دشمنى هستند بيان نمايد .🌹🌹 اميدوارم كه بتوانيم به عنوان كادوى ١٩سال رهايى ايشان هر كدام از افراد كنگره كه حدود ٤٥٠٠٠نفر هستيم يكى از وظايف خودمان بدانيم كه براى تاسيس اكادمى تلاش كنيم زيرا همگى ما مى دانيم كه اين يكى از ارزوهاى اين پدر بزرگوار است.🌺🌺 دوستان از همه شما عزيزان خواهش مى كنم دست به دست هم دهيم و اين ارزو را هرچه زودتر بر اورده كنيم.🙏🙏🙏🙏🙏
  • همسفر حیدری
زمان ارسال
1395/09/14 8:16:42
استاد بزرگوار, آقای امین, شعرتان بسیار زیبا و عالی بود.نوزدهمین سالگرد تولد آقای مهندس را به شما و سرکار خانم آنی و دخترای مهربونشون تبریک میگم.همینطور به آقای مهندس قهرمان این نبرد عظیم, تبریک میگم.
  • معصومه
زمان ارسال
1395/09/14 8:2:5
باسلام و عرض ادب خدمت استاد بزرگوارم جناب آقا امين ، چه زيبا اين شعر را تشبيه كرديد به آتش و انجماد و سپس به حيات و زندگي و محبت ، با احساس لطيفتان دل همه ر ا دگرگون كرديد ، متشكزم
  • مسافر فرهاد فیروزی از نمایندگی فردوسی
زمان ارسال
1395/09/14 7:31:27
آفرین . صد درود بر بنیان کنگره 60، انشالله شاهد شعر صدمین سال تولد کنگره هم باشید.
  • ابراهیم پاسالار
زمان ارسال
1395/09/14 7:28:30
با سلام و عرض ادب خدمت آقای مهندس دژاکام و آقای امین دژاکام ، نوزدهمین سالروز جشن رهایی استاد و معلم بزرگمان را به خانواده بزرگ گنگره 60 تبریک و تهنیت عرض می کنم . امیدوارم همیشه سالم ، تندرست و شاد باشید . شعر بسیار زیبایی بود . ابراهیم از بوشهر
  • سميرا اقبالی
زمان ارسال